Sniper

sniper

„A little of the ol’ ‚chop-chop’!”

Przegrane godziny: 24

Szału nie ma, tą klasą gram najmniej, nawet update niewiele zmienił, aczkolwiek moja sympatia do tej postaci lekko po nim wzrosła. Głównie za sprawą Jarate, które jest chyba najbardziej niespodziewaną i oryginalną bronią jaką Valve dodało do gry. Po prostu epic, nawet w polskiej wersji brzmi dobrze – Sikwondo. No właśnie to może zacznę od broni.

Snajperka – z moim celem nie jest to najtrafniejszy wybór, ale potrafi dać sporo frajdy szczególnie jak uda się zmieścić kilka headshotów jeden po drugim. Czuję się wtedy godlike, dopóki jakiś Spy nie sprowadzi mnie na ziemię. Jednak przeważnie karabin snajperski jest moją zmorą, dokładnie gdy znajduję się po drugiej stronie lufy. Chodzi mi o sytuację kiedy próbuję wyjść górą z respa na 2fort. Wiecie o co chodzi?😀 Snajperzy to zmora tej mapy. Jeszcze jednego można przeboleć, ale jak się uwezmą i stoi takich 3 czy 4 na parapecie i tylko tańczą kropkami po ścianie. W takich wypadkach mam pewną taktykę, a właściwie kilka. Sprowadzają się do jednego – nie dać draniom żyć. Akurat snajperem nie mam wtedy dużych szans, zresztą nie chce w takich momentach wzmagać walki na odległość.  Biorę bardziej bezpośrednią klasę jak, np: Spy i zakradam się do wroga karząc niepokornych😉 Ale to nie zawsze jest łatwe zwłaszcza gdy na mapie jest spory tłok. Wtedy prędzej wcielam się w Soldiera. Dobiegam wtedy na stronę przeciwnika, wyskakuję w górę i atakuję snajperów deszczem rakiet, lub tłumacząc im ich błędy łopatologicznie. Jak mnie wkurzą, to robię tak póki im się nie znudzi tak ciągle ginąć🙂 Czasem udaje mi się nawet ich „przekonać”, ale naprawdę nie lubię jak 2fort zamienia się w strzelnicę, bo to psuje całą zabawę. Niestety mapa ma to do siebie, że aż prosi się o takie akcje, ale można przecież to kulturalnie rozegrać. Gdzie się podziały czasy, gdy snajperzy nie ostrzeliwali się nawzajem, a jedynie inne klasy… takie ciche porozumienie.

Razorback – prawdę mówiąc, to go wcale nie używam, nałożyłem go raz, żeby zobaczyć jak to jest, ale wolę Jarate bądź karabinek, bo przynajmniej daje to możliwość jakiejś odpowiedzi na średni dystans, zresztą i tak brakuje mi jeszcze zgonów „przez backstab” do wykonania pewnego osiągnięcia, więc tarcza mi się po prostu nie przydaje🙂

Łuk – to inna bajka, daje piękne efekty, ale trafić nie łatwo, chociaż czasem zaliczam takie fartowne i wydawałoby się nieprawdopodobne trafienia, że zaczynam się zastanawiać nad swoimi umiejętnościami😉 No i bardzo ciekawy taunt, ale chyba jeden ze słabszych.

Jeśli chodzi o strategie gry to nie mam żadnych specjalnych, po prostu lokuję się gdzieś w „cichym” miejscu i poluję na nieświadome ofiary🙂 W walce bezpośredniej nie mam większych szans, no chyba, że akurat będę miał szczęście i trafię cię szczałem w stopę. Jak to się mówi (a może i nie mówi), nie mam aimbota w oku. Często olewam wroga (dosłownie) i uciekam.

Na koniec jeden z moich ulubionych screenów. Everything is under control:

ctf2fort

10 Responses to “Sniper”


  1. 1 TONY_ 2 Listopad, 2009 o 11:40

    Jedna z trzech moich main class🙂
    Zwykle w innych fpsach nie gram takimi klasami bo wiąże się to głównie z kampą w jednym miejscu i ogólnym zamuleniem. Tu jednak sprawa jest inna. Z takim łukiem można czasem spokojnie wyjść do ofensywy i zgarnąć całkiem konkretne fragi.
    Wciąż jednak nie mogę podbić mojego snajperkowego rekordu 52 pkt w jednym życiu, ale może kiedyś uda mi się to z łukiem:)
    Btw uwielbiam jak ludzie nazywają graczy z łukiem no-skillami, którzy zbierają same fart-shoty. Owszem czasem kogoś się zdejmie zupełnie przypadkiem, ale głównie idzie tu o intuicję, celność i zdolność przewidywania czyli jednym słowem doświadczenie:)
    To samo tyczy się chociażby kluchów demomana, a o nich jakoś się tak napastliwie nie mówi. Mhm…

  2. 2 zwieracz 2 Listopad, 2009 o 14:49

    Jawohl! Przewidywanie tyczy się właściwie wszystkich broni, których pociski lecą wolno: łuk, cuksy, rakiety (szczególnie na dalszą odległość), Sandman, flary.
    Prawdę mówiąc nie spotkałem się z określeniem, że łucznicy to no-skille z fartem, dla mnie to większe wyzwanie niż snajperka, bo dochodzi tutaj czas lotu. Ale na swoim przykładzie wiem, że takie fartowne akce się zdarzają (ale to z każda bronią może się zdarzć). Na przykład wczoraj na Turbine zestrzeliłem z łuku (stojąc na balkonie) Scouta niosącego flagę i to w momencie jego skoku, tuż przy drzwiach do bazy wroga. I nie wcale nie celowałem specjalnie, ot fart, aż sam się zdziwiłem :O

  3. 3 zwieracz 2 Listopad, 2009 o 14:50

    Aha i to był headshot😛

  4. 4 NavarioN 2 Listopad, 2009 o 15:12

    Snajperem gram tylko dlatego, że chcę zaszpanować czapeczką.

  5. 5 Tracha 2 Listopad, 2009 o 18:57

    Moja jedna z najlepszych pierwszych i ulubionych postaci😉

  6. 6 Abrakadabra 2 Listopad, 2009 o 20:13

    Lubie tą klase bo łatwo ją zabić😉

  7. 7 zwieracz 2 Listopad, 2009 o 20:29

    Ja lubię szczyny :>

  8. 8 Paluch. 2 Listopad, 2009 o 21:59

    Mnie zawsze rozwala tekst „krytyczne siki” xD
    A snajperem nie lubię grać. Dlaczego? Po prostu nie jest to moja klasa. Nie potrafię się w niej odnaleźć.

  9. 9 kico 3 Listopad, 2009 o 07:40

    Po Sniper vs Spy update więcej typa zaczęło grać Sniperem. Zawsze jak gram to widzę co najmniej 2 Sniperów z Huntsmanami ale dla mnie to niezbyt ciekawa klasa (bo nie mam dobrego „cela” ,pozatym denerwuje mnie jak scoutem biegnę wprost na snipera z lukiem a on mi tak od niechcenia strzela heda i ded na miejscu😦 )

  10. 10 Ozi 5 Listopad, 2009 o 22:23

    Snajperem nie grałem za często, nie dość, że celem nie grzeszyłem, to snajperka dawała taki mało satysfakcjonujący dźwięk. No ale przyszedł łuk i od snajpera nie mogłem się przez pewien czas oderwać, te napinanie strzały, a następnie wooosh! pikna sprawa.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Listopad 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Paźdź   Gru »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Archiwum


