3 pomysły na moda

Jeden mało odkrywczy i dwa, które mają potencjał🙂

1. Naziści na lodzie.

Sprawa jest dosyć prosta. Biegun południowy (Antarktyda, dla tych co na lekcjach nie uważali ;P), zaczynamy na powierzchni, ale większość czasu spędzamy pod ziemią, podczas eksplorowania tajnego kompleksu należącego do  nazistów. Tak, ten mod dotyczyłby by spiskowych teorii na temat interesów nazistów na ziemiach Nowej Szwabii. To co z początku będzie starym opuszczonym poniemieckim bunkrem/bazą, w pewnym momencie okaże się czymś więcej. Schodząc coraz niżej odkryjemy nie tylko podziemne hangary z supernowoczesnymi jak na tamte czasy statkami Haunebu, ale może spotkamy nadal żyjących w dobrym zdrowiu nazistów lub ich potomków myślących już zupełnie o czym innych. A może tylko grupkę szalonych naukowców będących na ukończeniu superbroni mogącej zmienić losy Ziemi. Można tu jeszcze wrzucić obcych oraz podziemne przejście do drugiego świata we wnętrzu Ziemi🙂

Jak widać idealny mod dla fanów teorii spiskowych i niekończących się podziemnych tajnych kompleksów. Po „przebiciu się” przez bazę można pokusić się o stworzenie oryginalnej wersji świata wewnątrz Ziemi niczym w powieści Juliusza Verne.

2. Freeman’s Mind.

Nie ma to związku ze słynna serią, ale tytuł świetnie by pasował. Pomysł ten zrodził się mojej głowie dawno temu, a dotyczy, oczywiście Gordona Freemana.

Co działo się z Gordonem Freemanem pomiędzy HL1 a HL2? Właściwie to nic się z nim nie działo, bo był zawieszony przez G-mana w wolnym teleporcie i nieświadomy swojego stanu przetrzymał tak kilka ładnych lat. Ale podczas gdy nasze ciało śpi, umysł pracuje dalej. I właśnie w umyśle Gordona działa by się akcja moda.

Historia dotyczyła by głównie incydentu w Black Mesa i wywołanej kaskady rezonansowej. Bo czy Gordon nie miał poczucia winy? Wiadomo, że został użyty jedynie jako narzędzie, był pionkiem, ale on tego nie wiedział, więc mógł czuć się winny całej tej sytuacji. W swoim umyśle przeżywa na nowo całą sytuację przez wybuchem i próbuje zmienić bieg historii. Można by to zaprezentować mniej więcej tak jak w filmie Dzień Świstaka, gdzie główny bohater ciągle, na nowo przeżywa ten sam dzień. Ale żeby nie było za nudno można wszystkie wydarzenia ze sobą przeplatać, te wcześniejsze i późniejsze, w końcu akcja dzieje się w umyśle. To nie Incepcja, żeby wszystko było dokładnie poukładane zgodnie z odgórnymi zasadami😛

Umysłem Gordona targają emocję, więc wszystko się przenika, w jednej chwili idziemy korytarzem w sektorze C, a nagle ściany rozpływają się w powietrzu i znajdujemy się koło silosa D walcząc z zombie. W ten sposób można stworzyć niepowtarzalne zagadki, które będziemy np, rozwiązywać w świecie zniszczonej Black Mesy, po to by przejść coś w rzeczywistości jeszcze całej. Bądź odwrotnie. Nadążacie?🙂 Inny patent to umieszczenie jakby dwóch rzeczywistości naraz w jednym miejscu. Widzimy spokojny jeszcze sektor C, przed wybuchem, ale widzimy równocześnie tą samą lokację zniszczoną po katastrofie. Ta druga wersja byłaby by na przykład na wpół przezroczysta.

Oczywiście nie mogłoby zabraknąć wizji z przyszłości, fragmenty z HL2 byłyby mile widziane: Alyx, Cytadela, dr Breen, City 17 i Kombinat. Możliwości jest naprawdę dużo. Dodatkowo zniekształcony głos G-mana szepczący gdzieś nam do ucha niezrozumiałe słowa. No i znowu można by było wrócić do Black Mesy.

A do wszystkiego można jeszcze dodać jakieś kompletnie nierealne wizje, czyli to co Tygrysy lubią najbardziej.

3. Coś jak Stalker.

Czyli otwarty świat niczym w Stalkerze (czyli jeszcze nie sandbox :P). Świat, w którym można by osadzić moda to już wolny wybór. Ale załóżmy, że to świat HL’a. Czasy powstania lub przed pojawieniem się Gordona (nawet byłyby lepsze). Wyobraźcie sobie te siermiężne czasy gdy Kombinat opanował Świat i nie ma żadnej nadziei. Ale Ruch Oporu działa. Ty jesteś zwykłym Citizenem, który tuła się po Świecie niczym stalker. W modzie można by umieścić jedno bądź kilka baz wolnych ludzi. Podziemne miasto Rebeliantów pod City 17, bądź innym miastem i np osada/baza gdzieś na pustkowiach Wastelandu. Byłyby to centra, w których można by kupić broń, sprzedać itemy, brać misje. Mod miałby by główną linię fabularną, ale nie był by do niej ograniczony, bo gracz mógłby dowolnie wybierać główne i poboczne zadania, które by potem odpowiednio zmieniały jego późniejsze możliwości.

Pomiędzy mapami (niestety Source ma dosyć małe mapy, jeśli mają być szczegółowe) wykorzystywało by się dane globalne, dzięki temu wykonując jakąś misję na jednej mapie i cofając się do bazy lub innej lokacji w poprzedniej mapie następowały by w nich zmiany. Prawdę mówiąc nie kojarzę moda, w którym taki mechanizm był wykorzystywany. Przeważnie jeśli odwiedzaliśmy ponownie tą samą lokację, to była ona po prostu umieszczona drugi raz na innej mapie z odpowiednimi zmianami. Wykonałem kilka testów i spokojnie można by zrobić jedną dużą bazę składającą się nawet z kilku map, z której można by było wychodzić i wracać w wielu kierunkach ładując różne mapy i wykonując na nich różne zadania. Jeśli chodzi o przejścia między mapami w przypadku otwartej przestrzeni trzeba by ograniczać się do mniejszych przejść. Chociaż mechanizm, zmiany mapy w Source umożliwia dosyć szeroki zasięg „przejścia” gracza, a i wszelkie przedmioty i NPCe spokojnie przechodzą z mapy na mapę.

Mod na pewno by wymagał dużo pracy i nowych rozwiązań w wielu sprawach, ale według mnie warto coś takiego skombinować.

Fin.

17 Responses to “3 pomysły na moda”


  1. 1 war3st 3 Grudzień, 2010 o 12:23

    Dobre pomysły, może jakieś wykorzystam, choć je trochę przerobie😀

  2. 2 Abrakadabra 3 Grudzień, 2010 o 14:08

    Ten drugi pomysł jest genialny😀

  3. 3 klepczar 3 Grudzień, 2010 o 14:30

    Mi się podoba ten trzeci😀

  4. 4 zwieracz 3 Grudzień, 2010 o 15:38

    No to do roboty panowie!😉

  5. 5 The Czosnex 3 Grudzień, 2010 o 16:51

    Pierwszy pomysł jest genialny🙂

  6. 6 BoberKiller 3 Grudzień, 2010 o 22:12

    Rób ten drugi.

  7. 7 Niezbo 4 Grudzień, 2010 o 10:39

    Pomysły 2 i 3 są ŚWIETNE!

    Bardzo mi się spodobała mechanika 3. moda, ale to jednak Freeman’s Mind daje ciekawe i całkiem świeże podejście, niestety wg. mnie jest znacznie trudniejsze w wykonaniu niż ‚mod 3′. Najpierw trzeba by było pomyśleć nad fabułą i kluczowymi elementami rozgrywki. Przyznaje, że nie mam żadnego pojęcia nt. robienia modów, więc jeżeli się mylę to mnie poprawcie😉

    Bardzo dawno temu sam rozpocząłem pracę nad modem do HL2, którego akacja dzieję się w czasie 7 Hour War. Skupiłem się przede wszystkim na fabule i nieliniowości. Wydaję mi się, że jest możliwe stworzenie nieliniowego moda, opierając się na tylko jednym wątku fabularnym. Ale jak miałbym uzyskać ową nieliniowość (a raczej – symulację) tego nie powiem ;P

    Wracając do Freeman’s Mind… nie byłoby warto poczekać na BMS? Jeśli jego autorzy nie mieliby nic przeciwko wykorzystaniu części ich pracy, to znacznie ułatwiłoby to pracę nad Twoim modem…

  8. 8 zwieracz 4 Grudzień, 2010 o 13:05

    @Niezbo też o tym myślałem, ewentualnie żeby zrobić to jako mappack do ich moda, wtedy nie trzeba by było pozwolenia. Tylko muszą najpierw wydać moda a potem dać ich .fgd do hammera.

  9. 9 Morgan 4 Grudzień, 2010 o 15:35

    Ja pisałbym się na 1 i 3 mod. Sam chciałem zrobić coś podobnego do 3 w sensie otwarty świat.

    Naprawdę ciekawe pomysły.

  10. 10 klepczar 4 Grudzień, 2010 o 20:25

    Ale czy otwarty świat jest możliwy na source?

  11. 11 Morgan 4 Grudzień, 2010 o 22:29

    Wszystko jest możliwe tylko że niestety potrzebna ci jest duża wiedza lub sprawna ekipa. Jeżeli myślałeś o świecie w stylu GTA to byłoby roboty delikatnie mówiąc sporo. Ale zawsze można machnąć ręką i zrobić bardzo dużą mapę podzieloną umiejętnie trigger_changelevel🙂

  12. 12 zwieracz 5 Grudzień, 2010 o 11:44

    Do zrobienia jest bo chyba ten koreański MMORPG na Source ma otwarty świat. Ale jeśli patrzeć na to w małej skali moda, to myślałem o tym raczej w wymiarze Stalkera, że między mapami, byłyby takie wąskie gardła.

    No właśnie, nie sprawdzałem jak to by działało, ale trigger_changelevel może mieć chyba nawet spore rozmiary. Problemem było by wizualne przedstawienie końca mapy, ale w tym mógłby pomóc idealnie spasowany skybox imitujący „niby” ciąg dalszy mapy.

  13. 13 Claptrap 6 Grudzień, 2010 o 18:58

    „Jedyneczka” najbardziej przypadła mi do gustu. Jeżeli fabuła będzie tak sprawnie upleciona, a reszta ubrana w ładne szaty to może byłby hit. Oczywiście parę nowości nie zaszkodziłoby. Powiedzmy, że całość to takie CoD: Half-Life (albo odwrotnie) bo historia aż się prosi żeby poprowadzić ją w ten znany z Coda „filmowy” sposób.

    Oczywiście „Myśli Freemana” też nie byłyby najgorsze, ale stanę po stronie nazistów.

    Odpada wg. mnie otwarty świat.

  14. 14 SPejsMan 7 Grudzień, 2010 o 17:57

    Co do jedynki…
    Kiedyś miałem prawie identyczny pomysł ale akcja umieszczona u mnie była w opuszczonym domu, gdzie potem schodzimy do piwnicy odkrywamy tajne przejście itd.
    Mój plan wystartował ale szybko umarł ponieważ w czasie kończenia pierwszej mapy wystąpił *CRASH* i to mnie zniechęciło😐
    Co do Dwójki…
    Jak dla mnie to nieciekawe.
    Co do trójki…
    Pomysł fantastyczny tylko… należało by dobrać dobrych ludzi którzy znają się na mechanice silnika Source. Praca nad takim modem wymaga wiele czasu i poświęcenia gdyż zapewne byłby długi i bardzo rozbudowany – mógł by nawet zasługiwać na miano Normalnej Gry. Ale nie oszukujmy się, nigdzie nie znajdą się ludzie którzy by to zrobili bez interesownie. Przypominam również o zespole pracującym nad BLACK MESA która powinna wyjść 2009 a jest już końcówka 2010.

  15. 15 daltesta 11 Maj, 2012 o 19:33

    Prosze Zwieracz zrób moda nr1… tylko tak w tajemnicy żeby nikt nie widział i tu nagle w święta zamiast SR3 to. Ach kocham teorie spiskowe

    No i oczywiście Star Treka
    i Half Life’a
    i portala 2
    i fallouta
    i deana martina w falloucie!


  1. 1 Garść informacji… Trackback o 6 Grudzień, 2010 o 16:40
  2. 2 Co zostało z Black Mesa? « zwieracz Trackback o 16 Luty, 2012 o 17:17

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Grudzień 2010
Pon T Śr T Pt S S
« List   Sty »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Archiwum


%d bloggers like this: