Drowned World

Po raz kolejny budzimy się w nieznanym sobie miejscu, po raz kolejny sielankę przerywa oddział Combine, po raz kolejny dostajemy do ręki bogaty arsenał. Tym razem obejdzie się jednak bez zombie czy antlionów, w dodatku będzie dużo wody.

Drowned World to mod pana Rossa Walkera AKA Sirocco, który ma już na swoim koncie dzieło znane pod nazwą Pyramid. To co dostajemy teraz, to bezpośrednia kontynuacja. Powinny was więc ogarnąć teraz dreszcze…

Na początku wita nas obiecująca cut scenka. Nie jest źle, jednak potem przechodzimy do właściwej rozgrywki i zaczynają się schody. Budzimy się w czymś przypominającym skrzyżowanie sypialni z garażem, umiejscowionym gdzieś głęboko pod ziemią. Autor nie daje nam jednak czasu na kontemplacje tego miejsca, bo za chwilę w „nasz” cichy kąt wjeżdża rozpędzony transporter Kombinatu i zaczyna się jatka. Ale nie to jest naszym największym problemem. Okazuje się, że całe miejsce nabiera powoli wody. Trzeba się stąd jakoś wydostać.

Pomysł może i ciekawy, ale wykonanie delikatnie mówiąc beznadziejne. Woda powoduje wiele błędów graficznych, jak chociażby losowo pojawiające się czarne ściany, w dodatku szukając wyjścia (co wcale nie jest proste) musimy walczyć z żołnierzami oraz niewidzialnymi snajperami. Raz wchodząc do pustego pokoju zostałem zabity przez niebieski laser snajperki wychodzący ze ściany, pół metra przede mną. Coś tu jest nie tak. Na domiar złego gdy załadowałem ostatniego save’a stałem się świadkiem spadku wydajności do 10 fps. I to mimo iż ta sama lokacja wcześniej działała bez zarzutu. Pomógł dopiero restart gry, a że sytuacja powtórzyła się, postanowiłem ratować się przeskoczeniem od razu do następnej mapy. I tak „podobno” dopiero tutaj zaczynają się główne atrakcje moda. Z początku dalej pokonujemy kolejne tunele. Wszystko cięte jest jakby z tego samego kartonu. Krótko mówiąc nudny, „kwadratowy” design, słabe oświetlenie i masa propów dla urozmaicenia. Aż w końcu wychodzimy na powierzchnię.

Tutaj jest już trochę lepiej, bo oprócz kwadratowych budynków jest też ładne niebo. Żeby nie zniechęcić was doszczętnie powiem, że są też i ciekawe momenty, jak efektowne zawalenie się mostu (trochę przydługa cut scenka), czy kilka innych ciekawie zaskryptowanych niespodzianek. Możliwe, że o czymś zapomniałem, ale może to lepiej bo będziecie mieli większą frajdę podczas grania. Aha, po ukończeniu gry, czeka na was bonusowa mapka.

Podsumowując, Drowned World nie wnosi niczego nowego do swojego gatunku (czyt. modów), ale ma urozmaicony gameplay i kilka ciekawych pomysłów. Mnie jakoś „nie podszedł”, ale może wam się spodoba, sprawdźcie, bo nie jest zbyt długi. Aha, według opisu autora, na początku mamy do czynienia z bunkrem. Good to know.

DOWNLOAD – oraz strona domowa i komentarz autora (Mod wymaga HL2: Episode Two).

OCENA:

Całe 2 na sześć Gordonów, czyli satysfakcja niegwarantowana.

***

Ad1. To nie jest próba wygryzienia Grindera, nie zamierzam z nim konkurować.

Ad2. Nie przyzwyczajajcie się, bo nie planuję zamieszczać na blogu kolejnych recenzji.

Ad3. Recka jest tylko małą próbą załatania dziury powstałej w związku z przerwą na grinder74.com.

Ad4. No i chciałem wypróbować nowy system ocen🙂

17 Responses to “Drowned World”


  1. 1 Mr_R 23 Listopad, 2009 o 11:33

    Fajna jest ta skala w Gordonach

  2. 2 Ron 23 Listopad, 2009 o 14:58

    Miła odmiana, choć wolę wpisy w stylu „o Ratmanie” to ten też się dobrze czytało🙂. Właściwie tylko przeleciałem mod bo czasu miałem mało, nie mogę więc aż tak subiektywnie się wypowiedzieć – no ale z dwoma Gordonami (świetna skala!) się zgadzam.

  3. 3 TONY_ 23 Listopad, 2009 o 16:13

    Końcówka nazwy pliku z gordonową skalą też niekiepska: gordonek_small ;d

  4. 4 cssghost 23 Listopad, 2009 o 16:14

    Skala Gordona…

    Powinieneś dostać nagrodę Nobla!😀
    Genialne…

  5. 5 zwieracz 23 Listopad, 2009 o 16:44

    Jak Łobama?

  6. 6 Abrakadabra 23 Listopad, 2009 o 16:48

    na HC.pl były już oceny w headcrabach to teraz pora na Gordony🙂

  7. 7 Pan Czosnex 23 Listopad, 2009 o 16:55

    A Łobama oba ma🙂 Ładna recenzja🙂 Skala w Gordonach mnie rozwaliła xD

  8. 8 Ozi 23 Listopad, 2009 o 17:03

    Te gordonki nie mają stóp D:

  9. 9 dreamerpl 23 Listopad, 2009 o 17:41

    Gordonki Rlz a recka szczęśliwe mnie odstraszyła od tego „MODA”

  10. 10 zwieracz 23 Listopad, 2009 o 18:50

    Mają… takie małe ^^

  11. 11 Pan Czosnex 23 Listopad, 2009 o 19:17

    Ten gordon przypomina mi trochę z wyglądu Dextera😀 Ma takie duże okulary…

  12. 12 Paluch. 23 Listopad, 2009 o 21:11

    Te gordonki sam narysowałeś?

  13. 13 Spaqin 23 Listopad, 2009 o 22:46

    Żeby ci do bloga pasowało, powinieneś zamiast Gordonków dać zwieracze, nie?

    Aczkolwiek wyglądałoby to co najmniej dziwnie…

  14. 14 zwieracz 24 Listopad, 2009 o 14:07

    Tak jest, moje dzieło, na DA jest jeszcze G-man i będzie więcej z tej serii.

    @Spaqin, exactly🙂

  15. 15 Garret 25 Listopad, 2009 o 20:55

    Fajnie, tego moda chciałem zrecenzować na gridner74.com ale dałbym go do odrzuconych, gdyż z początkowego pomieszczenia wogóle nie da rady się wydostać a poza tym optymalizacja jest fatalna. Na moim nowym kompie było chyba kilka klatek na sekunde w niektorych miejscac.

  16. 16 zwieracz 25 Listopad, 2009 o 23:15

    Nadal możesz go zrecenzować, u Grindera jeszcze recenzji nie miał🙂
    Z innej beczki. Trochę dziwi mnie wysoka ocena tego moda na PlanetPlillip, dostał tam bodajże „Play it Now’, czyli prawie najwyższe wyróżnienie.


  1. 1 Sniperville « zwieracz Trackback o 20 Styczeń, 2010 o 11:00

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Listopad 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Paźdź   Gru »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum


%d bloggers like this: