HL: Source – devtest

Pora wrócić do źródeł. Za mało było do tej pory o pierwszym i jedynym Half-Life. Na początek zacznę jednak trochę od końca 🙂 bo nie od oryginalnego HL’a, a od jego portu na engine Source, czyli Half-Life: Source. Zanim napiszę o nim trochę więcej (to w poniedziałek, będzie porównanie obu wersji), to dzisiaj będzie o jednej ciekawostce.

Dodatkowa mapa, czyli devtest.

Wystarczy w konsoli wpisać niewinne map_devtest, by być świadkiem małego bonusu. Wiem, że to nic nowego, bo HL:Source jest dostępne na rynku już od dłuższego czasu. Ale jeśli tak jak ja, w ogóle nie ruszaliście tej gry, to taki mały dodatek, w tym strasznym okresie HL-owej posuchy, może na chwilę ogrzać wasze serce. Serce prawdziwego fana 😉

Devtest, to lekko zmodyfikowana wersja początku Sektora C, mix pierwszych dwóch map. Zaczynamy w przedsionku, tym zaraz po opuszczeniu kolejki, jednak mamy do dyspozycji od razu wszystkie bronie. Początek jest taki sam, z tym, że Barney nie siedzi na krześle. Dalej jednak już jest inaczej. Po chwili jesteśmy świadkami ataku na Black Mesę zmutowanych zombie. Przejście do sektora B jest zablokowane jeszcze przed pokojem z G-manem. W miejscu „skrzyżowania”, przed wejściem do środkowego pomieszczenia z komputerami, odgrywana jest krótka scenka, z uciekającym naukowcem i wybuchem, uruchamia się syrena. Gdy schodzimy lekko w dół atakują nas headcraby, a dalej zombie. Kafejka i szatnie są niedostępne, natomiast zamiast Barneya otwierającego nam podwójne drzwi, mamy dwóch naukowców i wybuchający komputer. To ci sami przeniesieni z niższego poziomu (słynna scena z awarią komputera). Obok nich stoją 4 ruchome skrzynki. „Eli” może otworzyć nam drzwi, ale możemy też przedostać się przez nie sami, zbijając szybę. Dalej jest już winda na dół i kolejny Barney walczący przed nią z dwoma zombiakami. Na windzie kończy się cała zabawa, bo zjeżdżając nią w dół trafiamy na ścianę zamiast ciągu dalszego.

Jak sama nazwa wskazuje mapa jest testem, prezentującym różne możliwości HL’a. Prawdę mówiąc nie mam pojęcia, czy została ona wykonana na wewnętrzne potrzeby Valve, co wskazywała by nazwa, czy też na jakiś pokaz. Czy pochodzi jeszcze sprzed oryginalnego Half Life’a i była pokazywana na jakiś targach i dopiero teraz została zaprezentowana w grze. Czy powstała podczas przenoszenia gry na Source’a?

Podczas rozgrywki możemy poczytać różne komentarze i uwagi umieszczone na mapie. Opisują krótko co ma być widoczne podczas rozgrywki i jak powinno działać. Taka wewnętrzna wymiana uwag między developerami podczas tworzenia gry. Widzimy na jakie rzeczy zwracali uwagę twórcy: że lampa sufitowa ma mrugać, że syrena ma zacząć wyć w momencie wybuchu, że jeden naukowiec ma siedzieć, a drugi się nad nim pochylać, itd.

Jak widać, to tylko taka mała ciekawostka, nie ma tu nowej treści, jedynie stara, podana w trochę innej formie 🙂

12 Responses to “HL: Source – devtest”


  1. 1 cssghost 27 Listopad, 2009 o 13:39

    Pierwszy!

    Fajny wpis… Ciekawe czy w hl2 są mapki z E3, na których pokazywano możliwości silnika Source?

  2. 2 Mroczny 27 Listopad, 2009 o 14:12

    Zwieracz znajdź nam mapki EP3 z HDŚ 😀

  3. 3 Mroczny 27 Listopad, 2009 o 14:12

    (w halfie 2)

  4. 4 Abrakadabra 27 Listopad, 2009 o 15:20

    Dobry wpis, jak znajdziesz w HL2 mapki z E3 to będzie mistrzem 😀

  5. 5 Tracha 27 Listopad, 2009 o 16:45

    Missing Information… Taki mod on ma te mapki 😉

  6. 6 Tracha 27 Listopad, 2009 o 16:53

    A i jeszcze coś, w HL: Source jest dev test 😀

  7. 7 Mr_R 27 Listopad, 2009 o 16:54

    Ciekawe, ciekawe. Jednak u mnie Barney siedział gdzie zwykle. Jakby takie rodzynki byłyby w HL2, byłbym szczęśliwy (i nie musiałbym ściągać Missing Information).

  8. 8 zwieracz 27 Listopad, 2009 o 17:33

    Tracha, eee kiepski żart ;P

  9. 9 Paluch. 29 Listopad, 2009 o 11:10

    No i specjalnie zasysam HL: Source dla tego Devtest xD

  10. 10 Septuater 30 Listopad, 2009 o 18:57

    A tak z ciekawości… HL:Source trzeba normalnie kupić, czy też można jakoś zassać za darmo będąc użytkownikiem HL1, jak to sobie uroiłem?

  11. 11 zwieracz 30 Listopad, 2009 o 22:03

    Fajnie by było, ale chyba trzeba dać Gabe’owi kilka dolców na kurczaka. Sprawdź na Steamie.

  12. 12 tracha 2 Grudzień, 2009 o 14:59

    Teraz to hamy on lubi 😉


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Listopad 2009
Pon W Śr C Pt S N
« Paźdź   Gru »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum


%d blogerów lubi to: