Wypełniacz przednoworoczny

Yyy no cześć. Cały czas próbuję sklecić Santa’a Revenge 2, nie będę dawał nowych screenów z tej mini produkcji, bo nie chce za dużo spojlerować. Mod jest krótki, będzie składał się z dwóch niewielkich map, więc jak teraz zacznę zapodawać najlepsze kawałki, to niczym was nie zaskoczę podczas gry.

Tymczasem, żeby nie było zupełnie pusto postanowiłem wrzucić kilka screenów z moich różnych zarzuconych produkcji i testowych mapek. Ot w takim hammerowym nastroju teraz jestem, to was trochę pozanudzam🙂

Czek mejt

Na pierwszy ogień szachy. Ot taka scenka dla własnej radochy. Niedokończona. Oczywiście moja wrodzona niechęć do tworzenia nowych modeli spowodowała, że wszystkie figury zostały zrobione z brushy, w hammerze. Następnie część przerobiłem na modele Propperem. Bodajże tylko czarne, czyli te bardziej gładkie🙂

Prison Island

A tu tak na szybko jeden z screen z więzienia, do moda przy którym przez krótki czas pracowałem:

Ciekaw jestem czy w ogóle to wykorzystają w ostatecznej wersji moda?

A poniżej fragment moich prób stworzenia wioski/bazy na jednej z wysp Pacyfiku, coś niby a’la Crysis miało być ;p

W sumie dużo na tym screenie akurat nie ma. Jedno muszę przyznać, że modele palm mieli świetne. Ładnie się bujały.

Hunterville

A jak, też próbowałem coś zrobić. Ale w przeciwieństwie do wszystkich, chciałem podejść do problemu z zupełnie innej strony. Mapa miała przedstawiać życie z oczu Huntera. A właściwie to widok miał być zarówno z 1 jak i z 3 osoby. Miał być desant, walka z rebeliantami w kanałach wokół City 17, a na końcu gracz miał zobaczyć w oddali jak jedzie pociąg z Gordonem w środku (taki prequel wydarzeń z HL2). Testy wykazały jednak, że będzie problem z kamerą umieszczoną za hunterem, bo zwyczajnie wchodziła za ściany, a pewne problemy z parentowaniem przedmiotów do gracza też nie ułatwiły sprawy. Może jeszcze kiedyś do tego wrócę. Ze zmianami w kodzie powinno być łatwiej.

HalloweenVille

Tutaj mi nie wyszło na wielu frontach, ale za to potestowałem sobie różne rzeczy.

Chęć odtworzenia klimatu z Silent Hill doprowadziła mnie do zabaw z mgłą, która może być przecież także koloru… czarnego. A jej odległość zawsze liczona jest od pozycji gracza. Idealne rozwiązanie do tworzenia nieprzeniknionej ciemności. Z kolei korekcja koloru pozwoliła na uwydatnienie szczegółów w bliskiej odległości i uzyskanie rdzawego koloru otoczenia niczym w Otherworldzie.

Refract

To taki typ tekstur, które załamują obraz za nimi. Zakochalem się oczywiście w nich od pierwszego wejrzenia i zacząłem testować i testować. Znalazłem też jedną taką teskturę w plikach Ep2. To chyba ta sama, którą użyto w Portalu (w oknach obserwacyjnych). Świetnie sprawdza się w większości sytuacji. Jednak zbyt duża ilość tekstur z tym shaderem, w połączeniu jeszcze z np: jakimiś efektami cząsteczkowymi potrafi potężnie zjeść klatki na sekundę.

Pinball

Muszęto w końcu kiedyś skończyć, bo już leży odłogiem ze 2 lata? Sam mechanizm paletek i wyrzucania piłki (okrągła kostka z Portala) działa w 100%. Trzeba tylko wypełnić przestrzeń punktowanymi elementami i wymyślić jakiś licznik, który by to wszystko zliczał, no i jeszcze walnąć jakąś fajną teksturę na tło no i… i… w produkcji był też Arkanoid i też działał. Kiedyś to może dokończę😉

TF2

Do TF’a też robiłem mapki. W sumie rozpocząłem prace nad 3 ambitnymi mapkami. Pierwsza miała się koncentrować na wielkiej jaskini/kopalni po środku mapy, na której był by punkt (tryb koth). Drużyny zaczynałyby po obu stronach przed wejściem do kopalni i walczyły w wielkiej jaskini po środku. Wysoko w suficie była by szpara, z której leciało by światło słoneczne. A drużyny miały się bić o skarb znaleziony właśnie w tej kopalni. CP znajdowało by się na górze złota.

Druga mapka to miał być Payload, w stylistyce Upward. Akcja miała być umiejscowiona na czymś w stylu przeładowni pociągów. W jednym miejscu grupa atakująca miała czekać na obrót wielkiego koła (takiego, które używa się na zajezdniach do obracania wagonów i lokomotyw). Potem okazało się, że silnik Tf2 nie wspiera obracających się bytów, ale koniec końców po prostu zabrakło mi samozaparcia. A jeszcze później pojawiła się mapa Barnblitz z właściwie takim samym pomysłem, tylko w mniejszej skali.

Trzeciej mapy już nie pamiętam xD

Ups, a tego tu nie powinno być…

PS. Jak już większość z was wie, Chet Faliszek ustosunkował się do ostatniego szaleństwa wyszukiwania wszędzie lambd i innych znaków obwieszczających nową część HL’a. Ale…

Ale napisał to w temacie o fałszywej stronie Black-Aperture, więc może jego wypowiedź dotyczy tylko tej strony. Napisał również, że nie może patrzeć jak społeczność sama się trolluje. I że Valve nie przekazuje żadnych ukrytych wiadomości.

A ja się zastanawiam czym są lambdy i trójki w steamowych obrazkach i komiksach TF2, jak nie trollingiem ze strony Valve właśnie. Przecież to nie fani zarządzają Steamem. Gabe już nie potrafi trzymać w ryzach nawet własnych pracowników?

Czy czeka nas wielka rewolucja fanów serii? Czy w 2012 będzie koniec świata? Czy benzyna 95 dobije do 6 złotych? Przekonamy się w przyszłym roku.

8 Responses to “Wypełniacz przednoworoczny”


  1. 1 PatrykCXXVIII 29 Grudzień, 2011 o 16:11

    :O a ja jestem zbyt leniwy by zrobić własną mapkę do testowania wszystkiego…
    Ps. Czy to normalne by woda miała teksturę skyboxa 2D?

    • 2 zwieracz 29 Grudzień, 2011 o 17:03

      „Czy to normalne by woda miała teksturę skyboxa 2D?”
      Uznajmy, że to po prostu taki twój znak rozpoznawczy, taki feature.

  2. 3 idomes 29 Grudzień, 2011 o 16:43

    na postawione na końcu pytania:

    3xtak
    🙂

  3. 4 Troll 29 Grudzień, 2011 o 17:01

    Benzyna na 100% przekroczy 6 zł. A wiesz że ceny niektórych leków zwiększą się aż o 3000%…

    Valve to Trolle i żeby jeszcze bardziej trollować mówią że to fani-trolle trollują innych trolów tj. fanów😀

  4. 5 Septuater 29 Grudzień, 2011 o 17:54

    W scence z szachami zawiało Alicją Americana McGee😛.

    A pomysł z Hunterami jest świetny — olej tą kamerę TPP i skup się na ważnych rzeczach, czymś, na co zwrócą uwagę gracze, czyli… no, wszystkim innym. To mogłoby być coś naprawdę dobrego.

    • 6 zwieracz 29 Grudzień, 2011 o 21:13

      „W scence z szachami zawiało Alicją Americana McGee😛 .”

      Yes, kocham🙂

  5. 7 mrkarrmel 29 Grudzień, 2011 o 19:37

    Tym wpisem przypomniałeś mi ile ja sam mam niedokończonych projektów. Jak patrzę na swój dysk to są tam jeszcze mapy z początku mojej mapperskiej kariery(czyli z przestrzeni mniej więcej 2 lat i 4 miesięcy). Mam nadzieję, że znajdę tam coś ciekawego i wartego uwagi🙂 .

    PS: A co do benzyny to się nie martwię, bo po pierwsze- nie mam samochodu😀 , a po drugie wóz moich rodziców(czyli rodzinny) ma silnik Diesla i pali Diesla😛 (jeśli mi się w czymś pocićkało to przepraszam-nie znam się na motoryzacji) .

    A koniec świata w 2012 będzie wyglądał następująco: Gabe ogłosi Episode 3 i dokładnie w tym momencie w Ziemię uderzy meteoryt,czy jakiś inny kosmiczny kawałek skały :3 .

    • 8 zwieracz 29 Grudzień, 2011 o 21:10

      „A koniec świata w 2012 będzie wyglądał następująco: Gabe ogłosi Episode 3 i dokładnie w tym momencie w Ziemię uderzy meteoryt,czy jakiś inny kosmiczny kawałek skały :3 .”

      Sprytne, w ten sposób nie będą go musieli robić.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Grudzień 2011
Pon T Śr T Pt S S
« List   Sty »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Archiwum


