Tydzień z Portal 2: Dzień 2 – Obiekty testowe

Portal 2 już jest dostępny na Steam. A my przypomnijmy sobie jeszcze główne postacie serii Portal. Te które już dobrze znamy i te, które dopiero spotkamy:

Chell

Główna bohaterka, która wzorując się na najlepszych wzorcach gier komputerowych, nigdy nie wypowiada ani słowa. Młoda kobieta o pochodzeniu malezyjsko-latynosko-hawajsko-itd. Jedna z osób biorących udział w testach przeprowadzanych przez Aperture Science. Według jej akt, cechuje się wyjątkową wytrwałością i nieustępliwością w dążeniu do obranego celu. Właściwa osoba na niewłaściwym miejscu. Przemierza korytarze i komory testowe Aperture, posłusznie wykonując polecenia GLaDOS. Jednak nie daje się zwieść nawet najbardziej opisowym obietnicami ciasta i rozprawia się z superkomputerem raz na zawsze. Ale czy na pewno?

Konkluzja:  Don’t fuck with Chell.

GLaDOS

Sztuczna inteligencja i system operacyjny w jednym. Superkomputer o morderczych skłonnościach. Istna bomba z opóźnionym zapłonem. Zafascynowana nauką, doświadczeniami, neurotoksyną, ciastem i naiwną naturą człowieka. Jako główny system zarządzający całym Aperture miała pomagać w licznych, bardzo skomplikowanych testach i doświadczeniach. Niestety w pewnym momencie postanowiła przeprowadzać je po swojemu. Z pozoru pozbawiona uczuć i o chłodnym, analitycznym spojrzeniu, w bezpośrednim kontakcie okazuje się sympatyczną osobą o wielu zainteresowaniach.

Konkluzja:  Może ciasta?

Atlas

Jeden z dwójki robotów, które wykonują serię bardzo trudnych testów wymagających kooperacji. W wyniku braku ludzkich szczurów… tzn, obiektów testowych GLaDOS była zmuszona stworzyć ich sztuczne zamienniki. Operacja okazała się sukcesem, a roboty o wiele lepszymi obiektami testowymi niż ludzie. Zdolny do wielu poświęceń, oddany sprawie o bystrych obwodach scalonych, Atlas jest doskonałym testerem w kolejnych wymyślnych próbach. Mimo wszystko pozostaje lekko nieufny do otaczającego go świata. Kiedyś chciałby zostać sprzedawcą mebli w IKEI.

Konkluzja:  Atlas klej OK.

P-body

Drugi z robotów stworzonych do wykonywania testów, które przekraczają ludzkie możliwości. Robot czynu. Nie lubi dużo myśleć, woli działanie. W przeciwieństwie do swojego kolegi po fachu, nie widzi wszędzie spisku i wierzy, że testy są tak skrojone aby mogli  je, z włożeniem odrobiny wysiłku, wykonać. Mimo iż stara się jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki, nie omieszka od czasu do czasu zażartować, aby rozładować atmosferę. Czasami odbywa się to jednak kosztem partnera.

Konkluzja:  Pi Er Kwadrat – body.

Wheatley

Jeden z zapasowych rdzeni osobowości GLaDOS. Towarzysz Chell na początku Portal 2 i prawdopodobnie także przez sporą część reszty gry. Na razie dał się poznać jako bardzo rozgadany jegomość. Niezastąpiony kompan, szczególnie w pomieszczeniach pozbawionych światła i gdy trzeba zhackować systemy Aperture. Wstydzi się podłączać do portów gdy ktoś go obserwuje. Jak na swoje niewielkie rozmiary ma wyjątkowo dużo pomysłów w głowie. Nie wszystkie przewidują fakt, że Chell należy do śmiertelników. Wheatley to także baza wiedzy o Aperture, na pewno sporo się od niego dowiemy o historii i pracownikach Aperture.

Konkluzja:  Super Wheatley Boy.

Ratman

Tajemniczy jegomość, nazywa się Doug Rattmann i pracował kiedyś dla Aperture Science. Główny bohater komiksu „Portal 2: Lab Rat”. Razem ze swoim współpracownikiem Henrym, zajmował się między innymi brudną robotą, naprawiając moduły GLaDOS i inne urządzenia. Nie podzielał lekceważącego podejścia do GLaDOS innych pracowników i w konsekwencji swojej czujności jako jedyny przeżył jej niewinny eksperyment z neurotoksyną. Ratman nie poddał się i sprawił, że po pewnym czasie jeden z wyjątkowych obiektów testowych jakim była Chell, wybudził się z komory relaksacyjnej i rozpoczął swój test. Można powiedzieć, że pomysł się udał, jednak nie wszystko potoczyło się po myśli Douga. Raniony przez wieżyczkę strażniczą prawdopodobnie nigdy nie opuścił już kompleksu Aperture Science.

Konkluzja:  Weź pigułkę, weź pigułkę.

Wieżyczka strażnicza

Zabójcza broń podległa rozkazom GLaDOS. Mimo wszystko przy pierwszym spotkaniu wydaje się bardzo przyjazna i otwarta na konwersację. To jednak tylko pozory. Pod tym białym, ładnie wyprofilowanym kawałkiem metalu na 3 nogach, kryje się tylko mnóstwo amunicji i żądza mordu, oczywiście w służbie Aperture. Stanowią najniższy stopień w hierarchii pracowników Aperture. A przynajmniej wszystkim się tak tylko wydaje, bo te poniewierane i niedoceniane urządzenia potrafią być użyteczne i pokazują to między innymi, dzielnie broniąc różnych zakątków Aperture przed niepowołanymi osobami.

Konkluzja:  Jesteś tam jeszcze?

Cave Johnson

Założyciel i wieloletni, główny dyrektor Aperture Science. Nie wie co to znaczy: „Nie mogę, nie wiem, nie potrafię”. On wszystko może, a jeśli ktoś powie mu, że jednak to niemożliwe, po prostu go zwolni. I wszystkich innych, którzy się dzisiaj z nim witali. I ich rodziny także. Razem ze zwierzętami domowymi. Cave nie uznaje kompromisów, to człowiek czynu i wielkich idei. Dawno temu zaczynał jako niewielki producent zasłon do pryszniców, a dzięki swojej wytrwałości niedługo potem stał się ich największym dostawcom. Później jego firma zajęła się takimi podobnymi gałęziami nauki i przemysłu jak: teleportacje,  technologia portali, broń czy sztuczna inteligencja.

Konkluzja:  Jesteś zwolniony!

Companion Cube

Twój nieodłączny towarzysz podczas testów, nawet po śmierci. Stała się obsesją wielu obiektów testowych z Ratmanem na czele. Kostka jest najlepszym przyjacielem jakiego można sobie wymarzyć. Zawsze cię wysłucha, doradzi co zrobić gdy już kończą ci się pomysły, ochroni cię przed kulami energii i wieżyczkami. W ostateczności, może posłużyć również jako zwykła Magazynująca Kostka Obciążeniowa lub dodatkowy schodek. Ale najlepiej dyskutuje się z nią o  dualistycznej naturze wszechświata i fizyce kwantowej.

Konkluzja:  Ona wciąż żyje wśród nas.

5 Responses to “Tydzień z Portal 2: Dzień 2 – Obiekty testowe”


  1. 1 The Czosnex 19 Kwiecień, 2011 o 15:14

    Zaspojluję że companion cube żyje😀

  2. 2 Świrek 19 Kwiecień, 2011 o 18:59

    W ogóle, to jak oglądam ‚łalktroł’ to jest tu bardzo dużo fajnych rzeczy, końcowa muzyka też świetna, jako godny następca still alive. motyw z krukiem i niepełnosprawnymi wieżyczkami kozacki. Chłopaki z Valve miło mnie zaskoczyły, nie wiem tylko jak długa będzie kampania dla pojedynczego gracza.

    • 3 Ozi 19 Kwiecień, 2011 o 22:59

      Singla dziś zacząłem, singla dziś skończyłem.
      Więc całkiem jednodniowa, ale to był baardzo długi dzień.

  3. 4 Paczo 20 Maj, 2011 o 13:59

    Kostka Towarzysząca… Mój SKARRB❤

    • 5 rolor2013 2 Kwiecień, 2016 o 19:39

      My precioussss…


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Kwiecień 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Mar   Maj »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Archiwum


%d bloggers like this: