Na PlanetPhillip dobiegł końca konkurs mapperski, którego tematem przewodnim byli snajperzy. Aby wziąć udział w konkursie trzeba było wykonać mapę, która koncentrowała się na walce właśnie z nimi. Znajome niebieskie lasery i czarne otwory okienne rozpoczęły krwawe żniwo 😉
Do współzawodnictwa zgłosiło się 7 zawodników. Screeny, krótkie opisy i oficjalne wyniki możecie sprawdzić na PlanetPhillip.com. Tam również głosowanie na najlepszą mapę, według czytelników.
A poniżej moje własne zestawienie zwycięzców i przegranych:
1. Novasniping – Pod względem estetycznym nic specjalnego, ot poprawnie wykonana mapka w klimatach Nova Prospekt. Jednak to co zdecydowało, że jest moim faworytem, to możliwość rozwiązania problemów na różne sposoby. Na mapie mamy tylko 3 snajperów, jednak możemy ukończyć mapę bez zabijania ich. Nie ma jeden słusznej drogi przejścia. W pewnym momencie zostałem pozytywnie zaskoczony faktem, że kanał wentylacyjny do którego tak zaciekle chciałem się dostać, miał być tak naprawdę wejściem do pomieszczenia w którym się aktualnie znajdowałem 🙂 Mapa nieduża, ale przemyślana.
2. Ballistic – Bardzo dobrze przemyślana propozycja. Snajperzy na jednym końcu drogi, my na drugim. Musimy pokonać całą drogę, by ostatecznie dorwać wyrzutnię rakiet i zakończyć przedstawienie. Mapa zajęłaby pierwsze miejsce gdyby nie ohydny wygląd. Budynki przypominają nieskładne budowle z klocków lego, nic nie trzyma się kupy. Sam gameplay jest jednak świetny, rozgrywka jest raczej liniowa (umożliwia własne małe interpretacje), ale za to bardzo różnorodna, ukształtowanie terenu raz po raz zmusza nas do przechodzenia w poprzek drogi, pod ostrzałem nieprzyjacielskiego ognia. Mapa zdecydowanie nastawiona na rozrywkę. Plus za plac zabaw.
3. EP2-X13 – Jedyna mapa w zestawieniu, która wygląda naprawdę dobrze 🙂 Klimaty rodem z White Forest, autor zadbał także o skybox. Snajperzy ładnie wkomponowani w gameplay, ale wydaje mi się, że trochę za łatwi do pokonania. Więcej problemów miałem ze zwykłymi żołnierzami, gdyż w pewnym momencie skończyła mi się amunicja i celowałem tylko z granatów. W dodatku, jakby na siłę, dodany element z szukaniem akumulatora do zasilenia bramy. Brama na akumulator? No dobra czepiam się. Mapa dobra, ale liniowa i jakby nie do końca wykorzystała potencjał snajperów.
4. DW44 – to mapa twórcy Drowned World. Jest to bezpośrednia kontynuacja, bo zaczynamy w miejscu, w którym zakończyliśmy przygodę w modzie. Od razu przeszły mnie ciarki na to wspomnienie. Początek jest jednak całkiem niezły: wymagający, zmusza do myślenia. Potem jest jednak źle. Autor ma naprawdę problemy z optymalizacją swoich map, bo ilość fps spadła mi do 9. Zresztą i bez tego dalsza część poziomu to istna masakra, oprócz snajperów (którzy nikną w natłoku zdarzeń) musimy walczyć ze striderem i masą żołnierzy Kombinatu. Oczywiście wszyscy dobrze wiedzą gdzie w danej chwili się znajdujemy, tak więc macie pojęcie o co chodzi 🙂
5. Super Awesome Sniper Arena – bardzo oryginalna propozycja. Walczymy na arenie w kształcie sześcianu. Przeciwko nam mamy, oczywiście snajperów, ale też oficerów metropolice. Pod względem wizualnym mapa jest świetna. Sama rozgrywka już nie do końca. To też kwestia tego czy lubicie tego typu gameplay. Na małej przestrzeni musimy uganiać się z metrocopami i uciekać przed okiem snajperów. Przeszkadzają lub pomagają nam w tym ruchome sześcienne elementy areny. W dodatku zamieszanie podwaja lustrzana podłoga.Wszystko to w klimacie turniejów na śmierć i życie rodem z telewizji przyszłości. Nagroda specjalna za pomysł 😛
I dwie nudne mapy na koniec:
6. City – trzech snajperów, jeden plac, kilka ciemnych zaułków. Wygląd mapy nudny i monotonny, rozgrywka podobna. Tzn, snajperzy mogą nas zaskoczyć, ponieważ nie znamy na początku ich pozycji, a amunicji jest niewiele. W dodatku przeszkadza nam kilku żołnierzy „w terenie”, ale nie ma tu niczego oryginalnego, w dodatku brak jakiegokolwiek zakończenia.
7. Tunnel – brzydko, monotonnie i za łatwo. Cała rozgrywka polega na dojściu do snajpera na drugim końcu mapy. Po drodze musimy ukrywać się tylko za przeszkodami. Na mapie użyto tylko jednego modelu 🙂
Hi,
Thanks for feature the competition and entries on your site.
I hope you can enter my next competition in the Spring.
Woah, to komentarz od PlanetPhilip!
Mogę go dotknąć? :3
Oczywiście można go dotykać. Wystarczy umyć ręce w pierwszej kolejności.
PlanetPhillip 😀
@up
xD
Napisał po „polakiemu” : D!
Haha, that was nice xD
Nie przesadzajcie, kiedyś już tu przecież pisał ;P
Radujmy się! Oto i PlanetPhilip przemówił głosem prostego ludu!
Wiwat, powitajmy go chlebem i solą! Dać mu osiodłany zamek, pół księżniczki, i konia za żonę!
No albo coś w ten deseń. 😛
@ UP Jak on to przetłumaczy pomyśli, że coś jest z nami nie tak.
Lubię być zaskakiwany. Ten wpis ze stronki PlanetPhilip naprawdę mnie zaskoczył. Oczywiście bardzo pozytywnie.
Może też zrobimy kiedyś konkurs na SniperVille na SMC? 😛
Szukając teraz małego info znalazłem coś takiego jak SniperCity. Na SMC oczywiście 😉
Nigdy nie lubiłem momentów walki z kamperami w hl2, więc ominę te mapki. Masuo wam.
kamperzy ;(
To tylko kombinat !