Halt, Hammerzeit

Dzisiaj pierwszy odcinek nowej serii. Cykl będzie poświęcony moddingowi, level designowi i wszystkiemu co z tym związane. Będą to głównie moje spostrzeżenia i przemyślenia na temat modowej (moddingowej?) sceny (głownie pod Source, ale nie tylko). W każdym odcinku zaprezentuję też jeden z moich porzuconych projektów lub zarzucę pomysłem na mapę/moda. Kto wie, może komuś podsunę jakąś ciekawą ideę?
ZDR będzie istniał nadal jako oddzielna seria, w której będę przedstawiał  proste porady i wskazówki, dotyczące raczej strony wizualnej. Jeśli szukacie zaawansowanych tutków pod Source, to zapraszam na SourceSDK.pl 🙂

1. Prison Island

Chociaż specjalnie się tym faktem nie chwaliłem, niektórzy pewnie wiedzą, że współpracowałem z teamem PlayBlack Studios nad modyfikacją do HL2 – Prison Island. Mówię w czasie przeszłym, bo w zeszłym tygodniu odszedłem z grupy. Mod nie upadł, nadal jest w produkcji, chociaż zaliczył ostatnio mały przestój, bo trochę wcześniej odszedł z teamu jeden z głównych twórców, odpowiedzialny za sporą część map oraz tekstur. Natomiast powody mojego odejścia były najzwyklejsze w świecie, postanowiłem skupić się na swoich własnych śmieciach.
Wszystko zaczęło się jakiś rok temu, gdy po opublikowaniu mojej mapki Wasteland, zostałem zaproszony do współpracy. Prawdę mówiąc nie specjalnie się do tego paliłem, bo ze mnie taki dziwny człek, że wolę pracować sam. Zgodnie z ustaleniami, miałem być tylko pomocnikiem przy robieniu mapek, jednym z kilku mapperów podległych innym. Zgodziłem się myśląc, że to będzie dobry punkt w mojej mapperskiej historii 🙂 I tak na przestrzeni miesięcy przydzielano mi różne zadania. Z powodu mojego lenistwa i braku zorganizowania, oraz braku w teamie concept-artów (poza ogólnym zarysem fabuły, nie było nic dotyczącego wyglądu leveli) niewiele w tym czasie zrobiłem 🙂 Potem dostałem przydział do podteamu tworzącego wnętrza tytułowego więzienia i się zaczęło. Mieliśmy ogólny plan pomieszczeń i kilka próbek stylu w jakim mają być wykonane. Tutaj zostawiłem mój największy wkład w całą produkcję. Nie jest to nic nadzwyczajnego, ale być może coś zostanie wykorzystane w finalnej wersji gry. Część mojej pracy możecie zobaczyć na Moddb: 1, 2, 3, 4, 5. To głównie mapy w fazie alfa, gdzie brakuje wielu elementów. I tak najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że robiłem poziomy, kompletnie nie wiedząc jaki mają zawierać gameplay (walka czy skradanie, itd).Wtedy postanowiłem, że jak skończę ze swoją mapą, to opuszczę team, jednak potem nastąpiło sporo zamieszania w związku z pewną aferą i opuszczeniem grupy przez wcześniej wspomnianego członka. Jeszcze krótko przed tym wydarzeniem zostałem awansowany na leadera grupy tworzącej więzienie. I tak z pozycji pomocnika, dostałem oprócz robienia map obowiązek czuwania nad dwójką innych ludzi (lol). Po aferze (której nie byłem częścią) zostałem przeniesiony do zupełnie innej części projektu, ale zanim cokolwiek zacząłem robić, podziękowałem za współpracę (oczywiście wszystko w przyjaznej atmosferze :P).

Więc teraz nie robię w żadnym większym teamie (oficjalnie) i nie zamierzam też się na razie nigdzie pchać.

2. Robert Yang

To twórca moda Radiator. Pisze o nim, bo prowadzi całkiem ciekawy blog (głównie dla osób zainteresowanych level designem). Opisuje w nim, między innymi swoje starcia z Sourcem podczas tworzenia kolejnych epizodów moda. Pewnego razu, opisał swoją wyprawę na GDC 2010, w poszukiwaniu pracy. Oprócz swojego CV zabrał także druga część swojego moda – Handle with Care. Jak sam napisał,  naiwnie wierząc, że zrobi to na kimś wrażenie. Zagadał do kilku stoisk takich firm jak: Crytek, Obsidian Entertainment czy Bethesda. Jednak wszędzie efekt był taki sam, odprawiano go z kwitkiem, traktując raczej jako stratę cennego czasu. Jak sam zauważył, mieli w tym trochę racji, bo jeśli chcesz startować do konkretnej firmy, to lepiej  rób coś pod jej produkty. Ostatecznie udał się do stoiska Valve (czemu poświęcił oddzielny wpis) i tu spotkało go miłe zaskoczenie. Nie dość, że spotkał się z samym Robinem Walkerem (:O), to jeszcze Robin bez żadnych oporów zaczął grać w jego moda. Co prawda, to mod pod Sourca, więc i podejście może być inne, ale od razu rzuca się oczy inne nastawienie Valve. Szukający młodych talentów, bardziej kumple niż przedstawiciele wielkiej korporacji.
To co było ciekawe w zachowaniu Walkera i na co zwrócił uwagę Yang, to to że cały czas, podczas grania, głośno komentował swoje poczynania na ekranie. Cały czas mówił co mu się nie podoba, co jest ok, co przeszkadza, czego nie rozumie. Taki wolny potok myśli. To dobry sposób na testowanie swoich i cudzych map. Warto to naśladować, w końcu Robin to nie byłe kto (a Valve nie byle jakie studio) i wie co robi. Tylko takie zwierzenia najlepiej sobie nagrywać, jeśli działa się w pojedynkę :P. Polecam oba wpisy i cały blog, bo to ciekawa lektura.

3. Zombie Master – House of Pain

Pora na pierwszy porzucony projekt, najstarszy, którego pliki jeszcze posiadam (coś koło 2006 r). House of Pain (głupia nazwa), miała być mapką do moda Zombie Master. (Jakieś pół roku temu pomyślałem, nad dokończeniem mapki pod Synergy, ale sobie darowałem). Drużyna zaczyna przy rozbitym samochodzie i kieruje się do pobliskiego budynku, pustego Hostelu/karczmy. Tutaj wykonują serię zadań (np,  zamontowanie anteny na dachu i wezwanie drogą radiową pomocy) i zwalczają zombie. Ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia, zacząłem dodawać coraz to nowe elementy. W końcu skończyło się na tym, że pod budynkiem stworzyłem podziemne, tajne laboratorium z wielką komorą testową, na wzór tej z początku pierwszego HL’a 🙂 Fabuła się trochę pogmatwała, dodałem trochę pułapek i spawnów dla Zombie Mastera oraz kosiarkę dla ocalałych. Kosiarka miała za zadanie jeździć w okół budynku i zabijać zombie (oraz ludzi) swoim ostrzem. Mimo, że mapki nie skończyłem, bo ostatecznie okazała się za mała i brzydka, to jestem z niej dumny, bo udało mi się między innymi zrobić działającą 2 poziomową windę jeżdżącą w obie strony (wzywaną ze środka oraz z pięter) 🙂 Poniżej kilka screenów:

Jak ktoś chce plik mapy to mogę przesłać ;P

!update!

DOWNLOAD:

Zapodaje obie wersje mapy (pliki .vmf i .bsp):

pod Zombie Master – zrobiona na starym enginie HL2, z masą błędów, ale z obiektami z fgd ZM.

pod Episode Two – z grubsza poprawiona większość błędów (leaki, tekstury itd), usunięte elementy z ZM.

25 Responses to “Halt, Hammerzeit”


  1. 1 Onegdai 8 Czerwiec, 2010 o 13:52

    Ja chce :3

  2. 2 Stacho 8 Czerwiec, 2010 o 16:22

    Widzę że mogę już czekać na wpis o moderach tudzież o Nipper’ze i jego dziełach? : )

  3. 3 zwieracz 8 Czerwiec, 2010 o 19:05

    Już ktoś pytał o tego Nippera (chyba ty :P). Może o nim napiszę. Z tego co wiem, to on robi pod CS’a, a ja prawdę mówiąc jakoś nie specjalnie się interesuje tą strefą mappingu.

  4. 4 Abrakadabra 8 Czerwiec, 2010 o 19:43

    ja też chcę tą mape 😀 (jak pewnie większośc na tym blogu 🙂 )

  5. 5 informat6 8 Czerwiec, 2010 o 20:22

    zwieraczu, a nie prościej upnąć mapę i nie męczyć się z tym komu wysłać a komu nie? Bo ja np. też chcę ^^

  6. 6 cssghost 9 Czerwiec, 2010 o 11:47

    Brakuje mi czegoś…

    A może by tak wasteland 2? 😀

  7. 7 zwieracz 9 Czerwiec, 2010 o 14:37

    Nie spodziewałem się, że będzie taki odzew. Przecież to crap :O
    W takim razie zaraz zapodam jakieś linka do downloadu.

    @”A może by tak wasteland 2? ”

    hihihi… ^^

  8. 8 NavarioN 9 Czerwiec, 2010 o 15:42

    Czyżby mapka do ZM wzięta z piosenki The Game? 😀

  9. 9 NavarioN 9 Czerwiec, 2010 o 15:42

    Tfu tfu, nazwa mapki 😉

  10. 10 Stacho 9 Czerwiec, 2010 o 17:27

    @Zwier:tak to byłem ja : P Rozumie się że robił pod CS’a ale jego silnik chyba aż tak bardzo się nie różni od HL’a? A pozatym niektóre jego mapki naprawde są warte uwagi ale o tym pisałem już wcześniej…

  11. 11 zwieracz 9 Czerwiec, 2010 o 22:06

    @NavarioN, niet

    Włączyłem możliwość oceniania komentów :O

  12. 12 kico 10 Czerwiec, 2010 o 06:32

    @zwieracz
    Niezależnie jaką mapke (lub cokolwiek innego) wystawisz do ściągnięcia to i tak ludzie z tąd to łykną, bo nie chodzi o to co wstawisz, ale kto to wstawi. Przecież to ty prowadzisz tu wszystko, bo to jest twoja stronka i jak by to wyglądało gdyby np. jeden ze stałych odwiedzaczy nie obczaił tej mapki?

  13. 13 informat6 10 Czerwiec, 2010 o 15:05

    mapka bardzo dobra, mógłbyś jednak ją oskryptować do EP2, była by dobra zabawa z zombiakami i kosiarką :).

  14. 14 zwieracz 10 Czerwiec, 2010 o 17:27

    @kico, Ja bym się nie obraził, to w końcu tylko niedokończony projekt, ciekawostka. Co innego oficjalnie wydane mapy… są obowiązkowe dla czytelników 😉

    @informat6, droga wolna, możesz się tym zająć 🙂

  15. 15 Thirder 10 Czerwiec, 2010 o 22:13

    Coś mi się przypomniało o Synergy. Wie ktoś gdzie znaleźć pliki odpowiadające za chodzenie (to lepsze z Synergy)i gdzie je wrzucić do Half-Life 2 ? Jakby ktoś wiedział to proszę o odpowiedź …
    Chodzi mi o to ,,bujanie” się w stylu Quake’a I

  16. 16 zwieracz 11 Czerwiec, 2010 o 14:36

    To jest w plikach client.dll i server.dll w katalogu \bin
    Niestety nie można sobie tego wyjąć pojedynczo, musiałbyś podmienić te 2 pliki, które masz w katalogu HL2 tymi z Synergy.
    Synergy działa na podstawie HL2 i wydaje mi się, że to może zadziałać, ale równie dobrze może schrzanić całą grę. Zrób sobie najpierw backup, bo te pliki są najważniejsze w całej grze.

    Aha dllki dla Synergy są w pliku .gcf

    No i jak już napisałem, nie gwarantuję, że cokolwiek zadziała.

  17. 17 Thirder 11 Czerwiec, 2010 o 20:44

    Dzięki za odpowiedź.

  18. 18 Thirder 13 Czerwiec, 2010 o 15:55

    Dziwne włożyłem te pliki z Synergy do binary Half-Life’u 2 a tam nie było tych dwóch plików , to pomyślałem że wszystko będzie dobrze działać a bujania w stylu Quake’a I dalej nie ma.

  19. 19 zwieracz 13 Czerwiec, 2010 o 19:19

    Czekaj, a do którego binu dałeś, bo to do tego drugiego idzie: half-life 2\hl2\bin

  20. 20 Thirder 13 Czerwiec, 2010 o 22:07

    wrzuciłem do pierwszego binary

  21. 21 Thirder 13 Czerwiec, 2010 o 22:14

    Niestety nic to nie zmieniło

  22. 22 Michael Kors MK5057 Two-Tone Chronograph with Stones Watch Reviews 14 Maj, 2014 o 20:38

    Thanks on the websites that gives this service free of charge, we could watch TV
    live and fulfill our yearning for video entertainment without limits.
    Track – Sweep will clean-up your favorite browsers: Opera, Firefox or Internet Explorer.
    You can use it to view live television or shows
    you have recorded, provided you’ve got the Eye – TV hybrid attached to your Mac.

  23. 23 classifieds uk 17 Maj, 2014 o 02:21

    Hi colleagues, how is the whole thing, and what you would like to say on
    the topic of this article, in my view its really remarkable in favor of me.

  24. 24 áo sơ mi phong cách trơn 4 Sierpień, 2014 o 17:23

    Do you mind if I quote a few of your articles as long
    as I provide credit and sources back to your webpage? My blog site is in the very same area of interest as yours and my users
    would genuinely benefit from a lot of the
    information you present here. Please let me know if this alright with
    you. Many thanks!

  25. 25 Malinda 21 Wrzesień, 2014 o 04:08

    Right here is the perfect website for everyone who wants
    to find out about this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I personally
    would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a subject which has been discussed for a long time.
    Wonderful stuff, just great!


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Czerwiec 2010
Pon W Śr C Pt S N
« Maj   Lip »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Archiwum


