Tydzień z Valve, podsumowanie

Przez ostatni tydzień PC Gamer przedstawiał kolejne części wywiadów z Valve w ramach Valve Week. Fragmenty ich wypowiedzi były co prawda prezentowane już wcześniej w innych serwisach, ale dopiero teraz dostaliśmy oryginalne,  pełne wywiady made by PC Gamer.

I co się z nich właściwie nowego dowiedzieliśmy? Nie było żadnych przełomowych informacji, za to mnóstwo ciekawostek o Valve i ich sposobie pracy.

Wypisałem sobie co ciekawsze rzeczy, żeby wiedzieć z czego potem Valve rozliczać:

1. Niespodzianki Valve

Najpierw dowiedzieliśmy się, że Valve lubi eksperymentować i nadal będzie to robić, bo Gabe lubi patrzeć na reakcje graczy, za każdym razem gdy publikują coś nowego. TF2 dla przykładu, jest takim wielkim poletkiem doświadczalnym, gdzie mogą wrzucać wszelkie śmieci, jak czapki, czy regularne update’ty. Jak coś schrzanią to zawsze to mogą poprawić na bieżąco i po krzyku.Wg Valve ich produkty zawsze są czymś w rodzaju ewoluujących bytów. Tak więc nie zdziwcie się jak pewnego razu z komputera wyjdzie wam jakiś humanoidalny stwór z napisem Orange Box na czole. Wg słów Gabe’a ludzie (czyli chyba my) w najbliższym czasie znów będą zaskoczeni. Mówię, wam, otworzycie lodówkę, a
tam Ep3. Przed Valve jeszcze wiele do poznania np, nigdy nie robili gier na mobilne urządzenia, ale na razie
wg  Gabe’a cały ten dział rozgrywki jest mocno zapóźniony. Czyli chyba nadal nie będą nic tam robić😉
Poza tym Valve eksperymentuje z wieloma rzeczami naraz zamiast robić Ep3.
Warto też wspomnieć o tym, że wg Gabe’a komunikacja z fanami i informowanie ich o tym co niosą ze sobą nowe gry
jest bardzo ważna. Bo np takie L4D2 narobiło dużo niedobrego i potem prezio musiał latać aż do Australii, żeby przekupić (czy też jak mówią inni: tylko przekonać) bojkotujących. Tylko ciekawe z Ep3?

2. Największe porażki Valve
Wg Valve były to:
– mech w HL – ale nie taki wielki robot, tylko roślina, który miał porastać w czasie rzeczywistym otoczenie wraz z rozwojem rozgrywki.
– pierwsze miesiące Steama
– pierwsze 2 dni HL2
– Prospero, czyli jeden z porzuconych projektów, jeszcze z czasów produkcji HL’a.
– pierwsze dwie wersje TF2 (czyli realistyczna i styl Invasion)
– policyjna tarcza w Counter-Strike’u
– pierwsze podejścia do Left 4 Dead
– Jakaś gra akcji w świecie fantasy (:O)
– gry Valve na PS3
– aktualizacje TF2 na xklocu 360.

Od siebie mogę dodać ostatnie aktualizacje Source SDK.
No i informacje o Ep3.

3.Portal 2

Mogliśmy dowiedzieć się też trochę o tym co czeka nas w Portal 2:
– to, że w co-op’ie będa boty, bo ciągłe zabijanie się ludzi byłoby zbyt „gore”. Krew, mięso, pasta, ciepła
woda. Przyzwyczailiśmy się raczej do tego, że Portal kojarzymy ze sterylnymi pomieszczeniami i przewagą
inteligentnego humoru nad krwawą jatką. No i niech tak zostanie. Poza tym zabijanie się nawzajem podobno i tak będzie całkiem zabawne.
– będą taunty, gesty, wspólne (podwójne gesty) i to w wielu kombinacjach
– Po każdym poziomie, roboty, będą rozkładane na czynniki pierwsze i ponownie złożone przed kolejnym wyzwaniem. Taki inny system podróżowania, zamiast windy.
– GLaDOS będzie jak zwykle wszystko komentować w znany jej, stylu. Swoimi wypowiedziami, będzie też chciała
poróżnić graczy.
– wg Valve, w trybie co-op będzie często dochodziło do sytuacji, gdzie przed danym wyzwaniem będziemy dyskutować różne warianty przejścia, a potem wcielać pomysły w życie. Taka burza mózgu przed grą.
– Portal 2 miał mieć także inne tryby gry, jak np: tryb, w którym gracz miał wrzucić piłkę do „kosza”, a inni gracze mu w tym przeszkadzali,  przy pomocy portali. Podobno w trakcie robił się straszny chaos i gra szybko stawała się
nudna i powtarzalna.
– W Portal 2 raczej nie będziemy rozdzielani w trakcie gry, będzie zaledwie kilka miejsc, gdzie nie będziemy w bezpośrednim kontakcie.
– Na początku Portal 2 miał w ogóle nie mieć portali. Valve chciało by marka Portal oznaczała zawsze jakieś nowe, rewolucyjne mechanizmy w grze, wymagające nowego sposobu myślenia. Ale wszyscy beta-testerzy i tak domagali się zawsze starych, dobrych portali więc znów je mamy.
– 3 farbą/żelem będzie ta znana z gry Tag, klejąca farba, pozwalająca chodzić po wszystkich powierzchniach.
Prawdopodobnie dostaniemy też inne farby o nowych zastosowaniach.

Ciekawe co dodadzą w Ep3.

4. Film na postawie HL’a

W wielkim skrócie można to podsumować tak, że Valve nie wyklucza zrobienie takiego filmu własnymi środkami, bo wg Gabe’a filmy z Hollywood na podstawie gier ogólnie ssą.

Ale czy jest w ogóle sens robić film w klimatach Half-Life? HL2 i epizody są już chyba wystarczająco filmowe? Z drugiej strony taki film mógłby być uzupełnieniem fabuły. Opowiadałby np o powstańcach, albo wprowadzał nowych bohaterów. Ponieważ Valve lubi eksperymentować z różnymi mediami (filmiki Meet the Team, komiksy), to taki film nie jest całkowicie pozbawiony sensu.

Może Ep3 tak naprawdę będzie filmem?

Poza tym w wywiadach Gabe mówił wiele mądrych rzeczy o współczesnych problemach w programowaniu gier oraz o tym, że swoich graczy testowych podłączył do skomplikowanych aparatur, które monitorują rytm serca, oraz np, to gdzie gracze najczęściej patrzą na ekran. Bo jak się podobno okazuje, na wiele rzeczy znajdujących się w grze w ogóle nie zwracamy uwagi. Mam nadzieję, że w Ep3 w ramach optymalizacji nie otrzymamy pustych miejsc na mapie, bo wg badań, np nikt z graczy testowych nie patrzył w tym kierunku.

5. Half-Life 2: Episode Three

Po raz kolejny zadano to fundamentalne pytanie i po raz kolejny otrzymano znaną wszystkim odpowiedź:

Gabe przyjął iście Gordonową postawę i jak zwykle dzielnie bronił się przed ujawnieniem czegokolwiek, zrzucając całą winę na Lombardiego.

Ale kiedyś będzie musiał coś powiedzieć, będzie musiał -_-

Na razie czkam na nadchodzące 3 wielkie niespodzianki Valve.

13 Responses to “Tydzień z Valve, podsumowanie”


  1. 1 Tracha 21 Wrzesień, 2010 o 11:30

    Powoli mam dość tej Gabe’owej polityki.

  2. 2 norkov 21 Wrzesień, 2010 o 13:00

    no i fajnie ale ciekawe jaka miała być nowa mechanika w Portal 2 ;/

  3. 3 dreamerpl 21 Wrzesień, 2010 o 14:26

    Stawiam na same żele.

  4. 4 Xanoxis 21 Wrzesień, 2010 o 14:59

    Genialny wpis. Gordonowa postawa😀 hehe

  5. 5 zwieracz 21 Wrzesień, 2010 o 16:02

    Z tego co wiem, to miały być wszystkie te nowości: mosty świetlne, tunele powietrzne, żele, katapulty i co tam jeszcze jest.

  6. 6 informat6 21 Wrzesień, 2010 o 20:06

    Dobrze że nie idziesz w ślady Gabe’a i nie przyjmujesz Gordonowej Postawy😀. Miło że ktoś to opisał po polsku.

  7. 7 The Czosnex 21 Wrzesień, 2010 o 21:19

    Gabe dobrze wie ilu ludzi wyczekuje legendarnego Ep3, a jednak KFC woli wcinać D:

  8. 8 Dizzee 22 Wrzesień, 2010 o 15:51

    Na jego miejscu te bym wcinał. Przecież jest zajebiste :]

  9. 9 kico 22 Wrzesień, 2010 o 18:23

    @Dizzee
    Możesz sobie wcinać tyle KFC bucket’ów ile chcesz, a i tak niebedziesz wygladac jak Gabe.

  10. 10 Dabu 23 Wrzesień, 2010 o 21:35

    @Czosnex
    Tja, bo w końcu to on jest całkowicie odpowiedzialny za EP3.

    A co do Valve – wygląda na to, że już całkowicie porzucili społeczność modderską, a od 2007 nie wydali czegokolwiek przyciągającego na dłużej (i do tego czasu nic ciekawego nie zapowiedzieli, bo każdy wie że Portal 2 będzie ssał jako samodzielna gra). Ech, został już tylko Blizzard…

  11. 11 Tracha 24 Wrzesień, 2010 o 07:43

    @Dabu:

    Tak, w szczególności ten Starcraft?

  12. 12 bloszurka 1 Październik, 2010 o 18:39

    awwwshit

    „reagularne”
    „bierząco”
    „pewnegorazu”
    „zapuźniony” (nie dość, że ort, to jeszcze bez sensu. opóźniony lub zacofany, nie ma łączenia)

    więcej mi się nie chce.

  13. 13 zwieracz 2 Październik, 2010 o 09:06

    Dzięki, poprawione.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Wrzesień 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archiwum


%d bloggers like this: