Dzieje łomu

Ile to już minęło od ostatniego wpisu? Jakieś 10 dni. To niedopuszczalne. Omal nie zapomniałem już jak się pisze.

Muszę przyznać, że sporo ostatnio siedziałem nad modem. Tak mnie jakoś złapał bakcyl moddera, że zapomniałem (o zgrozo) o blogu, nawet Bolek poszedł w odstawkę. Miałem nadzieję, że oficjalna informacja o modzie trochę mnie zmobilizuje do pracy, ale nie przypuszczałem, że aż tak się zapalę. To oczywiście jeden z tych okresów hossy, po której po raz kolejny (zapewne) przyjdzie bessa, kiedy nie będę nawet chciał patrzeć na hammera. Ale  jeszcze nie nadeszła, trzeba więc jak najlepiej wykorzystać pozytywną energię wszechświata, która na mnie spływa😉

Tymczasem dzisiaj ciekawostka o łomie. Zacznijmy od filmu:

Ha!

To jeden z tych szczegółów Uniwersum, który samych twórców mógłby wprowadzić w zakłopotanie.

Zawsze myślałem, że zdanie wypowiedziane przez Barneya, gdy wręcza nam łom w HL2, to tylko jeden z jego żartów. Nie brałem go nigdy na poważnie i dosłownie. Myliłem się. Ta scena kryje za sobą więcej niż mogło by wam się wydawać.

Jak słusznie zauważył autor tego filmu, mimo iż Gordon odnajduje swój łom w HL, to jednak traci go ponownie na końcu gry. W tym momencie na scenę wkracza Barney, który daje Gordonowi łom na początku HL2. Ale nie jest to już ten sam łom. Na końcu Blue Shifta Barney też nie ma swojego kawałka metalu, bo traci go w wyniku teleportacji. Widzimy natomiast Waltera otwierającego bramę wyjazdową właśnie łomem. I to ten egzemplarz prawdopodobnie wziął ze sobą Barney aż do City 17. Jak widać, bez poczciwego Waltera i łomu, który przebył pół ziemskiego globu, cała historia HL’a zatrzymała by się na trzech deskach nieopodal laboratorium Kleinera. Niesamowite, co nie? Taki szczegół, gdyby los potoczył by się nieco inaczej Kombinat by zwyciężył, a my nie zobaczylibyśmy tylu pięknych lokacji.

Szkoda, że Valve nie zainwestowało chociaż w kilka odmiennych kolorów łomu, bo to jednak dziwne, że zawsze i wszędzie znajdujemy taki sam łom. Broń palna to już co innego, produkowana masowo, na skalę światową, powiedzmy, że Kombinat i rebelianci zaopatrują się u jednego dostawcy. Łomik to co innego, mógłby by się jednak trochę różnić. Bo podążając powyższym tokiem myślenia, nasuwa się jedno, bardzo ważne pytanie: Czyj łom znajdujemy na początku Epizodu Drugiego?

😉

* * *

Bonus.

Przeglądając temat na Forum Interlopers, zobaczyłem taki oto screen:

Co w nim jest takiego wyjątkowego? Otóż sam zrobiłem jakiś czas temu niemal identyczną lokację. Oto moja „wersja”:

Chyba nas obu zainspirowało Metro 2033🙂

12 Responses to “Dzieje łomu”


  1. 1 Xanoxis 16 Listopad, 2010 o 11:01

    Bardzo ciekawe. Mnie też zainteresowała kwestia Barneya, ale nie sądziłem, że to ma aż tak skomplikowaną historię.

  2. 2 The Czosnex 16 Listopad, 2010 o 14:40

    Przecież Gordon mógłby spokojnie rozwalić z kopniaka te deski, albo się przeczołgać, chyba że według twojej wcześniejszej teorii jest za gruby i się nie mieści D:

  3. 3 Abrakadabra 16 Listopad, 2010 o 19:42

    Ja bym jeszcze dodał, że w L4D2 mieliśmy praktycznie ten sam łom co w Hl😀

  4. 4 Mr.Hate 16 Listopad, 2010 o 21:05

    Drogi panie Zwieraczu: CZY CIEBIE POJE[długa wiązanka po usłyszeniu której ktoś upuścił by szklankę z mlekiem i zanim upadłaby na ziemi, przedstawiono by sceny z 15 samobójstw] JAK MOŻESZ TWIERDZIĆ ŻE POWINNI ZMIENIĆ ŁOMA??!!!11raz
    … A teraz na poważnie, im się po prostu taki łom podoba…

  5. 5 zwieracz 16 Listopad, 2010 o 23:07

    Nawet jakby cały wszechświat się rozpadł, łom pozostałby nienaruszony😉

  6. 6 Xanoxis 17 Listopad, 2010 o 09:47

    Hehe, to już wiemy co trzyma G-Man w aktówce. Łom odebrany w HL1 od Gordona! Trzyma na czarną godzinę.

  7. 7 liwkid 17 Listopad, 2010 o 09:50

    ten tego a co z łomem z ep1? Bo w takiej razie Barnej miał dwa łomy – DRAMATIC LOOK -!!

  8. 8 zwieracz 17 Listopad, 2010 o 15:01

    @liwkid Może on je produkuje… ze szwedzkiej stali.

  9. 9 The Czosnex 17 Listopad, 2010 o 16:18

    Kupił od ruskich na bazarze. Na 100%
    W końcu HL2 dzieje się w rosji

  10. 10 liwkid 17 Listopad, 2010 o 16:44

    I wszystko jasne. Łomy kupowane w zestawie dziesięć sztuk:
    http://www.narzedziowe.biz/?s=1275&k=a8&p=lm2
    Kolejna tajemnica Valve ujawniona, możemy się spodziewać jeszcze około 5 gier z kanonu HL z łomem (pod warunkiem, ze przy ich tępie, Gabe nie zejdzie na miażdżycę lub zawał).

  11. 11 liwkid 17 Listopad, 2010 o 16:46

    fuuuuu….. co to „tępie” tam robi! Oczywiście czytajcie jako tempo -> tempie ;p


  1. 1 Garść informacji… Trackback o 23 Listopad, 2010 o 10:25

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Listopad 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Paźdź   Gru »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Archiwum


