Meet the Medic… i się porobiło

Co jest tematem dzisiejszego dnia w TF2? Meet the Medic? Nie. To 3 niespodzianka Gabena – Team Fortress 2 stał się grą typu Free-to-Play.

Co to oznacza dla graczy, którzy już TF2 mają? Na razie to właściwie nic, oprócz tego, że wasze ulubione serwery będą teraz zapchane 24/h i będzie na nich więcej osób, które nie będą miały nic do stracenia (darmowe konta, darmowe wygłupy). Poza tym wszyscy, którzy kupili lub kupią grę normalnie mają z automatu konto typu premium, czyli nieograniczony dostęp do wszystkiego. Plus czapkę. Od razu trzeba zaznaczyć, że ograniczenia dla tych nie-premium są niewielkie, i na samą rozgrywkę nie wpływają.

Nie należę do osób, które hejcą za każdym razem gdy gra jest aktualizowana. I teraz też nie zamierzam🙂 Nie wiem jak sytuacja z darmowym TF2 będzie się prezentowała na kilka miesięcy, ale na razie jest właściwie po staremu.

Za to okazja dla nowych graczy jest świetna. Dostają genialną grę właściwie za darmo. Bo aby dostać konto premium wystarczy kupić coś w sklepie Mann Co. To oznacza, że można mieć całą grę ze wszystkimi bonusami już za 2 Euro, czy ile tam najtańszy item kosztuje (no chyba, że znaczki się nie liczą). Wszystko jest wyjaśnione w oficjalnym FAQ.

Ciekawe, czy nam starym graczom, którzy kupili tą grę kiedy się za nią normalnie płaciło, coś jeszcze skapnie. Chciałbym, ale jeśli nie, to i tak nie będę płakać. TF2 i tak zyskał przez ten czas tyle darmowych aktualizacji, że nie mam za złe Valve. Mogli brać kasę i robić płatne DLC, ale nie robili😛

Dobra a teraz najprzyjemniejsze czyli Meet the Medic raz jeszcze, u mnie na blogu:

Filmik jak zwykłe świetny. Najbardziej podoba mi się chyba końcówka, gdy wszyscy siedzą w poczekalni (Pyro). Film trwa 4 minuty, więc widać tendencję wzrostową. Meet the Pyro musi mieć 5 minut. Ale kiedy to będzie.

Teraz tylko czekać na przeróbki fanów i kolejne Meet the Dumbasses.

34 Responses to “Meet the Medic… i się porobiło”


  1. 1 mrkarrmel 24 Czerwiec, 2011 o 10:01

    Kiedy dowiedziałem się, że TF2 będzie grą Free To Play, byłem pełen obaw, min. o to jakie będą ograniczenia. Na szczęście z części obaw uwolnił mnie twój wpis i to oficjalne FAQ. Ciekawe jakie będą dalsze losy TF2…Pożyjemy zobaczymy. A Meet the Medic jest genialne🙂 .

  2. 2 War3st 24 Czerwiec, 2011 o 10:17

    Spodziewam się masy grieferów i biedne Valve, które nie potrafi nic zrobić, bo jest ich za dużo🙂 No cóż, wiadomy był los TFa.

  3. 3 Retosik 24 Czerwiec, 2011 o 11:54

    Valve liczy na ogromne zyski z Mann Co, ale się przeliczy. Nuby które to ściągną, nie znają takiego czegoś jak mikropłatności. Ogólnie – przejebanie. Same zapełnione serwery -.-

  4. 4 Andrzej 24 Czerwiec, 2011 o 13:31

    A ja uważam, że to bardzo dobry krok z ich strony.
    – osobiście znam wiele osób które chciałyby zagrać, ale szkoda im było kasy bo gra może się nie spodobać na dłuższą mete, a jak się bardzo spodoba to coś kupią.
    – sądzę, że na TF2 zarabiali jedynie w OrangeBox (który w większości przypadków był kupowany tylko dla HL2 i EPs), własnie Man-Co przynosi większe korzyści niż sama sprzedaż gry

    Możliwe, że po premierze Cold Stream i L4D1 będzie f2p.

    P,S,
    post na szybko bo się spieszę więc brzydko napisany.

    • 5 zwieracz 24 Czerwiec, 2011 o 20:05

      U mad? Zresztą kto wie co im odbije. Najpewniej Dota 2 będzie też f2p.

      • 6 Andrzej 26 Czerwiec, 2011 o 16:59

        Ano, skoro mają całą kampanie z jedynki (czyli jakby całą jedynkę) przenieść do dwójki to kto to już kupi?

        Ale DoTy nie chcę darmowej..

  5. 7 enjoy 24 Czerwiec, 2011 o 13:37

    Świetny Meet the mojej ulubionej postaci,jestem zadowolony także z tego ze TF 2 przeszło na zasade F2P,gdyż moje konto z tfem zostało zablokowane za tzw retail cd-keys… więć troche by się zwróciło.A co do pewnych noobkow to i tak większość z nich nie zagra więcej niz 10h z hakiem…

    • 8 zwieracz 24 Czerwiec, 2011 o 20:07

      Tak, Valve na pewno sobie zdaje z tego sprawę. Może i u nas na tym nie zarobią ale na Zachodzie na pewno ludzie chętnie będą płacili tak jak już płaca za czapaki.

      • 9 zwieracz 24 Czerwiec, 2011 o 20:07

        „czapaki” xD

  6. 10 Świrek 24 Czerwiec, 2011 o 14:11

    Najgorsze, że najwięcej itemów dostał Soldier, a Engy nic. Tak samo Demoman (Za to Demoknight stał się silniejszy, ale wg mnie robienie z sapera Ninja może niektórych cieszy, ale dla mnie psuje klimat)
    Widzieliście, ile Sralve zażyczyło sobie za nowego Itempaka dla Meda? Prawie 100$.
    Pogięło kogoś ostro. Dodatkowo głupi liczyłem na fixa do L’n’L…

    • 11 zwieracz 24 Czerwiec, 2011 o 20:08

      Heh, jeszcze musimy poczekać na niektóre poprawki, choćby brakujące taunty broni.
      A z tym demoknightem, to ja nie narzekam. W ten sposób mamy tak jakby 10 klasę.

  7. 12 Septuater 24 Czerwiec, 2011 o 14:11

    @Andrzej
    Left 4 Deady mogłyby być darmowe, gdyby wprowadzili do nich sklepik z itemami jak w TF2, bo w przeciwnym razie gra przestanie na siebie zarabiać i takie posunięcie będzie zupełnie bez sensu. Poza tym wątpię, żeby L4D1 było kiedyś darmowe, bo cała para idzie w promowanie L4D2, w tym poprzez dodawanie kampanii z „jedynki” (zapowiedzieli, że wszystkie zostaną przeniesione).

    • 13 zwieracz 24 Czerwiec, 2011 o 20:11

      Hmm, coś w tym jest. Jeśli by już dawali czapki to do Lefta 2, a potem by wypuścili L4D3 (wypluj to), ale to już raczej nie pasuje do gry. TF2 z zasady nie jest poważne, co-op do Portal 2 też, ale Left to już taki niby poważny tytuł (wg Valve) i nie takie gadżety tu nie pasują.

      • 14 Andrzej 26 Czerwiec, 2011 o 17:05

        Przeniese się tutej bo tam nie doczytałem jeszcze. Fakt, brakuje sklepu, może jakby był jak Alien Swarm – krótki, to można by go traktować jako demo dla L4D2 i mialby napedzac kase w l4d2 który z ceny nie poleci🙂
        Nie wiem, ale czuje, ze w te wakacje sie cos wydarzy (procz doty) w koncu 3 niespodziewajki valve – pierwszą znamy: TF2 f2p.

        L4d3 nie będzie, ponoć ZółwiowaSkała z THC robią „super następce” o którym wiadomo jedynie, że „będzie zajebisty”.

  8. 15 PatrykCXXVIII 24 Czerwiec, 2011 o 19:09

    Meet The Medic z napisami pl, jakby ktoś nie był aż tak dobry w „ingliszu” jak zwieracz[czyli ja xd]: http://www.youtube.com/watch?v=lbmnWeWB_VE

    • 16 zwieracz 24 Czerwiec, 2011 o 20:12

      zwieracz[czyli ja xd] :O jesteś moim alter egiem (nie mylić eggiem😉

      • 17 PatrykCXXVIII 25 Czerwiec, 2011 o 19:40

        Chodziło mi o to że nie jestem tak dobry w angielskim jak ty, a nie że jestem twoim alter egiem.[Ach ten mój „perfekcyjny” polski chyba za dużo gadam sam ze sobą]

  9. 18 TheMe 24 Czerwiec, 2011 o 19:41

    Czekajcie. To była 3 niespodzianka od Valve w tym roku. A jakie były dwie poprzednie?

    • 19 zwieracz 24 Czerwiec, 2011 o 20:15

      A już nie pamiętam. Wałkowaliśmy to na headcrab.pl
      Teraz do głowy przychodzą mi tylko:
      – mikropłatności
      – Portal 2 na PS3
      😦

      • 20 Andrzej 27 Czerwiec, 2011 o 10:16

        Pewnikiem jest TF2 f2p – to dla mnie taka jedynka jest -> 1
        Dalej na pewno nie Portal 2, mikropłatności czy portal 2 na ps3 bo o tym było wiadome rok temu. Dear Esther, DoTa2? To samo. Mam nadzieję, że Gejb na jakieś 2 lub 3 ma coś poważnego w zanadrzu.

        Daj mnie linka do dyskusji na forum headcrapa lub gdzie to jest🙂

        • 21 zwieracz 27 Czerwiec, 2011 o 13:57

          Nie chce mi się ;P

          Ale Gabe powiedział o tych 3 niespodziankach przed mikrotransakcjami i info o P2 na PS3 chyba.

  10. 22 PatrykCXXVIII 25 Czerwiec, 2011 o 20:53

    Przez tego cholernego TF2 F2P nie da się w nic grać na Steamie, bo serwy są cały czas przeciążone. A ja tak bardzo lubię AVA i nie mogę grać przez armie grubych amerykańskich n00bków T_T

    • 23 Świrek 25 Czerwiec, 2011 o 22:42

      Oj tam przesadzasz. Oni nie są grubi.

      ONI SĄ OBLEŚNI😀

  11. 24 GranaT 26 Czerwiec, 2011 o 12:32

    Co do zapychania serwerów, zgadzam się. Rzadko się uda wbić na jakąkolwiek grę, doszło do tego, że gram na amerykańskim serwerze z kontami premium.
    Tak jak myślałem, polacy od razu rzucili się na tą grę, bo jest za darmo. Nawet na wyżej wspomnianym serwerze codziennie połowa graczy to polacy.
    Jest jeszcze jedna rzecz: wkurzają mnie niektórzy nowi gracze. Srsly, co to ma być za pytanie „ej, jak się zmienia postać?” (to chyba na serwerze ster-gaming) – oni nawet nie zainteresują sie ustawieniami czy tutorialem dla nowych graczy. Nie, po co, klikamy X na podpowiedzi i dołączamy do gry.

    Boże, jak się rozpisałem. Problem w tym, że nie potrafię ująć słowami tego, co myślę, więc może nie brzmi to zbyt sensownie.

  12. 25 radioactiveaphis 26 Czerwiec, 2011 o 15:11

    A mi się podoba. Poduczyłem już kilku nowych graczy dzisiaj, i dałem kilka darmowych broni. Feels good.

    • 26 Retosik 26 Czerwiec, 2011 o 18:01

      Pracujesz w caritasie? ;D Mnie wkurzają nuby raczej. Ale dobra, nie będę ci burzył dobrych chęci. Tylko przy okazji uczysz noobów złych nawyków C:

  13. 27 Świrek 26 Czerwiec, 2011 o 18:08

    Ta, ja już widziałem jak proszą o darmowe itemy…
    Nie wnerwia mnie jak widzę nowego gracza.
    Wnerwia mnie, jeśli taki gracz jest trollem, ciamajdą i jest zbyt leniwy, żeby zapoznać się z mechaniką gry.

    • 28 GranaT 28 Czerwiec, 2011 o 10:55

      Czyli masz na myśli nowych graczy z F2P?
      Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś znał podstawy gry.

  14. 29 Tracha 28 Czerwiec, 2011 o 01:46

    Wątpie czy zrobią Meet the Pyro, chyba już na odczepke.

  15. 30 Arto 28 Czerwiec, 2011 o 10:34

    A mi TF2 f2p się podoba. Po 7 miesiącach wróciłem do tej gry. I napływ nubków pozwala w trzyosobowym gronie pwnić i to najdziwniejszymi technikami, jak 3x eng z minidziałkiem w ofensywie. Albo rozwalanie nieogarniętych heavyh z ubersawa.

    1. Wbijcie do jednej drużyny
    2. Zgnojcie drugą 2:0
    3. Wbijcie do drugiej
    4. Patrz punkt 2.
    5. Profit, zgnoiliście cały serwer

  16. 31 666pl 29 Czerwiec, 2011 o 16:01

    A najlepsze to że tfclassic jest dalej płatne😀

    • 32 Retosik 30 Czerwiec, 2011 o 08:54

      No😄 Ale to dlatego, że nie ma sklepu mann co, czy czegoś podobnego

      • 33 The Mr R 30 Czerwiec, 2011 o 09:24

        No i czapkuff nie ma!!!111111oneoneoneone


  1. 1 3 lata! « zwieracz Trackback o 21 Listopad, 2011 o 17:10

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Czerwiec 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Maj   Lip »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archiwum


