Mannrocznica

Przed Halloween Valve uraczyło nas jeszcze jedną, niespodziewaną aktualizacją. Dosyć śmieszna sprawa, jeśli popatrzy się na oficjalny wpis na blogu TF2, w którym twórcy chwalą się, że tym razem uciekli od Valve Time. Tylko, że im chodzi o projekt Steam Workshop, który zapowiedzieli 2 dni wcześniej. Natomiast Mannekonomia została przecież wprowadzona 30 września 2010 roku. Wszyscy spodziewali się jakiś przecen pod koniec września właśnie, a tymczasem okazało się, że Valve Time dalej zbiera swoje żniwo i rocznica odbyła się 2 tygodnie później. Aktualizacja jest spora, ale dla zwykłych graczy niewiele zmienia. Nie ma nowych broni, jest za to ponad 30 nowych czapek i dodatków.

Steam Workshop

To ten ficzer, o którym wspominało Valve. System, który ma ułatwić sposób dodawania nowych itemów do gry. Twórcy nowych modeli mogą teraz w łatwy (w przypadku Valve jak zwykle teoretycznie) sposób dodawać swoje modele do ogólnodostępnej galerii. Tam będzie je mógł obejrzeć (tylko 1 obrazek) każdy gracz, zagłosować i skomentować czy mu się podoba. Te itemy, które będą się utrzymywały na szczycie będą miały największą szanse aby trafić do gry. Oczywiście Valve nigdy się nie spieszy, więc i tak trzeba będzie na to sporo poczekać. Steam Workshop jest w głównej mierze przeznaczony dla twórców modeli, a nie dla ich odbiorców. W konsekwencji ma umożliwić  im zarabianie na swoich itemach.

W galerii Workshopu znajduje się już wiele świetnych pomysłów, poniżej wybrałem kilka, które szczególnie mi się podobają🙂

plecak z Koalą dla Snipera

czapka lotnika dla Pyry

Czaszka dla Pyry

Saxton Hale Action Figure

Pyro ze Lśnienia

Pocket Heavy

– świeczka dla Pyry 1 i 2

Kot dla Heaviego

Pyro the Dragon

Jestem pewien, że część z nich znajdzie się kiedyś w grze.

Nowe itemy

Są nowe czapki i nowe dodatki, jak zwykle, ale doszły też zupełnie nowe rzeczy (włosy Rambo dla Grubego miażdżą). Po pierwsze malowane według uznania przedmioty: okrągła, przypinana blaszka (lol, zapomniałem jak to się nazywa), zdjęcie, medal oraz transparent dla protestujących hipisów😉

Po użyciu na nich narzędzia Decal Tool, możemy nanieść na nie dowolny obrazek. Oczywiście każdy z wyżej wymienionych przedmiotów nie jest za darmo i nie jest tani. Z tego co wiem, to wypaść z dropu może tylko transparent.

High Five!

Wreszcie znalazło się oficjalnie w grze. Można je kupić lub znaleźć przez drop. Plusem jest to, że aby wykonać gest piątki, tylko jedna osoba, zaczynająca gest, musi go posiadać. „Odpowiadacz” oddaje z automatu, jak w portal 2 (piątki z Portal 2 nie można chyba wymienić do TF’a).

Manniversary Package

Każdy kto odpali grę w ciągu tych 3 dni trwania eventu dostanie Manniversary Package. Po otwarciu dostaniemy papierową czapkę. Nic specjalnego, ale jest też mała szansa na dostanie drugiego bardzo ciekawego itemu. Farciarze na start ;P

Dodano mapę Gullywash, do oficjalnych map. Nie wiem, ale jakoś nie lubię tej mapy, ani w wyglądzie ani gameplayowo.

Sporo tego. Wszystkie nowe itemy macie wymienione TUTAJ.

Wypożyczanie i przecena

To chyba najciekawsza zmiana, jaką wprowadza ten update. Od teraz możemy wypożyczać bronie ze sklepu Mann Co. Niestety tylko bronie. Wypożyczenie trwa przez tydzień i możemy przez ten czas w pełni cieszyć się daną bronią. W trakcie tego okresu możemy zakupić ją w obniżonej cenie. Nie można chyba wypożyczać w nieskończoność, Valve nie jest takie głupie😉

Tak więc teraz, jeśli kupujecie broń to tylko po uprzednim wypożyczeniu.

Dodatkowo obecnie trwa promocja, ale niestety tylko na stare itemy, te wszystkie, które doszły teraz są dostępne po pełnych, zaporowych cenach.

Na koniec nowe animacje dla czapki z ośmiornicą. Fajne, szkoda, że jej nie mam:

Zwis

Aktualizacja przejdzie jednak do historii z zupełnie innego powodu. Z powodu przeciążenia serwerów Steama na kilka godzin. Biedne Valve jak zwykle nie przewidziało konsekwencji swoich czynów😉

##Edit##

No zapomniałem o najważniejszym przecież, czyli o tym, że można nosić dwa misce naraz i ustawić do 4 zestawów itemów dla każdej postaci. Szkoda, że nie ma pełnej dowolności i nie można np, założyć kilku okularów naraz😦

13 Responses to “Mannrocznica”


  1. 1 Świrek 15 Październik, 2011 o 13:14

    Kolejny pacz aktualizujący bugi gry (samą grę w mniejszym stopniu). Już zdążyłem zjeść własne zęby.
    Ale mam czapkę z papieru toaletowego jako mały dodatek do kolejnej gó#wnianej aktualizacji… dziękuję bardzo.

  2. 2 Pietrek10 15 Październik, 2011 o 19:47

    Aktualizacja jest wcale fajna. Już nie muszę zmieniać noszonych broni kilka razy podczas gry, bo moje ulubione zestawy mam pod 4 przyciskami(właściwie trzema, zostawiłem jeden, jako „classic weapons” ;)).
    Czapka z gazety też jest fajna, a chyba najprzyjemniejszą zmianą jest to, że teraz widzę, jak wygląda dana klasa(jaką ma czapkę itp.) już podczas wyboru klasy.😉

  3. 3 Andrzej 15 Październik, 2011 o 20:58

    Włosy Bambo dla Snajpera to jest coś! Jeszcze potrzebny mi „łuk strzelający kurczakami przy krytykach” ©😀

    Da się tradować te itemki? Bo widziałem na SteamTrade, że czapkę mogę wymienić. Skoro z prezentu lecą dodatkowe rzeczy to warto by kilkanaście fake’ów założyc. Zawsze to taniej.

  4. 4 elektryk91 16 Październik, 2011 o 10:52

    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=manniversary ;o

    • 5 Retosik 16 Październik, 2011 o 11:41

      😀

  5. 6 Lizard 16 Październik, 2011 o 12:48

    Znalazłem jedną nieudokumentowaną zmianę.

    *Skrócono czas potrzebny na zakończenie procesu hl2.exe, przy crashu.
    🙂 Ah to mój taki sucharek na dziś;*

    • 7 zwieracz 16 Październik, 2011 o 20:15

      Good JOB!

  6. 8 wrona229 18 Październik, 2011 o 18:42

    wiedzieliście żę Black Mesa upladneło po dwuletniej przrwie filmik

    • 9 Świrek 18 Październik, 2011 o 19:17

      E, po ucięciu komuś głowy następują często pośmiertne dreszcze, a ty właśnie zauważyłeś je w tym filmiku.
      TF2 mi kraszuje, latają postacie, których broń jest niewidzialna, gruby dawał piątkę pyro nie mają widocznych rąk, biegają demorycerze bez nóg i pyrosy bez głów…

      Ale dajcie mi więcej czapek!:/

  7. 10 Farum 25 Październik, 2011 o 23:01

    Nie wiem co zrobi Zawór by przyciągnąć mnie z powrotem do TF’a. Po całej aktualizacji F2P nie mam ochoty odpalić nawet Steama. Jednakże przyznam, że pomysł z Workshopem się im udał. Zawsze chciałem sprawdzić co nowego możemy spodziewać się w grze.

    • 11 zwieracz 26 Październik, 2011 o 09:03

      Teraz będzie kolejna imprezka Halloween, ja tam bym sprawdził na twoim miejscu, może być ciekawie.

  8. 12 daltesta 3 Maj, 2012 o 22:15

    BSMANCVKSDNBVKSDKBVKSDKVNSDKBVIKJWOT4O0-WOG0OPSDGIODFBJIDJIBJSBJIJIDJGJSKGJKDSBMKCMXKOGEKORITOWIOTIOEWGO A ja sie wtedy nie zalogowałem i nie dostałem czapencji😦

  9. 13 axanthic ball pythons for sale 15 Luty, 2013 o 06:01

    Great submit we as well as thanks for the tips.
    Training is definitely a tacky topic. Nonetheless, remains among the leading topics of all time.
    We value your post and look toward more.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Październik 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Wrz   List »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archiwum


