Portal 2, co to będzie?

Uwaga! Poniższy wpis zawiera opis tego co czeka nas w Portal 2. Jeśli chcesz zachować dziewiczy stan umysłu i przyjąć wszystkie dobra gry, jako zupełną nowość i zaskoczenie dopiero w dniu jej premiery, nie czytaj tego tekstu😛

***

Informacje oparte są na artykule z kwietniowego Gameinformera (który wyciekł do Internetu 7 Marca 2010), więc nie muszą być w 100% zgodne z tym co naprawdę dostaniemy.

Pochylonym tekstem napisałem swoje przemyślenia, które ni jak mogą mieć się do rzeczywistości.

Gra najprawdopodobniej swoją premierę będzie miała na jesieni, w drugiej połowie października. Sklep internetowy Gamestop podał datę premiery na 26 Października. Warto jednak poczekać na oficjalną informację od Valve.

Akcja gry będzie działa się kilkaset lat po wydarzeniach z pierwszej części. Tak, tzn, że także długo po HL2 i dodatkach (chyba, że akcja Ep3 też zostanie przeniesiona w przyszłość).

Czy to oznacza, że poznamy zakończenie konfliktu z Kombinatem? Nie. Valve zapowiada, że nie będzie (prawie) żadnych odniesień do sagi HL. (Być może znowu dostaniemy jakieś strzępy, w postaci tekstur lub coś do odkodowania).

Wygląda na to, że robot, na końcu Portala (w zmienionej wersji) zaciągnął nas do jakieś komory hibernacyjnej i niczym Ripley z Obcego obudzimy się rześcy i zdrowi w odległej przyszłości. Widocznie miał on inne pojęcie imprezy niż GLaDOS🙂

Dalej będziemy grali Chell, najprawdopodobniej będzie ona inaczej ubrana, ale nie zestarzeje się (zbytnio). Co innego kompleks Aperture. Będzie mocno podniszczony. Oczywiście nie cały, a częściowo. Czyste i sterylne pomieszczenia testowe i laboratoryjne będą przeplatać się zarośniętymi gruzami. Świetnie oddała to okładka gameinformera.

Z wieloletniego snu wybudzi Chell jeden z rdzeni GLaDOS, który nazywać się będzie swojsko – Wheatley. Jest to jeden z setek rdzeni, które aktywowały się na końcu Portala (poustawiane na regałach wokół ciasta). Dlaczego budzi Chell? Bo chce się wydostać z ośrodka, poczuć trochę wolności, sam może poruszać się tylko wyznaczonymi ścieżkami. Podczas próby ucieczki jak zwykle coś idzie nie tak i przypadkiem natrafimy na GLaDOS. Potężnie uszkodzona, ale nie zniszczona, w podrygach iskier budzi się (z jak długiego snu? Czy półsnu?). Oczywiście nas rozpoznaje, ale nie chce nas już zabić (chociaż kto wie) i podejmuje współprace. Niestety dalej chce przeprowadzać testy w komorach.

Ponieważ kompleks Aperture będzie teraz bardziej „otwarty” przez zniszczenie, testy mogą przybrać trochę inną formę, częściej będziemy mieli od nich przerwy na zwiedzanie „zaplecza”. A to zaplecze na promocyjnych screenach wygląda imponująco. Po za tym co można wywnioskować z grafik, będziemy mieli także do czynienia z budowanymi na bieżąco ścianami, animowanymi ścianami. Coś w stylu wysuwanych elementów z jedynki, ale tym razem bardziej skomplikowanych.

Nowe elementy (nazwy nieoficjalne :P)

Dalej będziemy mieli portal gun i 2 portale, ale dojdzie masa nowych elementów.

Lasery – które trzeba będzie przekierowywać za pomocą specjalnych kostek, podobnych do Companion Cube.

kominy pneumatyczne – czyli rury, takie jakie używane są do transportu kostek Companion Cube. Fizyka w Portal 2 będzie jeszcze bardziej zaawansowana niż dotychczas i tak np, będzie można coś wessać poprzez tubę stawiając jeden portal obok celu (np, wieżyczka), a drugi przy wylocie tuby. Niby nic, ale zwiększa realizm.

tunele (mosty) powietrzne – coś co bezpośrednio łączy dwa punkty w przestrzeni i tworzy między nimi tunel, w którym obiekty spokojnie przesuwają się nie niepokojone siłą grawitacji czy otoczeniem. W połączeniu z portalami mogą nieźle namieszać.

powietrzne platformy – ruchome elementy, które wystrzeliwują gracza i wszystkie przedmioty na nich się znajdujące, w powietrze pod określonym kątem.

farby – zmieniają właściwości powierzchni, na której zostały wylane. Nie wiadomo jeszcze czy gracz będzie mógł nimi malować, czy będą odgórnie usytuowane. (Najprawdopodobniej będą to z góry ustawione tekstury, wyglądające jak płyn, być może animowane, albo będzie to efekt cząsteczkowy, ale mogę się mylić). Pomarańczowa farba na przykład przyspiesza chodząca po niej osobę do „niewiarygodnych” prędkości. Podobno farby maja być dynamiczne i w współdziałać z portalami. Będą mogły być przez nie przesyłane, np, wyssane przez komin pneumatyczny (więc może jednak nie tekstura😛)

Tryb kooperacji

Będzie opowiadał inną historię, będziemy grać innymi postaciami. Nie będzie Chell, będą za to dwa roboty zbudowane między innymi z elementów działek strażniczych i rdzeni GLaDOS. Być może akcja co-opa będzie umiejscowiona w zupełnie innym czasie niż singiel.

Każdy gracz będzie miał do dyspozycji normalny portal gun, więc w sumie będą 4 portale na mapie. Będzie też można przechodzić przez portal stworzony przez partnera. Zagadki w tym trybie będą nieźle wyśrubowane  i w przeciwieństwie do trybu single, bardziej nastawione na dynamikę.

Co z komunikacją? Oprócz mikrofonu czy czatu, Valve pracuje nad zestawem poleceń/ikon, które będzie można umieszczać bezpośrednio w przestrzeni gry, dzięki temu będzie można dogadać się np, z Portugalczykiem nie znając języka, za pomocą uniwersalnych symboli.

Dostępny będzie tryb split-screen (na Source? nieźle🙂 ), jak też (podobno) w normalnym trybie podgląd w małej kamerce, z oczu drugiego gracza.

Przy tworzeniu Portal 2 został zaangażowany ponownie Jonathan Coulton, więc znów możemy spodziewać się jakiegoś hitu na miarę Still Alive.

Jak zwykle będą też elementy humorystyczne. Przygotujcie się na kolejne memy w stylu „the cake is a lie”.

To z grubsza tyle co można dowiedzieć się z 12 stronicowego artykułu w Gameinformerze. Napisałem o najważniejszych rzeczach. Jeśli chcecie znać więcej szczegółów polecam Portalwiki.net, gdzie przepisana została cała treść artykułu. Jest tam też sporo artykułów, które zawierają wiele teorii na temat nadchodzącej gry.

18 Responses to “Portal 2, co to będzie?”


  1. 1 Dizzee 9 Marzec, 2010 o 11:09

    Ja się już nie mogę doczekać… Przez Twój tekst jeszcze bardziej mnie to oczekiwanie skręca ;]

  2. 2 War3st 9 Marzec, 2010 o 14:28

    Nieźle Zwierzacz, no nieźle. Ciekawe jakie będzie zakończenie, może GLAdos nas znowu oszuka?

  3. 3 Abrakadabra 9 Marzec, 2010 o 14:39

    split screen😀 musze to kupic🙂 ciekawi mnie to co zawsze mnie ciekawilo, jak bedzie wyglądać jak inny gracz przeniknie przez portal na zasadzie portal w ścianie i podłodze😀

  4. 4 Raptor 9 Marzec, 2010 o 15:13

    Bez dwóch zdań, to będzie świetna gra.

  5. 5 Zax 9 Marzec, 2010 o 17:07

    Jej. Już się tak napaliłem, że do października chyba nie wyrobie!

  6. 6 Dizzee 9 Marzec, 2010 o 17:08

    Ta… Zróbmy własnego Portala i grajmy ;]

  7. 7 Świrek 9 Marzec, 2010 o 17:28

    Miło, że Valve nie spoczęło na laurach i ciągle rozwija sorsa (po wyglądzie map wnioskuję, że maczał w tym palce Adam Foster, ale mogę się mylić). Ciekawe czy będę musiał kolejny raz podrasować komputer, żeby to uciągnąć, co do zagospodarowania sobie czasu podczas czekania-> MOŻE WRESZCIE WYJDZIE BLACK MESA >=D

  8. 8 Dabu 9 Marzec, 2010 o 18:36

    Zawsze chciałem się wcielić w robota geja i grać razem z kumplem wcielonym w drugiego robota geja.

  9. 9 NavarioN 9 Marzec, 2010 o 20:38

    Widzisz? Valve spełnia marzenia:)

  10. 10 Elektryk 9 Marzec, 2010 o 21:06

    Ładny artykuł. Już wiem na co pójdzie kasa z urodzin.

    @Zwieracz:
    Ciekawe porównanie do Ripley😉

  11. 11 Ozi 10 Marzec, 2010 o 20:23

    Pozostaje tylko czekać, aaaa jest na co🙂 .

  12. 12 zwieracz 10 Marzec, 2010 o 23:00

    @Elektryk, dziękować.

  13. 13 Elektryk 10 Marzec, 2010 o 23:33

    @Zwieracz
    tzn piszę to bo ja chyba pierwszy użyłem tego porównania na headcrabie a Ty mogłeś się tym zainspirować, oczywiście nie ma w tym nic złego oraz możliwe, że plotę bzdury😉

  14. 14 zwieracz 11 Marzec, 2010 o 16:03

    Nie wiem, możliwe ;P

  15. 15 Lebowski 19 Marzec, 2010 o 18:18

    Dobra robota zwieracz

  16. 16 zwieracz 19 Marzec, 2010 o 20:34

    senkju😉

  17. 17 keicam 9 Maj, 2010 o 10:55

    Na tej stronie znalazłem obrazki koncepcyjne z Portal 2 i inforamcje (chyba plotkę) że Obama jest fanem Portala (http://www.portal-game.yoyo.pl/) !!!

  18. 18 zwieracz 9 Maj, 2010 o 11:35

    Dzięki za info.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Marzec 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Lu   Kwi »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Archiwum


%d bloggers like this: