Klątwa cyfry 3

Coraz więcej osób zauważa dziwną zależność, która dotyka gry Valve. Otóż mają oni problemy z trójką. Produkcje, które są 3 częścią jakiejś serii, przepadają gdzieś w procesie produkcji i nie mogą ujrzeć światła dziennego. Przypadek? Spisek i świadome działanie Valve? Ultratrolling Gabe’a?

Więc jak to wygląda naprawdę? Przygotowałem na tą (tę) okazję prostą infografikę (przedstawiającą sam tekst😛 ):

Najpierw zacznę, od rzeczy potwierdzonych, które mają/miały ujrzeć światło dzienne, a jeszcze ich nie ma. Są 2 takie produkcje: nieszczęsny Half-Life 2: Episode Three i 3 część soundtracku do Portal 2. Tu część 3 i tu cześć 3. O ile Episode Three raczej już nie wyjdzie, to soundtrack pewnie pojawi się do końca roku.

Ale jest tego więcej!

Epizody skończyły się na 2 częściach. Dodatki do pierwszego HL’a też! Podobna sytuacja spotkała spin-off CS’a – Condition Zero.

Jeśli epizody nie będą kontynuowały serii HL, to w takim razie może HL3, ale też nie ma po nim śladu.

Ha! Nawet dodatki do obu części L4D kończą się na 2 odsłonach:

Left 4 Dead – Crash Course, The Sacrifice

Left 4 Dead 2 – The Passing, The Sacrifice (gdzie ten Cold Stream?)

Jeśli zignorować podstępne nazewnictwo gier, to seria Day of Defeat też skończyła się na 2 odsłonach. Tak samo Team Fortress, bo pierwszą część – modyfikację, nie robiło przecież samo Valve.

Valve stworzyło również jak na razie tylko 2 silniki do swych gier (nie licząc masy odsłon Source’a)!

Czy to wystarczy, żeby podtrzymać teorię o przeklętej trójce i wiecznych sequelach?

Moim zdaniem: NIE🙂

Bo sprawa jest najzwyczajniej naciągana. Valve wydaje gry nieczęsto (oprócz Lefta) i posiada w swoim katalogu wiele serii, więc nie może tworzyć kolejnych odsłon tak jak inne firmy (coroczne CoDy). Problem z trzecią częścią dotyczy właściwie tylko serii Half-Life. Dla wielu z nas, tej najważniejszej serii, dlatego tak nam zależy.

Na Portal 3 jest jeszcze za wcześnie, dopiero co wyszła 2 i nawet nie doczekaliśmy się jeszcze pierwszego DLC. Co prawda Gabe wspominał, że chciałby kiedyś powtórzyć takie szybkie wydanie kolejnej części jakie zastosował w przypadku Left 4 Dead, ale… miejmy nadzieję, ze tego nie zrobi😉

Na zdrowy rozum kolejne części DoDa, Lefta czy Team Fortressa nie mają większego sensu bez nowego silnika. Ale jak widać w przypadku Counter-Strike, może być inaczej. No właśnie. Counter-Strike: Global Offensive, to jedyna gra, która jest technicznie 3 częścią serii. Co prawda numeracja została sprytnie ukryta po różnymi nazwami, a oficjalnie gra nie jest jeszcze nawet sequelem, ale jest to trzeci Counter od Valve.

Podsumowując, chodzi mi o to, że jeśli za 10 lat sytuacja nie ulegnie zmianie, to będzie oznaczać, że Valve naprawdę ma problemy z przebiciem się przez ścianę z napisem sequel. Wtedy możemy się martwić na serio. Tymczasem to tylko nasza wybujała wyobraźnia i liczne grono gier pod banderą Valve Software.

Zresztą… niech debata się rozpocznie, co pominąłem, gdzie się pomyliłem?🙂

22 Responses to “Klątwa cyfry 3”


  1. 1 PatrykCXXVIII 31 Sierpień, 2011 o 09:28

    A może to wina GabeN’a? Może nie lubić liczby 3. Być może jak staje na wadze to wyskakuje mu 333 kg? I nie będzie HL3, nie będzie Ep3, nie będzie L4D3, nie będzie P3. Więc co? Ano będzie HL4, Ep4, L4D4, no i P4 Tyle mojej poj****** teorii😛

  2. 2 mrkarrmel 31 Sierpień, 2011 o 10:13

    Według mnie Ep.3/HL3 to po prostu chwyt Gabe’a. Zauważyliście? Zamiast zapowiedzieć Ep.3 to on mówi o innych nowych produkcjach Valve. Chodzi mu oto, żebyśmy kupowali nowe gry studia, ślepo wierząc, że po nowych produkcjach nastąpi nowy Half-life. Na początku wierzyliśmy, że Ep.3 będzie po Portalu 2, ale Gabe zapowiedział Dotę, później Global Offensive. I zapewne będzie tak długo wydawał nowe gry, nie mając w planie nawet ruszyć palcem HL3. Oto moje chaotyczne przemyślenia😛 .

  3. 3 elektryk91 31 Sierpień, 2011 o 11:09

    „Ultratrolling Gabe’a?”
    No ja od dawna tak sądzę.

  4. 4 Septuater 31 Sierpień, 2011 o 11:33

    HL1 miał trzy dodatki! Decay wyszedł tylko na konsole, ale BYŁ!

    • 5 zwieracz 31 Sierpień, 2011 o 18:34

      Hmm, no tak, nie brałem konsol pod uwagę.

  5. 6 Świrek 31 Sierpień, 2011 o 12:51

    oni zwyczajnie wydadzą nowy silnik do sieci w formie bezpłatnej gry (jak alien swarm) i poczekają, aż jakaś grupa ludzi dojdzie do wniosku, że samemu sobie trzeba zrobić hl3. Valve zatrudni ich przemocą, kiedy będzie zrobione 98% projektu.

    Profit! (again)

    • 7 Andrzej 31 Sierpień, 2011 o 13:49

      Widzę, że bardzo uparliście się na nowy engine. Gaben powiedział – nie nowym silnikom i mnie się to podobie – gra ma działać na każdym kompie, a resztę nadrobimy wyobraźnią😀

      • 8 zwieracz 31 Sierpień, 2011 o 18:36

        To naturalna kolej rzeczy, w końcu muszą odejść od przestarzałych zastosowań i napisać coś od nowa. W takich CS:GO, Alien Swarm czy Dotcie, Source jeszcze daje radę, ale żeby zawojować rynek i jeszcze raz stanąć na podium (HL3) potrzeba nowej technologii, imo.

  6. 9 Świrek 31 Sierpień, 2011 o 16:07

    HL3 Będzie grą pisaną!
    Przed tobą stoi zombie
    Zombie spostrzega cię
    Zombie rozpoczyna atak
    ->używam ‚łom’
    Zombie dostaje 30 punktów karnych za bycie zaatakowanym łomem zajebistości (+50 do bycia Gordonem +30 do otwierania skrzynek)
    zdobyto 50 punktów doświadczenia

    Emocje większe niż przy meczach Dota2 !😛

    • 10 Retosik 31 Sierpień, 2011 o 20:44

      >rozejrzyj się
      Obok ciebie stoi twój jeep, a przed tobą stoi sprzedawca łomów.
      >sprzedawca łomów porozmawiaj
      Niestety, twoja postać nie umie tego wykonać.

      • 11 Świrek 31 Sierpień, 2011 o 21:30

        Po co rozmawiać z kimkolwiek, jeśli jedyne co robią ludzie naokoło ciebie to: Gordon! Przeładuj magazynek! Gordon! Musisz nacisnąć ten przycisk!
        Freeman! Przywal tym pieprzonym wózkiem w spektrometr anty-masy (a zaraz potem) O nie, coś zrobił! Zewsząd wyłażą kosmici! Gordon! Gordon!

        Najlepiej przejechać sprzedawcę jeepem i zabrać mu wszystkie łomy.

  7. 12 ryszakowy 31 Sierpień, 2011 o 16:32

    nareszcie ktoś to poruszył! gabe liczy tylko do 2
    ja najbardziej czekam na następną część hl

  8. 13 Retosik 31 Sierpień, 2011 o 17:08

    Czcionka z GejModa? Skąd pobrałeś?

    • 14 zwieracz 31 Sierpień, 2011 o 18:38

      Darmowa Coolvetica, moja ulubiona czcionka🙂

      • 15 Retosik 31 Sierpień, 2011 o 20:33

        Haha, dzięki. Ustawiłem tą czcionkę w notatniku.😄

  9. 16 Andrzej 31 Sierpień, 2011 o 20:31

    Portal 2 DLC (chyba):
    apdejt dzisiejszy:

    Portal 2
    Preparations for launch of Portal 2 updates this September

    • 17 Retosik 31 Sierpień, 2011 o 20:38

      No te DLC i wyzwania, komory zaawansowane, nooo.

      • 18 Andrzej 31 Sierpień, 2011 o 21:51

        A może traiding beta działający dla P2.

        • 19 Retosik 1 Wrzesień, 2011 o 11:21

          ~też~

  10. 20 Direct_xD 1 Październik, 2011 o 22:46

    Magiczne „Trójeczki” a później „Czwóreczki”….🙂


  1. 1 Soundtrack Portala 2 – część TRZECIA! Trackback o 30 Wrzesień, 2011 o 21:01
  2. 2 3 lata! « zwieracz Trackback o 21 Listopad, 2011 o 17:10

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Sierpień 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Lip   Wrz »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Archiwum


%d bloggers like this: