Combine Overworld

Prawdopodobnie ojczysta planeta Kombinatu, dom, o ile można w ich przypadku tak to nazwać. Miejsce gdzie znajduje się centrum dowodzenia Kombinatu, baza matka. Nie można też wykluczyć, że ich rodzima planeta została całkiem zniszczona (np, przez nich samych), a to tylko jedna z podbitych planet służąca tylko jako baza wypadowa dla Ziemi

Skrawek tej raczej mało przyjaznej planety widzimy tylko raz, w Half-Life 2, na samym końcu. Breen właśnie tam miał zamiar uciec w swojej bezpiecznej kapsule, która miała go zapewne utrzymać przy życiu w trującej atmosferze planety. Z istniejących materiałów nie da się wiele wywnioskować na temat Overworld. Tylko to, że na pewno maja tam mnóstwo podobnych do Cytadeli budowli i niebo o pomarańczowym odcieniu, trochę jak na Xen.

W Episode Two o świecie tym wspomina Arne Magnusson. W przekazie, który Alyx wykradła z Cytadeli (Episode One) są właśnie dane niezbędne do skontaktowania się z rodzimą planetą Kombinatu.

W finałowej scenie we wczesnej wersji HL2 (w becie), Breen miał podobno wspomnieć o świecie zwanym Aleph. Tam mieli zostać wysłani Alyx i Eli. Bardzo możliwe, że Overworld i Aleph to ta sama lokacja. Chociaż mogła to być np, planeta więzienie, gdzie zsyłani byli przeciwnicy Kombinatu.

Jedyna (jaką kojarzę) próba nawiązania do motywu tajemniczej planety Kombinatu, była widoczna w modzie Minerwa. W pewnym momencie byliśmy świadkami otwarcia wrót teleportu (bardzo efektownego zresztą), przez który podróżowały Dropshipy. To jedna z najlepszych scen w modach, jakie dotąd widziałem. Adam Foster postarał się o to, żeby nie powielać znanego z HL2 widoku i stworzył własną wizję. Świat widziany przez okno portalu przypomina widoki z wczesnych koncepcji Wasteland, typowy, post apokaliptyczny teren: pustynie, gołe skały i wystające tu i uwdzie resztki budowli, a nad wszystkim spowite ciemnymi chmurami niebo.

Może się mylę, może to dwa odrębne światy i niepotrzebnie je zestawiam ze sobą. Kto wie. Może w Episode Three dowiemy się trochę więcej, może zobaczymy, a nawet zwiedzimy kawałek obcego terenu? Np w wyniku działań Kombinatu, G-Mana, czy też przypadku, Gordon będzie zmuszony teleportować się na jedną z podległych planet, aby dokończyć wojnę z Kombinatem, albo niosąc ratunek Alyx.

W ogóle, moim zdaniem wizja obcej planety należącej do Kombinatu jest bardzo kusząca. To bardzo dobry materiał na moda, można popuścić wodze fantazji. Zresztą już ktoś na to wpadł, mod Operation Lambda ma być poświęcony właśnie rodzimej planecie Kombinatu. Ale to nie przeszkadza, żeby ktoś jeszcze spróbował podjąć temat🙂

45 Responses to “Combine Overworld”


  1. 1 Raptor 16 Kwiecień, 2010 o 15:55

    – Mr. Newell! I have a grat idea for Ep3!
    – No way!
    – So Gordon will fly on choppa to Borealis, and BANG! – he will teleport to Combine Homeworld, and there will be all kind of combine stuff like citadels, combine soldiers, synths, all this crazy shit…
    – Fans already did it.
    – Oh. So what about an island! Gordon will fly on choppa to Borealis, and he will land on island in… Somewhere else. Under tha ground there will be a combine stuff like citadel stylized metal combine rooms, combine soldiers, synths, all this crazy shit…
    – Fans already did it.
    – em… So maybe we will recreate our beta of HL2, and…
    – Already done
    – No fucking way that fans already did everything!
    – They did.
    – HA! I’ve got an crazy idea! There will be nazis and dinos, and…
    – Already done
    – So what will we do!?
    – Same as year ago. I will stay there and eat my KFC and you will make new L4D. Come to my office next year, then we will try again. Oh, and tell those guys down there to make Portal 2, so players will think that we are too busy to make ep 3 this year.
    – Ok

    Ech, Valve stworzyło świetny świat w klimatach SF, szkoda że jakoś niezbyt się kwapi do jego rozszerzania.

  2. 2 zwieracz 16 Kwiecień, 2010 o 18:37

    Cool story bro… i to ma sens😉

  3. 3 Thirder 17 Kwiecień, 2010 o 12:01

    Te ScreenShoty pokazujące opustoszałe pustkowia przypomniały mi o tym jak G-Man w HL1 mówił ,,The Borderworld Zen is in our control”.

  4. 4 Alien 18 Kwiecień, 2010 o 10:10

    Świetny wpis, czekam na kolejne🙂

  5. 5 slozbon 18 Kwiecień, 2010 o 16:34

    skąd ty wiesz o nazwie overwolda z bety? ja nie mogłem tego znalesć!

  6. 6 Elektryk 18 Kwiecień, 2010 o 19:30

    Ma konto premium na Google:/

  7. 7 zwieracz 19 Kwiecień, 2010 o 08:29

    Mam paszport Polsatu.

  8. 8 dreamerpl 19 Kwiecień, 2010 o 18:39

    @up @2up Epic win

  9. 9 kico 19 Kwiecień, 2010 o 19:41

    @zwieracz

    I masz reklamy skrocone o 0,221%????

  10. 10 Thirder 19 Kwiecień, 2010 o 21:07

    O czym tutaj się pierdoli tak ?🙂

  11. 11 dreamerpl 20 Kwiecień, 2010 o 15:42

    @Thirder
    Czytaj uważnie komentarze :p dokładniej od slozbon’a

  12. 12 Thirder 20 Kwiecień, 2010 o 22:49

    zwieracz czemu mnie do znajomych nie chcesz dodać , ty aż tak to twój skurwysyńsko wysoki poziom ego jest aż tak wysoki
    że nie możesz mnie po prostu dodać , chciałem normalnie porozmawiać ty się zachowujesz jak dupek i debil tak samo jak w tamtym roku , co się z tobą dzieje (na serio pytam) masz jakieś problemy domowe że nienawidzisz mnie czy co bo już sam nie wiem a robi się co najmniej żałosne :3 ?

  13. 13 zwieracz 21 Kwiecień, 2010 o 20:22

    Wiesz co Thirder? Naprawdę już mam dosyć twojego gderania.
    Widzę, że dalej utrzymujesz poziom „dziecka neostrady”.

    Chciałeś normalnie porozmawiać? No to rozmawiaj, a nie wyjeżdżasz mi od razu z takim tekstem.

    Nie będę cię po raz n-ty dodawał do znajomych. Zdecyduj się, dodałem cię za pierwszym razem, potem cię usunąłem bo pisałeś od rzeczy i mnie obrażałeś, ale potem ponownie cię dodałem, niech będzie. Ukradli ci konto, znów cię dodałem. Nie wiem co ty robisz ze swoim kontem, że ciągle mi znikasz z listy, ja nic nie usuwam.
    Teraz dostałem zaproszenie od jakiegoś Third3rA, pisane krzaczkami, profil ukryty, żadnego słowa przy zaproszeniu, co ja się będę takim mr.X przejmował? Tym bardziej, że byłem przekonany, że ciebie mam nadal na liście.

  14. 14 Thirder 22 Kwiecień, 2010 o 00:49

    Aha czyli mam rozumieć że teraz mnie umiejętnie zbyłeś i chcesz mi coś wmówić , usuwałem ciebie bo zachowujesz jak debil ostatni , a potem chciałem dodać bo być może miałem nadzieje że przeszła ci ta faza , ale skądże znowu widzę że zjeby będą zjebami do końca świata. Pisany ,,krzaczkami’ a co to w ogóle znaczy bo już nie wiem , chyba niema takiej czcionki o takiej nazwie (chciałeś mi tym dojechać , prawda ? bym się zamknął…) no to tobie się to udaje ale poczekaj aż ciebie będą tak gasić zobaczymy czy będzie tobie miło bo jak na razie to tylko internet a ty siedzisz w bezpiecznym miejscu i myślisz że ten głupi Thirder to jakieś neo-coś tam i mogę go sobie odbijać za każdym razem , innym ukazując jaki to ze mnie (matcho) i pseudo malutki bohater któremu udało się skutecznie odpędzić od siebie kogoś który wie jaki jest ten właściciel tego bloga.

  15. 15 Thirder 22 Kwiecień, 2010 o 00:52

    Niby jak mam porozmawiać jak ciebie ponownie dodać nie mogę sam zaprzeczasz tym co pieprzysz.

  16. 16 kico 22 Kwiecień, 2010 o 06:40

    wez sperdalaj Thrider nam wszystkim i tobie wyjdzie to na zdrowie.
    Nie masz nic do roboty tylko bluzganie innych? masz nadzieje ze ktos cie poprze i razem bedziecie se weszystkich obrazac? niesadze, bo tu nie ma takich osob jak ty. Serio jak sie odpierdolisz to nieebdziemy musieli ogladac twoich komentow, a ty bedziesz miec wiecej czasu dla siebie. Brak ciebie tutaj mialby zame zalety.

  17. 17 Raptor 22 Kwiecień, 2010 o 13:13

    Thirder, naprawdę, to już jest poniżej jakiegokolwiek poziomu.
    Ale dobra, nie karmy trola.

  18. 18 Stacho 22 Kwiecień, 2010 o 16:10

    Wiedziałem że tak będzie.Zbanujcie go i tyle,a nie karmicie trolla.

  19. 19 Arto 22 Kwiecień, 2010 o 19:01

    A JA POPIERAM THIRDERA.
    Jesteście wszyscy guuuupiiii!
    Leave Thirder aloooone, PLEAAAAASE.

  20. 20 Elektryk 22 Kwiecień, 2010 o 19:08

    Arto, wyjdź!

  21. 21 Thirder 22 Kwiecień, 2010 o 21:41

    @kico
    spierdalaj kico i zawrzyj mordę póki możesz (ale pewnie nie możesz) i nie wypowiadaj się na tematy dla dorosłych🙂
    idź sobie pokicaj trochę , dobrze tobie to zrobi
    @Stacho
    jak ,,zbanujcie” to już od razu i tak chuja tu ciekawego jest (sam sobie chcesz tym dobrze zrobić) ?
    @Arto
    lecz się koleś ,,Leave Thirder aloooone, PLEAAAAASE.”
    – żarty sobie robisz nie odejdę bo nie muszę , mogę mówić to co chce i uważam za słuszne :]

  22. 22 Abrakadabra 22 Kwiecień, 2010 o 21:49

    @Thrider, z kazdą chwilą sie coraz bardziej upokarzasz

  23. 23 Thirder 22 Kwiecień, 2010 o 21:49

    @Nagły Atak Zwieracza
    13 i 14 komentarz był do ciebie ? Nie możesz od teraz wejść na własną stronkę czy co , że nie odpowiadasz ?

  24. 24 Thirder 22 Kwiecień, 2010 o 21:51

    14 i 15 komentarz pomyłka

  25. 25 Raptor 22 Kwiecień, 2010 o 22:18

    Kończ waćpan, wstydu oszczędź.

  26. 26 kico 23 Kwiecień, 2010 o 06:42

    @Arto
    Lol ty tak na serio? Jesli tak to ja sie pomylilem w komencie, bo jednak ktos thridera poparl, ale mi to bardziej na zart wyglada.

    Za to ty Thrider kiedys pisales w komencie ze po co zwieracz zajmuje sie takim syfem jak TF2. To znaczy ze za sluszniejsze uwazalbys zeby byl to blog o np. tylko cs(czy cokolwiek innego w co tam grasz a co mnie gowno obchodzi)? Wiec co sie stalo? dobrych stronek o twoich ulubionych gierkach juz niema i chcesz ratowac cos czego sam wyratowac nigdy nie dasz rady? Powodzenia, ale jezeli o to caly czas ci chodzi, to nic ci z tego nie wyjdzie😦 .

  27. 27 NavarioN 23 Kwiecień, 2010 o 07:03

    O kurna nie mogę z waszych komentarzy, idę po szmatkę😀

  28. 28 Arto 23 Kwiecień, 2010 o 15:54

    @kico
    To tylko prowokacja :3
    @Thirder
    Naucz się panie najpierw angielskiego, bo to co powiedziałem nie było w znaczeniu nawet bliskie słowu „wyjdź”

  29. 29 Dizzee 23 Kwiecień, 2010 o 20:54

    Muszę przyznać, że macie fantazję ;]

  30. 30 dreamerpl 23 Kwiecień, 2010 o 22:16

    30 koment❤ Thirder naprawdę zachowuj się jak człowiek, aby wymagać traktowania ciebie jak człowieka😉

  31. 31 kico 24 Kwiecień, 2010 o 09:05

    @dreamerpl
    Jak by tu sie wypowiadali tylko ludzie to bylo by cholernie nudno.

  32. 32 dreamerpl 24 Kwiecień, 2010 o 11:57

    taaaaaa masz racje :>

  33. 33 Ventrax 24 Kwiecień, 2010 o 14:02

    Zwieracz napisz cokolwiek o The Passing

  34. 34 Raptor 25 Kwiecień, 2010 o 13:05

    Ventrax, zapamiętaj sobie – NIGDY, ale to PRZENIGDY nie karz pisać blogerowi „cokolwiek”. Efekty mogą być przerażające😛.

  35. 35 Ron 25 Kwiecień, 2010 o 13:55

    Zobaczywszy ilość komentarzy miałam nadzieję na burzliwą dyskusję na temat świata kombinatu… a tu taki zonk i jakiś Thirder, który ma chyba problemy z obsługa własnego mózgu -.- . Mocno zawiodłem się na poziomie tej dyskusji… ale w sumie mogłem się tego spodziewać, w naszym kraju żyje wielu niedojrzałych ludzi.

    Zakończywszy narzekania może dla odmiany skomentuje też temat wpisu, a nie wybryki tutejszych małpiszonów:

    Świat (światy?) kombinatu jest naprawdę ciekawym zagadnieniem, szkoda, że wiemy o nim tyle co o epizodzie trzecim. Ciekawe czy przypomina ziemskie miasta (wiele budynków, dróg, terenów zielo… eee… jakiś placów) czy to raczej może tylko parę „cytadel” na krzyż. To ostatnie by pasowało, gdyby nie byli na stałe w jednym miejscu… ech trzeba czekać, może się kiedyś czegoś dowiemy.

  36. 36 zwieracz 26 Kwiecień, 2010 o 13:45

    @Raptor, Bez przesady nie będą się przecież mścił czy robił specjalnie na odwrót… ]:->

    A na serio to akurat miałem w w planach napisać o The Passing, tak więc Ventrax trafił idealnie.

  37. 37 Thirder 26 Kwiecień, 2010 o 22:20

    @kico
    niestety tak nie jest co wybździłeś w twoim komentarzyku a jakieś CS’y to dobre są dla zakamuflowanych synków w domciach jak ty palancie🙂

  38. 38 Thirder 26 Kwiecień, 2010 o 22:24

    @Ron
    ,,jakiś Thirder, który ma chyba problemy z obsługa własnego mózgu”
    Nie jakiś tylko ja Thirder tak jak wielu innych jakoś oni nie są ,,jakimiś” :]
    Co do obsługi to ty masz chyba problem obsługą pisania swoich komentarzy.
    A dyskusje nie są do wybrzydzania tylko są jakie są , jaki debil ma charakterek co piszę wpisy patrz na (,,Combine Overlord”) tacy są i jego podwładni popierający go w każdym szczególe.

  39. 39 zwieracz 27 Kwiecień, 2010 o 19:35

    Dokładnie, tu panuje ustrój totalitarny, jedność myśli i czynu😉

  40. 40 Thirder 27 Kwiecień, 2010 o 22:41

    @Zwieracz
    WON z tym wszystkim

  41. 41 Arto 29 Kwiecień, 2010 o 17:05

    Combine Overlord…?
    To jakieś połączenie Half-Life’a z Overlordem? O_O

  42. 42 zwieracz 29 Kwiecień, 2010 o 17:13

    Combine Overlol, Combine na spółę z 4chanem🙂

  43. 43 Gromash 5 Maj, 2010 o 16:40

    @Thirder

    A może by tak ty WON?

  44. 44 TheMe 5 Maj, 2010 o 21:06

    proponuję założyć specjalny temat „kłótnia między Thirderem i Zwieraczem”, bo według mnie te rozmowy NAPRAWDĘ zaśmiecają system


  1. 1 Garść informacji… Trackback o 5 Maj, 2010 o 16:11

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Kwiecień 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Mar   Maj »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Archiwum


