Half-Life 2 – recenzja (CD-Action)

Były skany zapowiedzi HL2 w Cd-Action, teraz pora na samą recenzję. Specjalny numer XIII z 2004 roku.

Materiał podesłał piotrek21. Wielkie dzięki.

Jakość może nie jest najwyższej klasy, ale nie powinniście mieć problemów z odczytaniem głównego tekstu artykułu. Z dodatkowymi ramkami może być już gorzej. Mimo to czeka was ciekawa lektura:

Wszystkie strony w jednej paczce (ok 4mb): Download.

Ocena 9+ jak najbardziej zasłużona. Cieszę się, że nie było dychy, bo to taka ocena z kosmosu, która według mnie jest tylko teoretyczna i nie powinna być przyznawana. Artykuł jest ogólnie trochę dziwny. Autor mimo, że opisuje grę prawie w samych superlatywach, to na początku i końcu wyraźnie zaznacza, że gra nie jest jednak taka fajna. Nie wiem w końcu jaka według niego jest, czy super czy jednak rozczarowująca. Mówi, że Gabe dotrzymał słowa, więc chyba dobra. Powinny być imo 2 oceny końcowe, dla wszystkich graczy i dla fanów (9+ dla fanów). W recenzji napisano, że HL2 nie jest żadną rewolucją, a „tylko” FPS-em, który ma wszystko na swoim miejscu. Z perspektywy czasu stwierdzam, że mimo wszystko HL2 był większą rewolucją w gatunku, niż początkowo sądziłem. Na mnie też nie wywarł jakiegoś piorunującego wrażenia, po którym bym krzyknąłem: „Tak, to jest nowa jakość”. Pewnie dlatego, że nie było dynamicznych świateł ;P

No ale jeśli tak popatrzeć, to HL2 był chyba pierwszym tytułem (fpp), w którym fizyka odgrywała tak ważną rolę i wszystko było jej przyporządkowane. Chodzi mi o to, że w grze każdy przedmiot zachowuje się zgodnie z przewidywaniami. Małe przedmioty można chwycić i rzucić, a te większe, które wydają się za ciężkie, są nieruchome albo tylko trochę się przesuwają. W innych grach wszystko było odgórnie ustalone, jedne rzeczy były „przyspawane”, a te wybrane się poruszały, bo tak.

Druga sprawa – animacja postaci, szczególnie twarzy. HL2 ma genialne animacje twarzy, postacie naprawdę żyją i wyrażają emocje, nawet bez słowa wiemy co czują. W 2004 roku jaka gra to miała? Wszystko było sztywne, mechaniczne roboty, ledwo chodzące kloce, jak postać była ładna, to twarz już odstawała jakością.

Do wszystkiego dodajmy ciekawą i wciągającą fabułę i swojskie klimaty. No i gravity gun, nowa jakość rozgrywki :). Far Cry mógł mu buty czyścić.

19 Responses to “Half-Life 2 – recenzja (CD-Action)”


  1. 1 Farum 24 Luty, 2010 o 14:32

    Obrzucanie małymi przedmiotami Civil Protection: bezcenne :’D

  2. 2 zwieracz 24 Luty, 2010 o 17:51

    Np walizką, a potem uciekasz, a jak przestanie to od nowa.

  3. 3 Żeferson 24 Luty, 2010 o 19:45

    SIPIS! (Cp’s!)

  4. 4 artek 24 Luty, 2010 o 20:47

    z perspektywy czasu to nawet zabawne, jak autor recki krytykował STEAM, który później okazał się wielkim sukcesem komercyjnym i funkcjonalnym.

  5. 5 zwieracz 24 Luty, 2010 o 23:03

    Dla mnie Steam to była z początku porażka. Z tego względu, że HL2 wymagało Internetu do instalacji, którego ja nie miałem. Nie powiem, „trochę” się wtedy wkurzyłem. Na szczęście piraci nie śpią i zawsze pomogą w potrzebie. Potem już zdobyłem na szczęście stałe łącze i mogłem się przesiąść już na legal.

    Zresztą w miarę czasu Steam stawał się bardziej dopracowany, ale i tam mnie czasem wnerwia, że przez niego trzeba wszystko włączać.

  6. 6 Navek 24 Luty, 2010 o 23:29

    „[…] kupioną w sklepie grę należy w serwisie tym rejestrować (na szczęście jednorazowo, a nie przy każdym uruchomieniu”
    LOL

    „(W twoim oddziale jest nawet medyk!!!)”
    LOL

    „Redakcja narzekała […] na brak odgłosu stąpania po różnych powierzchniach.”
    Czy to ja mam jakieś zaniki pamięci, czy te odgłosy były w hl2?

    Ogólnie to recka średnio mi się podoba, taka.. mało profesjonalna

  7. 7 Garret 25 Luty, 2010 o 09:58

    Haha, świetna grafika XD

  8. 8 slozbon 25 Luty, 2010 o 13:24

    Co do inspiracji Polską – faktycznie w paru momentach gry można sie poczyć jak w naszym kraju (np. rozwalone, dziurawe drogi) xD

  9. 9 Zax 25 Luty, 2010 o 22:29

    @up
    Jak widziałem te bloki np. podczas wędrówki z city 17 do Black Mesa East to poczułem się jak na swoim osiedlu. 🙂

  10. 10 Septuater 26 Luty, 2010 o 10:04

    „Ravensholme” 😉

  11. 11 Zax 26 Luty, 2010 o 11:24

    No nie bardzo o to mi chodziło, bo to już było po „Black Mesa East”. Chodziło mi o te bloki co są np. w tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=-kL3stAfdFI&feature=related w 1:50 po lewej stronie.

  12. 12 Zax 26 Luty, 2010 o 11:34

    Oj, może źle cię zrozumiałem. Pewnie chodziło ci o błąd w tekście: Ravensholme, zamiast Ravenholm. xD

  13. 13 zwieracz 26 Luty, 2010 o 16:07

    Teraz to się śmiejecie z błędów, a wtedy autor trząsł majtami przed tym jak ludzie odbiorą jego tekst.

    Zresztą taka recka to wcale nie łatwa sprawa, grasz w grę jako jeden z pierwszych, w dodatku musisz ją poznać w dosyć krótkim czasie. Ja bym tak nie mógł, zawsze muszę przetrawić grę 🙂 i trochę o niej porozmyślać, czasem zagrać ponownie zanim ją ocenię, a już napisać recenzję. Co za stres.

  14. 14 Septuater 26 Luty, 2010 o 17:53

    @Zax
    Tak, źle mnie zrozumiałeś 😛

  15. 15 Zax 27 Luty, 2010 o 12:03

    Zwieracz, masz pełną rację.

  16. 16 paralegal houston tx 17 Listopad, 2012 o 20:33

    Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too fantastic. I actually like what you’ve acquired here,
    really like what you are saying and the way in
    which you say it. You make it entertaining
    and you still care for to keep it sensible. I can’t wait to read much more from you. This is actually a tremendous site.

  17. 17 eye doctor Memphis 13 Sierpień, 2014 o 16:01

    Your ability to play all day until your mother call you in is normal.
    Wearing contact lenses should always be comfortable and pain-free.
    This mixture can be stored in a glass jar in the refrigerator for three
    or four days.


  1. 1 Garść informacji… Trackback o 1 Marzec, 2010 o 13:26
  2. 2 Jeszcze więcej skanów « zwieracz Trackback o 31 Lipiec, 2012 o 10:29

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Luty 2010
Pon W Śr C Pt S N
« Sty   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Archiwum


