Half-Life 2 beta – część 3

W poprzednim odcinku:

Gordon podróżuje podziemnymi korytarzami City 17 i stwierdza, że układ pomieszczeń różni się od tego w ostatecznej wersji gry. Przy okazji sprowadza na Bogu ducha winnych rebeliantów chmarę Manhacków, po czym ucieka z miejsca zdarzenia. W końcu udaje mu się wyjść  z plątaniny podziemnych korytarzy i rozpoczyna swoją podróż po powierzchni…

Ale kanał!

Powierzchnia jest jakby podobna, ale jednak inna. Też mamy rozległe rynny kanałów odpływowych, nad nami i wokół znajdują się budynki City 17, a w miarę podróży oddalają się, w końcu zostając tylko majaczącymi na horyzoncie plamami.

Pojęcie plamy dobrze pasuje do Half-Life 2 beta, bo tekstury są brzydkie i w niskiej rozdzielczości, a przedmioty, które znajdują się w znacznej od nas odległości są jeszcze mniej ostre. Wszystko przypomina zestaw szaroburych plam.

Już po chwili natrafiamy na pierwszą rzecz, której brakuje w normalnej grze. Nasz stary znajomy z Black Mesy – Bullsquid, a właściwie całe ich stada. Zgodnie z pierwotnymi założeniami Bullsquidy miały zamieszkiwać otwarte fragmenty kanałów, korzystając z ich płytkich, sztucznych akwenów. Jako ciekawostkę dodam,  że w kanałach, ale w ich części zamkniętej (czyli między innymi to co opisywałem w poprzedniej części) miały także znaleźć sobie dom Lightstalki – te małe roślino-podobne stworzenia z Xen.

Muszę przyznać, że całkowicie i kompletnie😉 nie rozumiem czemu te stworzenia nie znalazły się ostatecznie w Half-Life 2. Przecież to naturalna kolej rzeczy, że skoro headcraby, zombie i barnacle znalazły swoją drogę do City 17, to reszta „Xenian” też mogłaby. Kanały byłyby żywsze i ciekawsze. Wyobraźcie sobie te stworzenia żerujące w rozległych obszarach kanałów. Uzupełniły by uboga faunę HL2.

Jak widać na załączonych obrazkach Bullsquidy różnią się ubarwieniem od tych w HL1 – są bordowe. Niestety ich AI na tym etapie produkcji nie zostało w pełni napisane. Poruszają się (w ograniczony sposób), wyczuwają obecność gracza i reagują na strzały i uderzenia, ale nie kontratakują.

Stary, gdzie ja jestem?

W pewnym momencie dochodzimy do miejsca jakby zupełnie wyjętego z kontekstu, w którym wysokie bloki otaczają nas z każdej strony, a po ulicach przechadzają się strażnicy Kombinatu. Typowe osiedle mieszkaniowe City 17, tylko, że bloki są jakoś wyjątkowo wysokie.

Gordon wstępuje tu jednak dosłownie na sekundę, bo już po chwili zmuszony jest ponownie wskoczyć w „otchłań” kanałów. Ewakuuje się między innymi biegnąc po cienkiej, zakręconej rurze. To chyba taki fragment zręcznościowy wzięty z platformówek😉

Ale to nie koniec niespodzianek. Potem dochodzimy do momentu, który bardzo przypomina mi ten z Autostrady 17, gdzie korzystając z dźwigu musieliśmy przenieś nasz pojazd na druga stronę, aby jechać dalej. Wygląda na to, że albo miało być więcej takich momentów, albo miał się on znajdować zupełnie gdzie indziej bo właśnie w kanałach.

W dodatku na wodzie unoszą się barki. Jedna z nich ma dziwną rynnę przyczepioną z przodu, widoczną na screenie. Sporo rzeczy w Becie nie działa. Właściwie to nic w niej nie działa oprócz samego gracza. Ciekawe jaka była rola tych barek rzecznych oraz człowieka, który stoi na jednej z nich.

Możliwe, że trzeba je było przenieść dźwigiem. No właśnie, bo gracz w tym momencie nie posiada jeszcze żadnego własnego pojazdu.  Sam dźwig natomiast trzeba najpierw zaopatrzyć w prąd. A żeby to zrobić trzeba wykonać prosta zagadkę polegającą na podpięciu 3 wtyczek w gniazdka. Ponieważ wspomniane wtyczki są w becie strasznie zabugowane (nie mogłem ich chwycić, bo się ode mnie odbijały), więc nie udało mi się wszystkich podłączyć i w efekcie zobaczyć co naprawdę uruchamiają, ale że pomieszczenie z nimi znajdowało się bezpośrednio pod dźwigiem więc wnioskuję, że dotyczą one właśnie jego.

Pojazd

Nasz wodny transport pojawia się dopiero na ostatniej mapce dostępnej w becie. W dodatku paskudnie się prowadzi, w co trudno uwierzyć, jeszcze gorzej niż poduszkowiec w normalnym HL2 ;P Natomiast wyglądem niczym się nie różni.

W ostatniej mapce możemy zobaczyć także ciekawe obiekty architektoniczne, między innymi wielką halę, przez którą przepływamy:

Żebyśmy jej przypadkiem za szybko nie ominęli, musimy się w niej zatrzymać i poszukać jakiejś wajchy czy innego przełącznika, który otworzy śluzę blokującą dalszą drogę prosto do wyjścia z levelu. Jak widać Exit jest bardzo wyraźnie zaznaczony, coby nikomu nie umknął😉

W następnym odcinku: Ravenholm

12 Responses to “Half-Life 2 beta – część 3”


  1. 1 Ozi 22 Marzec, 2011 o 17:12

    Ta hala i blokowisko trzeba odświeżyć, bo mają potencjał do bardzo ładnego miejsca :3

  2. 2 Spix 22 Marzec, 2011 o 19:47

    mógłbyś napisać coś o tym
    http://www.pcgamer.com/2011/03/22/next-team-fortress-2-video-will-meet-the-medic/
    http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1803644
    i wypisać ciekawsze informacje.

  3. 3 wrona229 23 Marzec, 2011 o 14:34

    CAVE JOHNSON ŻYJE!(i sprzedaje panele😀 )

    „…that i not a panel, it’s a cruscher, we sell them too”
    Szkoda że ich siedziba jest tak daleko bo bym pojechał i kmupił se pare.
    to pierwszy z 4 filmików „Aperture Investment Opportunity”. Nie moge się doczekać kolejnych🙂

  4. 4 Retosik 27 Marzec, 2011 o 12:57

    Heniu, pora wracać…

  5. 5 Mikospmi 28 Marzec, 2011 o 19:24

    niektóre rzeczy w becie wyglądają jak z hl 1 lub gorzej😀

  6. 6 pawelcomi 9 Luty, 2012 o 17:20

    pamiętasz mnie od dyskusji. z source film markerem dasz linka do tej wersji albo mising information z mapami

  7. 8 pawelcomi 10 Luty, 2012 o 14:05

    dzięki zwieracz nie widze pierwszej części gdy wejde do half life beta więc dzięki za linki

  8. 9 torrent sites like the pirate bay 27 Wrzesień, 2013 o 08:12

    In July, 1887, an application was heard in the
    Clermont Warden’s Court for any reef claim 200 yards west of Hurley’s
    Dam, along with the ‚Telegram’ states:. Nash, who had received a gigantic claim
    in reward for his discovery, may be seen nearly every day busily at work.
    Neighbours were few and far between, there
    were only three other women living inside the neighbourhood – all lived in both bark huts or tents using young children.

  9. 10 mp3 download 9 Marzec, 2014 o 18:49

    This is very important, because the size, color, shape and text
    with the logo should reflect what you asked for, and whatever you will
    accept because your company logo. com is one from the most leading consumer website for maps
    and directions. There are many small business women can
    engage in that would not separate them from other site from their responsibilities for your family.

  10. 11 apple 32 store 21 Maj, 2015 o 13:51

    Likewise, get valuable information like day length, sun rise &
    sun set, golden hour, twilight and many others about any particular place or area, in your smartphone.
    Therefore 7, in the event the colors tone on the own i phone cover appears a little drab it
    may be a sign it is a copy. In both cases, you should change your IP to get into these blocked
    sites.


  1. 1 Garść informacji… Trackback o 28 Marzec, 2011 o 12:53

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Marzec 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Lu   Kwi »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Archiwum


%d bloggers like this: