Yyy no cześć. Cały czas próbuję sklecić Santa’a Revenge 2, nie będę dawał nowych screenów z tej mini produkcji, bo nie chce za dużo spojlerować. Mod jest krótki, będzie składał się z dwóch niewielkich map, więc jak teraz zacznę zapodawać najlepsze kawałki, to niczym was nie zaskoczę podczas gry.
Tymczasem, żeby nie było zupełnie pusto postanowiłem wrzucić kilka screenów z moich różnych zarzuconych produkcji i testowych mapek. Ot w takim hammerowym nastroju teraz jestem, to was trochę pozanudzam 🙂
Czek mejt
Na pierwszy ogień szachy. Ot taka scenka dla własnej radochy. Niedokończona. Oczywiście moja wrodzona niechęć do tworzenia nowych modeli spowodowała, że wszystkie figury zostały zrobione z brushy, w hammerze. Następnie część przerobiłem na modele Propperem. Bodajże tylko czarne, czyli te bardziej gładkie 🙂
Prison Island
A tu tak na szybko jeden z screen z więzienia, do moda przy którym przez krótki czas pracowałem:
Ciekaw jestem czy w ogóle to wykorzystają w ostatecznej wersji moda?
A poniżej fragment moich prób stworzenia wioski/bazy na jednej z wysp Pacyfiku, coś niby a’la Crysis miało być ;p
W sumie dużo na tym screenie akurat nie ma. Jedno muszę przyznać, że modele palm mieli świetne. Ładnie się bujały.
Hunterville
A jak, też próbowałem coś zrobić. Ale w przeciwieństwie do wszystkich, chciałem podejść do problemu z zupełnie innej strony. Mapa miała przedstawiać życie z oczu Huntera. A właściwie to widok miał być zarówno z 1 jak i z 3 osoby. Miał być desant, walka z rebeliantami w kanałach wokół City 17, a na końcu gracz miał zobaczyć w oddali jak jedzie pociąg z Gordonem w środku (taki prequel wydarzeń z HL2). Testy wykazały jednak, że będzie problem z kamerą umieszczoną za hunterem, bo zwyczajnie wchodziła za ściany, a pewne problemy z parentowaniem przedmiotów do gracza też nie ułatwiły sprawy. Może jeszcze kiedyś do tego wrócę. Ze zmianami w kodzie powinno być łatwiej.
HalloweenVille
Tutaj mi nie wyszło na wielu frontach, ale za to potestowałem sobie różne rzeczy.
Chęć odtworzenia klimatu z Silent Hill doprowadziła mnie do zabaw z mgłą, która może być przecież także koloru… czarnego. A jej odległość zawsze liczona jest od pozycji gracza. Idealne rozwiązanie do tworzenia nieprzeniknionej ciemności. Z kolei korekcja koloru pozwoliła na uwydatnienie szczegółów w bliskiej odległości i uzyskanie rdzawego koloru otoczenia niczym w Otherworldzie.
Refract
To taki typ tekstur, które załamują obraz za nimi. Zakochalem się oczywiście w nich od pierwszego wejrzenia i zacząłem testować i testować. Znalazłem też jedną taką teskturę w plikach Ep2. To chyba ta sama, którą użyto w Portalu (w oknach obserwacyjnych). Świetnie sprawdza się w większości sytuacji. Jednak zbyt duża ilość tekstur z tym shaderem, w połączeniu jeszcze z np: jakimiś efektami cząsteczkowymi potrafi potężnie zjeść klatki na sekundę.
Muszęto w końcu kiedyś skończyć, bo już leży odłogiem ze 2 lata? Sam mechanizm paletek i wyrzucania piłki (okrągła kostka z Portala) działa w 100%. Trzeba tylko wypełnić przestrzeń punktowanymi elementami i wymyślić jakiś licznik, który by to wszystko zliczał, no i jeszcze walnąć jakąś fajną teksturę na tło no i… i… w produkcji był też Arkanoid i też działał. Kiedyś to może dokończę 😉
TF2
Do TF’a też robiłem mapki. W sumie rozpocząłem prace nad 3 ambitnymi mapkami. Pierwsza miała się koncentrować na wielkiej jaskini/kopalni po środku mapy, na której był by punkt (tryb koth). Drużyny zaczynałyby po obu stronach przed wejściem do kopalni i walczyły w wielkiej jaskini po środku. Wysoko w suficie była by szpara, z której leciało by światło słoneczne. A drużyny miały się bić o skarb znaleziony właśnie w tej kopalni. CP znajdowało by się na górze złota.
Druga mapka to miał być Payload, w stylistyce Upward. Akcja miała być umiejscowiona na czymś w stylu przeładowni pociągów. W jednym miejscu grupa atakująca miała czekać na obrót wielkiego koła (takiego, które używa się na zajezdniach do obracania wagonów i lokomotyw). Potem okazało się, że silnik Tf2 nie wspiera obracających się bytów, ale koniec końców po prostu zabrakło mi samozaparcia. A jeszcze później pojawiła się mapa Barnblitz z właściwie takim samym pomysłem, tylko w mniejszej skali.
Trzeciej mapy już nie pamiętam xD
Ups, a tego tu nie powinno być…
PS. Jak już większość z was wie, Chet Faliszek ustosunkował się do ostatniego szaleństwa wyszukiwania wszędzie lambd i innych znaków obwieszczających nową część HL’a. Ale…
Ale napisał to w temacie o fałszywej stronie Black-Aperture, więc może jego wypowiedź dotyczy tylko tej strony. Napisał również, że nie może patrzeć jak społeczność sama się trolluje. I że Valve nie przekazuje żadnych ukrytych wiadomości.
A ja się zastanawiam czym są lambdy i trójki w steamowych obrazkach i komiksach TF2, jak nie trollingiem ze strony Valve właśnie. Przecież to nie fani zarządzają Steamem. Gabe już nie potrafi trzymać w ryzach nawet własnych pracowników?
Czy czeka nas wielka rewolucja fanów serii? Czy w 2012 będzie koniec świata? Czy benzyna 95 dobije do 6 złotych? Przekonamy się w przyszłym roku.
:O a ja jestem zbyt leniwy by zrobić własną mapkę do testowania wszystkiego…
Ps. Czy to normalne by woda miała teksturę skyboxa 2D?
„Czy to normalne by woda miała teksturę skyboxa 2D?”
Uznajmy, że to po prostu taki twój znak rozpoznawczy, taki feature.
na postawione na końcu pytania:
3xtak
🙂
Benzyna na 100% przekroczy 6 zł. A wiesz że ceny niektórych leków zwiększą się aż o 3000%…
Valve to Trolle i żeby jeszcze bardziej trollować mówią że to fani-trolle trollują innych trolów tj. fanów 😀
W scence z szachami zawiało Alicją Americana McGee :P.
A pomysł z Hunterami jest świetny — olej tą kamerę TPP i skup się na ważnych rzeczach, czymś, na co zwrócą uwagę gracze, czyli… no, wszystkim innym. To mogłoby być coś naprawdę dobrego.
„W scence z szachami zawiało Alicją Americana McGee 😛 .”
Yes, kocham 🙂
Tym wpisem przypomniałeś mi ile ja sam mam niedokończonych projektów. Jak patrzę na swój dysk to są tam jeszcze mapy z początku mojej mapperskiej kariery(czyli z przestrzeni mniej więcej 2 lat i 4 miesięcy). Mam nadzieję, że znajdę tam coś ciekawego i wartego uwagi 🙂 .
PS: A co do benzyny to się nie martwię, bo po pierwsze- nie mam samochodu 😀 , a po drugie wóz moich rodziców(czyli rodzinny) ma silnik Diesla i pali Diesla 😛 (jeśli mi się w czymś pocićkało to przepraszam-nie znam się na motoryzacji) .
A koniec świata w 2012 będzie wyglądał następująco: Gabe ogłosi Episode 3 i dokładnie w tym momencie w Ziemię uderzy meteoryt,czy jakiś inny kosmiczny kawałek skały :3 .
„A koniec świata w 2012 będzie wyglądał następująco: Gabe ogłosi Episode 3 i dokładnie w tym momencie w Ziemię uderzy meteoryt,czy jakiś inny kosmiczny kawałek skały :3 .”
Sprytne, w ten sposób nie będą go musieli robić.