Mroooook…

Dzisiaj krótki wpis o tym jak męczyłem się ze „strasznym” korytarzem. Taki był temat mini konkursu na SourceSDK.pl w którym ostatecznie zająłem 2 miejsce. Wszystkie prace możecie zobaczyć tutaj.

Prawdę mówiąc nie wiedziałem za bardzo jak do tego podejść i od razu pogodziłem się z tym, że moja propozycja będzie dosyć standardowa🙂
Trochę nie trafiłem z klimatem. Wyszło mi bardziej do konkursu na opuszczone niż straszne. Tak sobie myślę, że lepszy efekt dałby większy kontrast między światłem i cieniem. Większa dramaturgia, większy strach. Właściwie to i tak ciężko przestraszyć kogoś statycznym screenem.

Samą geometrię zrobiłem dosyć szybko, za to długo męczyłem się z korekcją koloru. Prawdę mówiąc to nie była wcale niezbędna, ale uparłem się, że będzie. Efekt miał dać wrażenie sennego koszmaru, lekko odrealnić lokację.
Jak widzicie na screenach było kilka wersji. W pewnym momencie (nie wiem dlaczego) coś się schrzaniło z HDR-em, przez co ostatecznie obraz lekko zmatowiał, hdr dodał by więcej kontrastu.

Największy fail zaliczyłem chyba na sam koniec, gdy robiłem końcowe screeny. Trochę się spieszyłem i robiąc jeden wjechałem w ścianę przez co zniknęły wszystkie propy :O

Screeny wszystkich wersji poniżej:

Najbardziej podoba mi się chyba wersja 1 (argh…) z zielonkawym oświetleniem.
Przy okazji eksperymentów, wyszedł mi fajny efekt porannego Słońca (wersja 3), przy użyciu func_illusionary🙂

Screeny w porządku chronologicznym:

13 Responses to “Mroooook…”


  1. 1 Tracha 19 Listopad, 2009 o 12:43

    Sprzedam pierwszego komentarza! TANIO!

    A tak na serio… Ja zajełem miejsce zaraz po tobie😉

  2. 2 cssghost 19 Listopad, 2009 o 12:51

    Hmmm…
    Twoja mapka wydawała mi się bardziej klimatyczna, ale taka wola ludu…

    Powiem szczerze jestem zaskoczony ilością wersji mapki. Ja miałem trzy wersje mapki ale różnice dotyczyły głównie geometrii oraz rozłożeniem propów. Kolor oświetlenie też ustaliłem na początku a potem zmieniałem tylko kąt padania oraz intensywność…

    Z tych wszystkich wersji mi najbardziej się podoba finalna.

    ps. Czyli używałeś color correction tak? Bo nie jestem pewnien na 100%😉

  3. 3 dreamerpl 19 Listopad, 2009 o 13:13

    Zdecydowanie v2 miecie wszystko niesamowity klimat i gz 2 miejsce drogą nie chodzi

  4. 4 Navek 19 Listopad, 2009 o 15:01

    Oczywiście że używał, widać to na screenie 1 i 2 ;D

    „za to długo męczyłem się z korekcją koloru”

  5. 5 dociekliwy 19 Listopad, 2009 o 15:03

    zgadzam się, klimat Twojej mapki bije na głowę pozostałe, ale cóż…

  6. 6 kico 19 Listopad, 2009 o 16:11

    Ur teh b3st.

    A tak na siero to wyszło ci spoko (nienajcudowniej ,ale spoko)
    bierz udział w takich bajerach to sie duużo nauczysz i kiedyś będe dumny mając twoje mappacki na kompie🙂

  7. 7 Farum 19 Listopad, 2009 o 16:15

    Brrr… przeraża mnie ta mapka. Przypomina korytarz z jakiegoś opuszczonego szpitalu…

  8. 8 Ozi 19 Listopad, 2009 o 18:07

    Klimat to to ma :3

  9. 9 Mroczny 19 Listopad, 2009 o 18:51

    Kto mnie woła (tytuł) ?
    Praca ładna i klimacik :]

  10. 10 zwieracz 19 Listopad, 2009 o 20:33

    Mroookuu przybywaj!!

    „Przypomina korytarz z jakiegoś opuszczonego szpitalu…”❤

  11. 11 Mroczny 19 Listopad, 2009 o 21:15

    Wyludnione miejsce i tyle :p

  12. 12 war3st 19 Listopad, 2009 o 21:29

    A ja popsułem z oświetleniem😉 (Czarne Korytarze Spólka War”LOL”) Polecam xD

  13. 13 TONY_ 19 Listopad, 2009 o 21:56

    Zwykle jak cos jest opuszczone to i choć po części straszne, więc jak najbardziej się spisałeś:) Mi się podoba.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Listopad 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Paźdź   Gru »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum


