The Asylum devblog 01

The Asylum devblog? The Asylum to robocza nazwa mojej modyfikacji, którą sobie bardzo powoli produkuję. Zamiast zakładać nowy blog, w którym prezentuję postępy z prac nad modem, pomyślałem, że mogę wykorzystać swój dotychczasowy „blogasek”, tworząc w nim jakby nową serię wpisów.

Posty opisujące moje zmagania z Source SDK, dotyczące moda, nie będą zbyt częste, bo i tych zmian w stosunku do standardowego SDK które planuję, nie będzie zbyt wiele. Z kolei o rzeczach, które występują w prawie każdym modzie nie ma co wspominać. Ot tylko co ciekawsze (moim zdaniem) ficzery. Na własną stronę na ModDb jeszcze przyjdzie pora. Tym bardziej że chciałbym zastosować tam trochę niestandardowy sposób promocji moda. Trochę będzie z tym roboty, czy się w ogóle uda? Jeszcze nie wiem, dlatego nie chcę nic ujawniać, żeby nie narobić smaku na coś co może nie ujrzeć nigdy światła dziennego. Najpierw produkcja, potem promocja. Ale wróćmy do teraźniejszości…

I tak na początek chciałem krótko opisać wynik moich ostatnich potyczek z kodem. Łącząc kilka znalezionych w necie tutoriali i porad (bez nich bym nic nie zrobił) udało mi się osiągnąć zamierzony efekt, czyli nowy system zarządzania(?) bronią. Brzmi poważnie, ale to tylko kilka kosmetycznych zmian, które wg mnie znacznie poprawiają realizm gry.

Kategorie broni

Po pierwsze i najważniejsze zastosowałem system podziału broni, jaki wykorzystuje mod Jailbreak Source. Chodzi w nim o to, że możemy dowolnie przypisywać broniom kategorię. W każdej kategorii gracz może w danej chwili mieć tylko jedną broń. To uniemożliwia zebranie naraz całego arsenału dostępnego w grze (nawet po wpisaniu impulse 101), tak jak to jest do tej pory możliwe w Half-Life. Moim zdaniem zwiększa to realizm, bo teraz możemy mieć naraz tylko, np: broń melee, pistolet, broń główną (karabin, shotgun, RPG, itd.) i granat. Oczywiście wszystko wg własnych upodobań😛

System bardzo łatwo dodać do własnego moda bez różnicy czy to singiel czy multi. Wszystko jest jasno i zrozumiale wytłumaczone krok po kroku, w 4 częściowym tutorialu na blogu jednego z twórców Jailbeak Source:

Tutorial

Podnoszenie i upuszczanie broni

Dzięki temu, że pietrekder podzielił się na forum swoimi eksperymentami z kodem, mogłem dodać także możliwość podnoszenia broni przyciskiem „use”, a nie tylko przez dotknięcie jej. Nie jest to sposób szybki i nie nadaje się zbytnio do gier multi, ale do singla jest jak znalazł i wg mnie daje więcej swobody graczom. Równocześnie dałem możliwość upuszczania dowolnej broni na wybrany (w menu opcji) klawisz. Co prawda z początku chciałem, aby podniesienie nowej broni automatycznie wyrzucało aktualnie trzymaną, ale ponieważ nie znalazłem o tym informacji więc zostawiłem tak jak jest. Może to i nawet lepiej, bo gracz może wyrzucić wszystkie bronie i chodzić bez niczego jeśli tylko chce. W przypadku gdy w danej sytuacji będzie potrzebna broń, po prostu umieszczę ją gdzieś w pobliżu na mapie. Nawet gdy gracz stanie oko w oko z przeciwnikiem nie będzie miał problemu ze znalezieniem czegoś do obrony. I nie mam tutaj na myśli karabinów z pełnym magazynkiem leżących w każdym pokoju. Będą to przeróżne przedmioty,  które będzie można wykorzystać jako broń melee.

Na koniec krótki filmik, który prezentuje cały pomysł na przykładzie dwóch broni ręcznych. Zwykłe przedmioty, które nas otaczają mogą być użyte jako broń, ale naraz można mieć przy sobie tylko jeden z nich.

Singleplayer ma też tego plusa, że nie muszę się zbytnio przejmować modelami „worldmodel” broni. Są to te modele, które my widzimy w świecie gry i na innych graczach. Żeby worldmodel był dobrze ustawiony w dłoniach przeciwników, trzeba modyfikować odpowiednie pliki, w tym przypadku model łomu (dla broni melee). Ale  gdy nowa  broń ma inny model kolizji niż łom, sprawy zaczynają się komplikować. Na powyższym filmiku  użyłem najzwyklejsze, niezmodyfikowane modele typu „prop_physic”. Dzięki temu kolizje z otoczeniem są właściwe, jednak nie sprawdzałem jeszcze jak źle broń wyglądałaby używana przez NPC (najprawdopodobniej latały by gdzie w okolicach jego ręki). Ostatecznie zrobię pewnie jedynie kilka modeli broni przeznaczonych dla gracza i NPC, a reszta (tych bardziej fikuśnych) będzie dostępna tylko dla gracza.

Ps. Jeśli nie zrozumiałeś nic z ostatniego akapitu, nie martw się, to tylko takie dodatkowe rozważania, główna część wpisu znajduje się nad filmem)

Ps2. Jeśli nie zrozumiałeś też reszty artykułu… no cóż, mogę powiedzieć, że postaram się w przyszłość pisać precyzyjniej ^^

Ps3. A może jednak pisać takie rzeczy na oddzielnym blogu? I zacząć normalny devblog dla moda?

26 Responses to “The Asylum devblog 01”


  1. 1 Tracha 5 Listopad, 2010 o 16:35

    Twój blog jest odwiedzany przez rzesze czytelników. Masz już spoko reklame😉

  2. 2 zwieracz 5 Listopad, 2010 o 18:29

    No w sumie😉
    Ale na moddb i tak będę musiał się pojawić ze względu na „zagranicznych”.

  3. 3 lets_fuck 5 Listopad, 2010 o 18:36

    heh jak postać podniosła to krzesło, w filmiku to od razu pomyślałem o tibijskim dziecku co używał tego urządzenia w celach wychowawczych, mając na celu nauczenie własnej matki pokory.

  4. 4 Sraciński 5 Listopad, 2010 o 18:57

    No, no panie Zwieraczu😉
    Szczerze, zapowiada się zaiście interesująco.

  5. 5 Niezbo 5 Listopad, 2010 o 19:36

    Trzymam kciuki!
    PS: Pisz w tym blogu😉

  6. 6 Abrakadabra 6 Listopad, 2010 o 12:43

    heh, z tym podnoszeniem broni melee to przypomina mi sie condemned😉 Nie ma co kłamać, zapowiada się interesująco

  7. 7 Mr.Hate 6 Listopad, 2010 o 13:14

    Zwieraczu… jesteśmy z ciebie dumni, potrzeba jak najwięcej osób które pokażą że Polacy też fajnego moda zrobić umieją. Teraz pomyśl co by się stało, gdyby zobaczył już ukończonego moda ktoś z VALVe i tak bardzo by się mu spodobał że… wybacz, wybiegam myślami za daleko w przyszłość.

  8. 8 Dabu 6 Listopad, 2010 o 15:03

    @Mr.Hate
    Yyy, a kogo w ogóle obchodzi, że Polacy potrafią robić dobre mody, oprócz samych Polaków? Tak tylko pytam…

  9. 9 zwieracz 6 Listopad, 2010 o 16:18

    Dzięki wszystkim za feedback.

    Tak w ogóle to chciałbym zauważyć, że w produkcji jest sporo polskich modów, np…. yyyy… no… yy… TEAR, Biohazard… yyy… Bunkier 66… yyy…., nooo, ten… Awake…

    … a zresztą, nieważne😉

  10. 10 Tracha 6 Listopad, 2010 o 17:38

    Skoro dałeś przykład Biohazard, to dorzuć przykład R:S. Data wydania i aktualizacja praktycznie nie odbiega od siebie terminem🙂

  11. 11 NavarioN 6 Listopad, 2010 o 18:20

    A mój mod który zmiecie wszechświat?😛

  12. 12 The Czosnex 6 Listopad, 2010 o 20:01

    Zrób multi w tym modzie😀 To byłby przepiękny widok napierniczać wrogów plastikowym flamingiem😉

  13. 13 zwieracz 7 Listopad, 2010 o 12:02

    @Tracha, w przeciwieństwie do Radomia, nowe rzeczy w Bio się czasem pojawiają😛

    @NavarioN, dajesz🙂

    @The Czosnex, multi jest przereklamowane, znudzi ci się… chyba, że dodam jeszcze pieczeń z dzika na kiju jako broń😀

  14. 14 Dabu 7 Listopad, 2010 o 15:44

    @Tracha
    Kto cię nauczył być takim złośliwcem, co?

    @The Czosnex
    Lul, już istnieje miliard (a nawet dwa!) modów multi, w które i tak nikt nie gra.

  15. 15 Lukash 8 Listopad, 2010 o 09:30

    Witaj, Lubię czytać twojego bloga Zwieraczu, tylko mógłbyś pisać częściej. A co do moda to życzę żeby ci się udało :]
    Ps. czytam twój blog od półtora roku i nadal się nie mogę przywyknąć do twojego nicka.(lulz)
    Pozdrawiam i powodzenia
    Lukash

  16. 16 Tracha 8 Listopad, 2010 o 09:50

    Dabu, ja nie jestem złośliwcem🙂

    Uprzejmie stwierdzam fakty😉

  17. 17 Garret 8 Listopad, 2010 o 14:40

    No nie, wszyscy już mody robią a ja dalej dłubię nad moją mapką i nie mogę skończyć. Postawiłem sobie troche za wysoką poprzeczkę chyba co do tej mapy🙂

    Cóż życzę powodzenia!

  18. 18 zwieracz 8 Listopad, 2010 o 18:01

    @Lukash Mój spam protector nie wiadomo czemu zablokował twój post i musiałem go ręcznie zatwierdzić, stąd to opóźnienie.

  19. 19 Lukash 10 Listopad, 2010 o 11:31

    @Zwieracz No właśnie nie wiedziałem dlaczego nie pojawił się mój coment, ale mniejsza z tym. :]

    A co do pracy nad modem to opisuj go na swoim głównym blogu.🙂
    Pozdrawiam

  20. 20 War3st 12 Listopad, 2010 o 21:23

    Przecież TEAR nie żyje.

  21. 21 mrkarrmel 12 Listopad, 2010 o 21:41

    Ciekawy pomysł z tą bronią melee.Już nie mogę się doczekać, jak będę zabijał wrogów tym flamingiem😀.Rozmarzyłem się trochę…Mam nadzieję, że produkcja moda dobrze Ci pójdzie, bo zapowiada się coś naprawdę smacznego.Życzę powodzenia i pozdrawiam.

  22. 22 Tracha 13 Listopad, 2010 o 13:51

    War3st, właśnie spisałeś na siebie banicje i zło SMC😀

  23. 23 Dabu 15 Listopad, 2010 o 15:15

    Li tam, SMC to raczej z NoName było związane niż z Tearem.

  24. 24 kadet 20 Listopad, 2010 o 13:39

    wiem że trochę po czasie pisze ale, proponuje aby ze sobą można było nosić naraz np.: pistolet, karabin, i flaminga czyli mniej więcej tak jak jest w cs’ie

  25. 25 zwieracz 20 Listopad, 2010 o 15:29

    🙂 widzę, że flaming przypadł do gustu. Co do broni palnych to planowałem zostawić jedynie rewolwer (w ogóle) ewentualnie shotgun, a całą uwagę skupić na broniach melee. Jak to będzie ostatecznie jeszcze się zobaczy.


  1. 1 Garść informacji… Trackback o 8 Listopad, 2010 o 14:17

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Listopad 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Paźdź   Gru »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Archiwum


