Kronika Kulturalna 6

Dawno nie było kroniki, wszyscy się już stęsknili, więc garść nieświeżych informacji przed wami.

1. Na sourcesdk.pl trwa konkurs: Bitwa na mechanikę. Czas na wykonanie map: 16 dni, do wygrania: nic. Szczegóły w temacie na forum. Czy będziemy świadkami parady udanych mapek z ciekawymi rozwiązaniami? Czy zaleje nas fala zabugowanych tworów? Dowiemy się 7 lutego.

2. Ostatnio jest moda na wieszanie psy na Valve za to, że podobno mają nie wydać Episode 3 w tym roku. Przez to coraz bardziej realne jest, że nie wydadzą go w ogóle. Gabe nabrał udka KFC w usta, mam nadzieję, że w tym roku zobaczymy chociaż pierwszy teaser screenshot. Przy okazji zauważyłem, że na Portal 2 już wszyscy chyba stracili nadzieję. Ja dalej wierzę, jak głupi. Grafika na samej górze nie jest moja, ale nie wiem już gdzie ją znalazłem.

3. Na  ubercharged.net znalazłem dwa fajne, tematyczne zestawy avatarów do Team Fortress 2. Jeden gentlemeński i jeden zimowy. Pojawił się też kolejny – bez czapkowy, ale imo jest raczej kiepski.

4. Arto zapowiedział kontynuację swojej opowieści osadzonej w świecie HL, tak więc stay tuned.

5. A ja zacząłem przygodę z modelowaniem 3D. Oczywiście głównie na potrzeby Source’a. Zrobiłem swój pierwszy stół, patrzecie jaki słitaśny😉

Ma sporo braków, jak ściśnięta tekstura na nogach, brak odblasków, gibsów czy zły model kolizji, ale na początek wystarczy. Prawdę mówiąc zdziwiła mnie łatwość z jaką robi się takie proste modele w 3ds Max’ie. Inna sprawa – teksturowanie, z UV mappingiem męczyłem się kilka dni🙂 Ale tak to jest jak się jeszcze nie zna odpowiednich opcji i robi coś naokoło. Jeszcze tylko ogarnę programowanie w C++ i zwieracz będzie już multitasking😉

6. Dreamer (co ja bym bez niego zrobił😉 ) wypatrzył coś ciekawszego niż HL2 Update. Tym razem to kolejna wariacja na temat pierwszego HL. HL1 inside HL2, czyli modele z jedynki w dwójce. Nie ma to większego sensu, ale może być fajnie😛 czekdisałt na moddb.

7. Na oficjalnym blogu tf2 nowy wpis, tym razem o błędzie z nogami Scouta i gotowym do pobrania Swamp mappacku, czyli tego co zostało stworzone podczas konkursu na TFmaps.net.

8. Przy okazji zapodam kilka mniej lub bardziej ciekawych sytuacji wyłapanych podczas gry:

12 Responses to “Kronika Kulturalna 6”


  1. 1 Abrakadabra 26 Styczeń, 2010 o 12:00

    Ten mod który przenosi modele z HL1 do HL2 wygląda ciekawie😀

  2. 2 Ozi 26 Styczeń, 2010 o 12:19

    UV mapping, ostatnio też miałem swój pierwszy kontakt z tym czymś :3 .

  3. 3 Paluch. 26 Styczeń, 2010 o 17:18

    Ja też próbowałem modelować, ale odpuściłem sobie😦

  4. 4 Dabu 26 Styczeń, 2010 o 18:20

    Programowanie w C++ to już mimo wszystko nie takie hop-siup.😀

  5. 5 Septuater 26 Styczeń, 2010 o 19:10

    Zależy jakie. Mi udało się zrobić program obliczający wzory reakcji spalania węglowodorów działający w konsoli, z którego jestem dumny🙂. Ale nie wiem absolutnie nic, jeśli chodzi o programowanie w grach itp.

  6. 6 Lipto 26 Styczeń, 2010 o 22:17

    Podmianka modeli wygląda ciekawie, trzeba obadać

  7. 7 Mr_R 27 Styczeń, 2010 o 14:49

    Zwieracz, jak robisz modele 3d, mógłbyś mnie co nieco nauczyć?🙂 Sam chciałbym nauczyć się modele robić. W końcu nowe modele są pilnie potrzebne do mojego moda. Co do EP3, to mocno wk#$wia mnie to, że Gabe nie ma siły na zrobienie epizodu, a na okrągłe żarcie kurczaków z kejepsi. A modeli z HL1 do HL2 nie będę sprawdzał, chociaż to ciekawy pomysł.

  8. 8 zwieracz 27 Styczeń, 2010 o 15:57

    Wszystko potrzebne do nauki jest w Necie. Sam jestem na poziomie szukania dobrych poradników. Najlepiej zacząć od tutków do konkretnego programu, potem jak to wszystko dostosować i przerzucić do Sourca.

    Np:
    http://developer.valvesoftware.com/wiki/Category:Modeling
    http://www.fpsbanana.com/tuts/6766

  9. 9 Garret 2 Luty, 2010 o 02:18

    Coś mała rozdzielczość tej tekstury stołu. Można by też ddać bumb mappnig (gdyby to był taki stary stół).

  10. 10 Garret 2 Luty, 2010 o 09:38

    A ja tam wolę Blendera – przynajmiej darmowy i mało zajmuje😛

  11. 11 daltesta 26 Maj, 2012 o 22:30

    „Ostatnio jest moda na wieszanie psy na Valve za to, że podobno mają nie wydać Episode 3 w tym roku.mam nadzieję, że w tym roku zobaczymy chociaż pierwszy teaser screenshot. Przy okazji zauważyłem, że na Portal 2 już wszyscy chyba stracili nadzieję. Ja dalej wierzę, jak głupi.”

    Jaka polewka gdy się to czyta po 2 latach ;3 Cheers mate, już 801 wyświetleń.

    • 12 zwieracz 27 Maj, 2012 o 10:15

      Hehe, a Ep3 dalej nie ma ;(


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Styczeń 2010
Pon T Śr T Pt S S
« Gru   Lu »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Archiwum


