Adam Foster

Był już pół-bóg, pół-człowiek, teraz przyszła pora na Ostatniego Przedwiecznego.

Można powiedzieć, że to przykład tego o czym marzy chyba każdy modder. Wypuścić moda, który zostanie uznany jednym z najlepszych w historii, a potem zostać  zatrudnionym przez swoją ulubioną firmę, do której gry się tego moda robiło. Przez zabawę do sukcesu😉

Adam Foster właśnie tego dokonał. Dzięki swojemu modowi MINERVA, nie dość, że stał się postacią kultową w środowisku, to jeszcze wchłonął go nie kto inny jak GabeN i jego Zawór.

Ale ta szczęśliwa historia wcale nie zaczęła się od MINERVY. O wiele wcześniej były inne ciekawe projekty, w których Adam uczestniczył.

Parallax

Z Half-Life’em zaczęło się między innymi od modyfikacji Parallax, która w pełnej wersji jednak nigdy nie zobaczyła światła dziennego. Ale za to uchowały się dwie mapy przeznaczone do beta testów. Link na PlanetPhillip aktualnie nie działa, ale możecie go ściągnąć tutaj.

Była to modyfikacja singleplayer, której akcja toczyła się w Black Mesa. Mimo iż właściwie tylko jedna mapa jest w pełni grywalna, to już widać na niej, że wszystko jest świetnie przemyślane i ze sobą współgra. Design stoi na wysokim poziomie, a mapa jest tak pomyślana, że mamy wiele dróg, którymi możemy się poruszać. Dużo jest ślepych zaułków i pokoi do eksplorowania. Ma się poczucie, że znajdujemy się w jakiejś dużej strukturze. Nie jest łatwo. Na początku chyba najtrudniej, bo z małą ilością amunicji musimy zmierzyć się z całym oddziałem (chyba ze 7) żołnierzy HECU. Potem jest już łatwiej, ale atrakcji nie brakuje. Naprawdę szkoda, że nie wynikło z tego nic więcej.

Someplace Else

O Somelace Else pisałem niedawno na grinder74.com. To krótka, świetnie zaprojektowana mapka usytuowana na Xen. Część większej całości, której główną zagadką jest tajemnicza MINERVA. Jak się okazało jej oryginalny wygląd to nie tylko zasługa samych (świetnych) umiejętności mapperskich, ale też użycie customowych tekstur. Adam zastosował tutaj paczkę tekstur inspirowanych Gwiezdnymi Wojnami, które pierwotnie były stworzone dla modów Quake’owkich. Stąd ten niespotykany wygląd i dziwnie znajomy klimat🙂 Imo wyszło świetnie. Do tego przy kompilacji użył niestandardowych narzędzi, dzięki czemu o wiele lepiej zostało stworzone oświetlenie.

Oprócz wersji stand-alone, Somplace Else weszło również w skład moda/mappacka dla HL1 – ”Project Quantum Leap”, w którym piętnastu mapperów stworzyło własny, odrębny kawałek modyfikacji i wydało pod wspólnym szyldem.  Mod możecie sobie pobrać tutaj.

Half-Life: Nightwatch

To jeden z przykładów na to, że mając nawet zespół świetnych modderów oraz bardzo zaawansowany poziom prac, projekt może upaść. Nie pierwszy to i nie ostatni raz, niestety. Nightwatch miało być potężną modyfikacją do Half-Lifa’a umiejscowioną w Black Mesa, gdzie jako jeden z ocalałych członków personelu ochronnego Black Mesy mieliśmy bronić kompleksu i Ziemi przed obcymi. Nowe bronie, nowe modele, mnóstwo nowych map. Zapowiadało się znakomicie, ale nie wyszło. Trochę screenów można sobie obejrzeć na stronie moddb projektu.

Jak widać, początki wcale nie były takie lekkie🙂 Zawsze, jak to mówi nawet sam Foster, trzeba zacząć od czegoś mniejszego, zanim zdecydujemy się wziąć za większe projekty. Zresztą polecam jeszce raz zajrzeć do wywiadu z nim, który ukazał się dawno temu na Rock, Paper, Shotgun, bo dużo w nim ciekawych rzeczy. Między innymi to, że MINERVA była jak gdyby kontrą wobec tych wszystkich wielkich, wieloosobowych projektów, które co chwila powstają i upadają. Wywiad.

A teraz najciekawsze, czyli zapowiedziana kontynuacja MINERVY i jej polski akcent.

W planach miał to być podzielony na 3 części mod epizodyczny, niczym epizody HL2. I tak jak epizodyczność HL2, nie wypaliło. Przynajmniej na razie nic o tym nie wiadomo, bo słuch o nim zaginął w czeluściach Valve.

Ale przejdźmy do rzeczy. Zapowiedziana kontynuacja moda (2 epizod) o podtytule Out of Time, miała dziać się na terenie Polski. I nawet jeśli nie byłoby to wprost powiedziane, to miasto (a miało być to miasto) byłoby wzorowane na Warszawie i Gdańsku (beta screeny). W związku z nową częścią moda, Adam Foster stworzył nawet coś co można by nazwać małym ARG. Częścią tej wirtualnej gry była tajemnicza strona oraz zakodowany przekaz, w którym znajdował się fragment Mazurka Dąbrowskiego i między innymi słowa mówione po polsku – rozwiązanie zagadki.

Czy Out of Time jeszcze kiedyś wyjdzie? Czy może pomysły, które miały znaleźć się w modzie zostaną przyjęte np, w Episode Three? Chętnie bym zobaczył polskie śmiecie w Universum HL.

Tak sobie też ostatnio myślałem, kto w Valve mógł wpaść na pomysł ARG, które w tym roku poprzedziło zapowiedź wydania Portal 2? Nie wydaje wam się to jakoś dziwnie znajome, bo mnie tak🙂 Odpowiedź nasuwa się jedna – Adam Foster. Wydaje mi się, że to on był głównym pomysłodawcą tej świetnej akcji promocyjnej. Szalony umysł geniusza😉 Po cichu mam nadzieję na więcej takich akcji w związku z premierą Episode Three i Half-Life 3.

17 Responses to “Adam Foster”


  1. 1 Świrek 8 Wrzesień, 2010 o 13:00

    Adam skupia się teraz na fixnięciu Minervy <>
    Pewnie dojdą jakieś usprawnienia, być może też fix wyjdzie razem z 2 częścią (patrząc optymistycznie😀 )

  2. 2 Świrek 8 Wrzesień, 2010 o 13:03

    Aha, zrobiłem swojego czasu fanarta do Minervy
    http://img718.imageshack.us/f/minervva2.jpg/

  3. 3 zwieracz 8 Wrzesień, 2010 o 14:38

    Linkacz mi nie działa😦

  4. 4 Świrek 8 Wrzesień, 2010 o 15:21

    http://www.digart.pl/zoom/5597508/Minerva_.html ten powinien być dobry

  5. 5 zwieracz 8 Wrzesień, 2010 o 16:47

    Aaa, widziałem na Borelce i zastanawiałem się skąd ten fanart. Nie wiedziałem ,że to twoje. Bardzo dobrze ci wyszło :O

  6. 6 Septuater 8 Wrzesień, 2010 o 17:55

    Borealis… Ech…

  7. 7 Świrek 9 Wrzesień, 2010 o 19:17

    Dzisiaj zacząłem, dzisiaj skończyłem http://www.digart.pl/zoom/5699236/Minerva_-_City_44.html

  8. 8 zwieracz 9 Wrzesień, 2010 o 20:50

    Niezłe :0 dobrze ci to idzie, tak trzymaj ^^

  9. 9 liwkid 10 Wrzesień, 2010 o 09:35

    Kim właściwie jest bohater MINERVY :D?

  10. 10 zwieracz 10 Wrzesień, 2010 o 12:40

    Z tego co wiem to nie wiadomo. Bo nie Gordon chyba?

  11. 11 Świrek 10 Wrzesień, 2010 o 14:03

    bohaterem Minervy jest przeprogramowany (właśnie przez Minervę) żołnierz Kombinatu, dlatego często nazywa nas małymi zdrajcami, że nadajemy się tylko do zabijania.

  12. 12 Świrek 10 Wrzesień, 2010 o 14:08

    Dodatkowo, kiedy przechodzimy obok „klatek” Kombinatu (w których przechowuje się ludzi i widać, że z paru wycieka jakaś brązowoczerwona maź) Minerva mówi nam że gdyby nie ona skończylibyśmy jak ci żołnierze wyciekający teraz z własnych klatek.

  13. 13 Świrek 12 Wrzesień, 2010 o 17:34

  14. 14 zwieracz 12 Wrzesień, 2010 o 18:01

    Widzę, że masz fazę😀

  15. 15 daltesta 28 Listopad, 2012 o 22:48

    Dlaczego wszystko co robione o Polsce musi upaść;_;
    Najpierw Afterfall, teraz to?

    No dajcie wy spokój.
    IDę podętnę sobie żyły kredką

    Pan zwieracz: świecową


  1. 1 Minerva: Metastasis Trilogy (EP1) Trackback o 6 Grudzień, 2010 o 15:45
  2. 2 Garść informacji… Trackback o 27 Czerwiec, 2011 o 20:28

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Wrzesień 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archiwum


%d bloggers like this: