Albercik to działa!

Wreszcie mi się udało:

Od początku tygodnia próbuję podmienić model broni pod łom i wczoraj wreszcie mi się udało. To na zdjęciu powyżej to tylko „model roboczy”. Po wielu poprawach i setkach kompilacji modelu doprowadziłem go do stanu używalności.

Dodawanie nowego modelu do Source to masakra i długa droga pełna dziur i wybojów. Mam nadzieję, że teraz, z kolejnym modelem pójdzie mi łatwiej, chyba, że ustawienie pozycji broni jest sprawą indywidualną przy każdym modelu (w tym przypadku broni melee)… oby nie.

Zresztą samo ustawianie pozycji to była najprzyjemniejsza sprawa. Najważniejsze, żeby w ogóle być świadomym tego, że model jest i działa, tylko po prostu jest tak przekręcony, że znajduje się za twoimi plecami🙂

Bardzo pomocny w tym przypadku jest Model Viewer i jego opcja pozwalająca na włączenie widoku z oczu gracza – „viewmodel”.

W tym miejscu chciałem polecić tutorial, dzięki któremu udało mi się dodać nowy model broni. Jest to materiał video, do ściągnięcia, w dwóch wersjach: zwykła i HD. Ja tam dałem sobie rade ze zwykłym, bo nie chciało mi się ściągać HD (ponad 900 mb). Może nie prezentuje najbardziej optymalnego sposobu (bo angażuje aż 2 programy 3D), ale za to wszystko jest przedstawione bardzo zrozumiale, krok po kroku: od stworzenia prostego modelu, przez łączenie go z modelem ręki, po eksport do gry.

http://www.fpsbanana.com/tuts/8746

1 Response to “Albercik to działa!”


  1. 1 daltesta 11 Maj, 2012 o 19:42

    Przypomniałeś mi $ek$misję…


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Październik 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Wrz   List »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Archiwum


