Tydzień z Portal 2: Dzień 1 – Początek testu

Przed zagraniem w nadchodzący ogromnymi krokami Portal 2, dobrym pomysłem byłoby odświeżenie sobie części pierwszej. Co prawda gra jest krótka, wszyscy ją znają na pamięć, a niektórzy, tak jak ja, przechodzą średnio raz na pół roku, ale… i tak w nią zagram przed P2🙂 Trzeba dać się wchłonąć pomieszczeniom Aperture, poczuć ten klimat i znów zacząć myśleć portalami.

To co teraz się dzieje w związku z premierę Portala 2 to istna masakra. Ale niestety taki już los gorąco wyczekiwanych tytułów. Wielki wyścig, kto zagra pierwszy, a potem umieści zakończenie w sieci. Ci co się dorwali do plików, już wyciągają co popadnie: tekstury, modele, dźwieki. Tęsknie za czasami kiedy przechodziłem Portala po raz pierwszy. Gdy wychodził Orange Box nie śledziłem stron z grami i internetowych for tak jak teraz. Do samego końca, już grając w samą grę nie wiedziałem czego mam się spodziewać. Nie wiedziałem, że oprócz czysto logiczno-zręcznościowych zagadek jest coś więcej. To zaskoczenie, bardzo miłe zresztą, to było Coś. A jak jeszcze dowiedziałem się, że akcja Portal dzieje się w tym samym świecie co seria Half-Life, wtedy już kompletnie się rozpłynąłem🙂

A teraz nastał ten dzień. Przez te cholerne różnice rasowo-kontynentalne, to właściwie kilka dni. Ale to bez różnicy, jutro czy dopiero w czwartek nastanie ten dzień, w którym znowu zanurzę się w kompleksie Aperture. Tylko tym razem będzie wszystkiego więcej, i mam nadzieje, że i lepiej. Ale tak właściwie czy da się lepiej? Na pewno będzie trochę inaczej.

Portal jest produkcją nietypową także z tego względu, że jest bardzo krótki. Ciężko go przez to porównywać z innymi pełnoetatowymi grami. Dlatego nie napiszę, że Portal jest lepszy od HL’a czy HL2, bo nie jest. Ale patrząc całościowo jak na produkt wydaje mi się pełniejszy, bardziej dopracowany. To taki mały cud gamingu. Wszystko jest w nim na miejscu i w odpowiedniej ilości: zagadki, klimat, humor, postacie, muzyka, drugie dno, otwarty na teorie i spekulacje świat.

Zagadki w Portal były idealne jak na pierwszy raz. Tak żeby zrozumieć i się rozkręcić, przygotować na coś więcej. No właśnie, tylko że więcej nie było, ale pojawiły się mody i wypełniły lukę. Ciekawe jak długo będziemy uczyć się w dwójce?

Klimat Portala jest nierozerwalnie połączony z muzyką i specyficznym humorem GLaDOS. Portal bez GLaDOS to nie to samo. Pamiętam, że z początku drażnił mnie jej komputerowy głos i nawet ją ignorowałem. Ot, jakiś automatyczny głos coś do mnie mówi, co mnie to obchodzi? Dopiero potem zacząłem słuchać i wyłapywać wszystkie smaczki. Muzyka w większości czysto ambientowa, świetnie nastrajała do spokojnej gry i myślenia nad rozwiązywaniem zagadek. Ale najlepiej pasowała podczas momentów samego zwiedzania kompleksu i odkrywania jego „drugiego dna”. O „Still Alive” nawet nie będę wspominał.

No i memy. Słynne „The Cake is a Lie”, to chyba najlepiej rozpoznawalny zwrot z gier Valve. Żadna inna ich gra nie ma czegoś takiego. Nawet sam HL ze słowami G-Mana („Właściwy człowiek na niewłaściwym miejscu…”) nie ma tej mocy. Nom om om… też nie🙂

Ciekawe czy Portal osiągnął by taki sukces, gdyby nie był połączony cienką nicią z sagą HL? Na pewno dodało mu to trochę popularności w naszych kręgach.

A może spróbować jeszcze przejść wszystkie wyzwania? Do tej pory nie zaliczyłem wielu komór w trybie Wyzwań lepiej niż na brązowy medal. W Portal 2 na razie ich nie będzie, ale zostaną podobno dodane w DLC. Mam nadzieję, że przez ambitny plan Valve z wersjami konsolowymi, nie będziemy na nie czekać wieczności.

21 Responses to “Tydzień z Portal 2: Dzień 1 – Początek testu”


  1. 1 voythas 18 Kwiecień, 2011 o 08:38

    Tak samo myślałem jak Ty, więc ukończyłem na nowo cały Portal. Przynajmniej achievementy zdobyłem😀
    Pierwszy raz, gdy w to grałem to jeszcze nie było😛

    Ukończyłem P1 i zaawansowane chambery. Kurcze mam nadzieję, że P2 będzie mocno dłuższy i mocno trudniejszy. Z tym ostatnim to chyba nie mam co liczyć, bo dziś się robi gry łatwe niestety…

    • 2 zwieracz 18 Kwiecień, 2011 o 14:56

      Zobaczymy. Jeszcze jest nadzieja w poziomach do co-op’a no mapkach od społeczności.

  2. 3 Ozi 18 Kwiecień, 2011 o 12:35

    Ale żeś sobie fajnie stronę z tuningował, szczególnie wybór koloru tła, bardzo przyjemny dla oka.

    • 4 zwieracz 18 Kwiecień, 2011 o 14:56

      A dziękować ^^

  3. 5 Tracha 18 Kwiecień, 2011 o 14:23

    Zamknij bloga i stwórz stronę, bo to już nie te kategorie😉

    • 6 zwieracz 18 Kwiecień, 2011 o 14:57

      Hmm, ale przy blogowaniu ma więcej prywaty🙂

  4. 7 dezio61 18 Kwiecień, 2011 o 14:37

    Spryciaże z Zaworu na dzień przed premierą dali promocje na GTA IV. promocja -75% na pakiet GTAIV + episody xD

    • 8 zwieracz 18 Kwiecień, 2011 o 14:58

      Nieźle. Wczoraj były starsze częsci po jakieś 9 zł. Nic tylko brać, jeśli ktoś nie ma.

  5. 9 Xanoxis 18 Kwiecień, 2011 o 15:03

    Hmm, a premiera pokazywana przez licznik na stronie Aperture Science to tylko na Steamie?

    Trochę mnie denerwuje, że ja muszę do sklepu iść po grę prawdopodobnie w czwartek, a Ci już będą grać :< a do tego w czwartek mnie nie ma na święta… cały tydzień w świadomości, że Portal 2 czeka na mnie…

    • 10 dezio61 18 Kwiecień, 2011 o 15:35

      Valve zbiera na święta dla swoich rodzin xD

    • 11 zwieracz 18 Kwiecień, 2011 o 18:51

      Raczej tylko na Steam.
      Nie jesteś sam,ja też pewnie kupię dopiero w czwartek.

  6. 12 War3st 18 Kwiecień, 2011 o 19:09

    Powariowaliście z tym Portalem. Ja tam wole kupić Fallouta New Vegas niż P2😀

    • 13 zwieracz 19 Kwiecień, 2011 o 07:50

      Giń, przepadnij niewierny :]

  7. 14 Klepacz 18 Kwiecień, 2011 o 19:16

    Ja najpierw muszę się otrząsnąć po zakupie roweru😛 Jak będą pieniążki to kupię P2.

  8. 15 Tracha 18 Kwiecień, 2011 o 20:23

    Ja tam mam zlewkę na Portala 2. Jak zachce mi się to kupie, a narazie nie chce mi się nawet o nim myśleć😉

  9. 16 Świrek 18 Kwiecień, 2011 o 22:07

    Ja czekam na dobrego walkthroua na Youtubie, dla samej gry nie chce mi się wyciągać takiej kasy, zwłaszcza, że serię PORTAL traktuję jako ciekawostkę i tło dopełniające HL, którego kupiłbym kiedy miałbym możliwość i to z największą przyjemnością.
    Boję się tylko, żeby Portal nie przyćmił Hl’a, o którym praktycznie nic się nie mówi, a przechodzenie wszystkiego 20 raz z rzędu (nie przesadzam) wydaje mi się troszkę nudne, zwłaszcza, że za dwa tygodnie matura😀

    • 17 Klepacz 18 Kwiecień, 2011 o 22:43

      To nie nudź się grając. Zajmij się tworzeniem nauki, to takie fascynujące. I wcale nie nudne ;]

  10. 18 Świrek 18 Kwiecień, 2011 o 23:27

    Nie jestem robotem, co daje parę sekund zaufania więcej😛

  11. 19 gta 5 social club 25 Wrzesień, 2014 o 13:10

    Me agrada tu pagina web. Me da la impresion que hhas posteado la noticias de forma bastante bonita.

    Te dejo rapido en preferidos!!!

  12. 20 web site " 22 Lipiec, 2015 o 10:48

    For the Web design is imperative to use the newest and most
    effective web design techniques that can help us to distinguish ourselves from competitors.

    A website with a great design is not enough, however, but it takes the
    site to help constuirea brand and overall business strategy.
    Whether firm or company aims as through a web site to create a communication platform or to increase sales, web designers must use the necessary tools
    so that following stage of development Web site showing an online presence that lead business further .

    For this we need to take into account some web design techniques which targets mostly
    pleasant experience for end-users who are, after all, the ones who decide whether or not a website is managed.


  1. 1 3 lata! « zwieracz Trackback o 21 Listopad, 2011 o 17:10

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Kwiecień 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Mar   Maj »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Archiwum


