To może być dobry rok

Na 2010 w sumie nie narzekam. Było fajne ARG Portala i zajawki części drugiej, był Alien Swarm i aktualizacje do TF2.  2011 zanosi się jednak na o wiele lepszy okres🙂

Po pierwsze, już chyba na pewno (z Valve jednak nigdy nic nie wiadomo) dostaniemy Portal 2. Wreszcie nowa gra Valve, która znajduje się w uniwersum HL. Co prawda i tak pewnie nie będzie żadnych konkretnych odniesień do serii oprócz zbłąkanego gdzieś tam, samotnego easter egga, ale… Ale to gra w uniwersum! Coś co będzie można rozgryzać miesiącami i doszukiwać się dziury w całym. Wreszcie coś konkretnego, a nie same domysły, promocyjne screenshoty i obietnice bez pokrycia. Ponieważ bardzo lubię część pierwszą, więc mam duże oczekiwania co do Dwójki. Ale nie obawiam się, przynajmniej jeśli chodzi o singla. Na pewno będzie dopieszczony, a fabuła będzie ciekawa i zaskakująca z masą smaczków i ciekawostek. Mam nadzieję, że multi będzie bardziej zaangażowane w historię Portala niż tylko jako niezobowiązujący epizod. Skoro już o epizodach mowa, to… albo nie, ile można o tym pisać. Chociaż muszę przyznać, że z nowym rokiem znowu odżywają nadzieje na chociażby szczątkowe, ale nowe informacje o Episode Three. Prawdopodobnie coś się w tym roku pojawi, może będzie to tylko przelotne napomknięcie Gabe’a, niczym niechciane gazy po sutym posiłku, ale coś będzię. Już to czuję w powietrzu, śmierdzi niemiłosiernie.

Premiera Portal 2 ma jeszcze drugą warstwę poznawczą😉 – SDK. Już nie mogę się doczekać gdy położę moje spocone ręce na tych nowych, animowanych modelach roślinek, idealnie będą pasowały do moich mapek. Ale dosyć tych zboczonych geekowskich dewiacji :P  Na pewno będzie czekał nas kolejny pieprznik w całym SDK i niejeden modder skoczy z okna by dokonać żywota. Jak to ostatnio śpiewał Piasek? „W otwarte okno wskoczę…”.

No i jeszcze jest Black Mesa.

Wydaje się, że powstaje w nieskończoność i od zawsze. Według ostatnich doniesień, według jednego z developerów prace nad modem od dłuższego czasu polegają na poprawkach i „szlifowaniu”. Takie poprawki co prawda mogą być bardzo duże, ale wg mnie premiera moda w tym roku wydaje się bardziej prawdopodobna niż kiedykolwiek wcześniej. Kiedyś to szlifowanie przecież będą musieli skończyć🙂 No chyba, że czekają na premierę Portal 2 i wykorzystanie nowości jakie ze sobą niesie. To by mogło wydłużyć czas prac na kolejne lata. Ale nie. Wcześniej jeden z twórców wspominał o tym, że mod na pewno nie wyjdzie w przeciągu 2 pierwszych miesięcy tego roku. Mógł przecież napisać, że nie wyjdzie w pierwszym półroczu? Ale tak nie napisał. Wydaje mi się, że TO jest już naprawdę blisko. Prawie 7 lat to wystarczający okres, nawet jak na tak duży projekt. W dodatku zrezygnowano przecież z trybu co-op. Być może dodadzą go przyszłości. Ta decyzja na pewno trochę odciążyła, podobno już i tak bardzo skurczony team twórców.

…ale nie musi

W tym roku ma się pojawić jeszcze Dota 2. Ponieważ zapowiedziano ją na koniec tego roku, więc spokojnie można założyć, że pojawi się w przyszłym. Ale nawet jeśli, to dla mnie i innych fanów FPS-ów nie będzie to dobry znak. Co prawda to kolejna gra spod znaku Zaworu, ale to kolejna gra rozpraszająca uwagę Valve od rzeczy jedynych i słusznych😉

Ja prawdopodobnie w Dotę 2 grać nie będę. Jestem bardziej fanem FPS-ów niż czystym fan-boyem Valve. Do tej pory te 2 rzeczy się ze sobą pokrywały, ale widzę, że zaczyna się robić mocny rozjazd, w zupełnie odmiennych kierunkach.

Może trochę się zagalopowałem i wszedłem w rolę jasnowidza, ale naprawdę mam dobrze przeczucia co do Black Mesy. Co prawda to nie nowy HL, ale zawsze jakaś legenda zapuka do naszych drzwi (oby). Na razie pozostaje nam jednak tylko:

9 Responses to “To może być dobry rok”


  1. 1 wrona229 11 Styczeń, 2011 o 20:26

    Możliwe że zawór w siedzibie Valve zamknie potok naszych nadziei związanych z tym rokiem. Od liczałem już dni do Portala 2 a tu zmiana daty premiery (najkrótsza w historii firmy). Zastanawiam się czasami czy Valve zauroczona swoim silnikiem którego używała przez 6 lat zamiast napisać nowy od podstaw sugerując się poprzednikiem próbuje na siłe wcisnąć nowe funkje i grafike pod stary. Zastanawia mnie też czy nie zrobili dwóch wersji gry -na starym silniku dla starszych kompów i nowym dla lepszych takie rozwiązanie umożliwiło by dotarcie do większej ilości konsymentów. Ale czy było by opłacalne?
    Premiera Portala 2 odbędzie się chyba zgodnie z terminem jednak znając Valve kontynuując poprzednika nie dadzą mu fabuły mocno związanej z Hl tylko powiązanej jakimiś szczegółami.
    Nie przekonują mnie gry w rodzaju Doty 2 jednak zagram w nia bo gdy kupiłem Orange box, zauroczony Half lifem 1 Uważałem że Portal i Team Fortress to gry nie warte uwagi. Dopiero gdy w nie zagrałem zobaczyłem że są zaj****te więc może tak samo będzie z dotą 2. Zobaczymy!
    Z sagą Half-Life mam do czynienia dopiero od roku gdy kolega przyniósł mi HL 1 z CS. Tak mi się spodobała że przeszedłem prawie wszystkie. Czekam z niecierpliwością na EP3 tak jak rzesze innych fanów dziwie się więc że Valve doprowadza ich do złaści brakiem informacji o kolejnym episodzie ( dajcie choćby screena lub trailera) może założyli sobie za cel zrobic za skomplikowany silnik i zajęło im to za dużo czasu (choć wątpie).
    Boje się tylko że przeztakie prodykcje jak Dota 2 czy Portal na kolejną częśc będziemy czekac 8 a nie 4 lata.
    Co do Black mesa chyle przed nimi czoło ponieważ moje umiejętności z zakresu programowania są niskie. co tydzień wchodze na ich strone i szukam informacji na temat premiery mam nadzieje że będzie to już w tym roku jednak zastanawia mnie fakt czy ( tak wiem to durna teoria spiskowa) Valve nie blokuje tego moda Ponieważ oznaczało by dla nich spadek przychodów z HL 1.
    Zastanawiam się też jakie nowości zapowie Zawór w tym roku HL film, L4D 3, Half life event ?
    Ufff… Rozpisałem się mam nadzieje że Zwieracz nie pomyśli że chcę sam pisac posty. Pozdro wiecie kto🙂

  2. 2 wrona229 11 Styczeń, 2011 o 20:28

    Takie pytanie Skąd pobrać Alien swarm i czy się za to Płaci?

  3. 3 Gumiś 11 Styczeń, 2011 o 21:27

    Alien swarm jest darmowy. Wbij do sklepu Steama, wystukaj w wyszukiwarce „Alien swarm” i ściągaj.
    A co do wpisu – mam takie same nadzieje jak ty, zwieraczu.

  4. 4 Abrakadabra 11 Styczeń, 2011 o 21:27

    … Ze steama (wejdz w sklep wyszukaj alien swarm i kliknij zainstaluj) i jest darmowy😀

  5. 5 zwieracz 12 Styczeń, 2011 o 09:06

    @wrona229, spoko wrona😀 Pisz ile chcesz, zawsze lubię czytać długie komentarze.
    Co do starości silnika, to nie tylko Valve wykorzystuje przestarzałe technologie. To samo mamy z serią CoD, używają tego samego engine’u od 2005 roku, a ile zarabiają😉

  6. 6 War3st 12 Styczeń, 2011 o 14:10

    Co do Portal 2 – tyle wam powiem: http://www.youtube.com/watch?v=kXnmGjTvANg&feature=related

  7. 7 Elektryk 12 Styczeń, 2011 o 18:27

    Wrona, a co w tym złego, że Valve nie pisze nowego silnika tylko rozbudowuje stary? Może nie wiesz ale już wiele firm tworzących oprogramowania rozwaliło swoje dzieła tym, że postanowili przepisać wszystko od nowa tak jak było z Nestcape.

  8. 8 Dabu 12 Styczeń, 2011 o 21:13

    Co do nowego SDK – pamiętaj, że to niewykluczone iż a) wydadzą go oddzielnie, tak jak w przypadku L4D, L4D2 i AS, b) wyjdzie ze spooorym opóźnieniem, c) w ogóle o nim zapomną. Więc zachowajmy rozsądek.😛

  9. 9 zwieracz 13 Styczeń, 2011 o 09:01

    No tak zapomniałem. Jak o tym pomyślę, to wydaje mi się bardziej niż pewne, że wyjdzie jako oddzielne SDK. Pewnie będzie miało też ten nowy system menu głównego.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Styczeń 2011
Pon T Śr T Pt S S
« Gru   Lu »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archiwum


