Czekając na moda

Jeden ze stałych czytelników bloga🙂 zaproponował mi, żebym napisał coś o modzie Straider Mountain, który właśnie dopiero co miał swoją premierę. O pełnej, finalnej wersji nie napiszę, bo jeszcze nie grałem, ale jakiś czas temu przyswoiłem demo tej produkcji gdzie były przedstawione 4 (3?) pierwsze rozdziały, więc mogę wspomnieć o tym. Zresztą już raz pisałem, wtedy też mówiłem, że może to być jeden z najlepszych modów ever i inne tego typu bzdury. Pisałem to jak jeszcze byłem w połowie 2, czy 3  rozdziału, potem było już tylko gorzej i obawiam się (również patrząc na opinie innych), że nic się nie zmieniło.  Mod stał się po pewnym czasie nużący i miałem wrażenie, że gram w kolejną część Coastline To Atmosphere, który jest  zresztą dziełem tego samego twórcy. Dużo łażenia, otwierania bram i strzelania do kolejnych fal żołnierzy Kombinatu, w dosyć dziwnie zaprojektowanym otoczeniu. Produkcje Leona, mają imo dosyć charakterystyczny design🙂 Na pewno zagram w pełną wersję Straider Mountain, ale jakoś mnie na razie do niego nie ciągnie. O bym się mylił co do wtórności, opinie są różne, ale najlepiej i tak jest przekonać się samemu.

Natomiast głównym daniem na dzisiaj będą inne nadchodzące mody. Mody, na które najbardziej i z utęsknieniem, czekam ja (i chyba nie tylko). Tytuły, na których tylko wspomnienie serce bije mocniej, a krew w żyłach pulsuje szybciej… no dobra nie przesadzajmy😉 Ale poniższe pozycje są według mnie jednymi z najlepszych w świecie modków Single-player do hl2.

Mody na które czekam:

53521Black Mesa: Source - Media Release Overlay Sheets

1. Black Mesa – to chyba najbardziej oczywista pozycja🙂 Chyba każdy fan pierwszej części Half-Life, chciałby zobaczyć ją na silniku Source, ale tak naprawdę, a nie na odwal się (czyt: HL Source). Tworzony od niepamiętnych czasów, zbliża się ponoć do końca. Nieważne, nawet jeśli mam jeszce czekać rok, czy dwa, to wytrzymam. Materiały promocyjne (w tym świetny trailer) dowodzą, że za moda odpowiadają najlepsi modderzy. Mapping stoi na najwyższym poziomie, no i na kilometr cuchnie zatęchłym odorem Black Mesy (tak w ogóle, to ciekawe jaki tam był zapach). Znowu znane i lubiane potwory, tym razem w Hi-res. Po prostu Black Mesa.

rd_blocks_inside0026dm_raindrop_blocks0000

2. Raindrop – W tym modzie zakochałem się od pierwszego screena. Mapperzy wyczyniają tutaj cuda. Na dodatek tematyką moda są okolice Czarnobyla. Może być coś lepszego dla fana Half-Life’a, Czarnobyla i opuszczonych ruder? To taki S.T.A.L.K.E.R przeniesiony na Source, tylko że troszkę inny ;P

media08media09

3. Lost Hope – Odległa przyszłość, Świat budzi się właśnie z katastrofy jaką była trzecia wojna światowa… no tak fabuła niezbyt oryginalna, ale wygląd O_0. Akcja dzieje się w Chinach, a to co widać na screenach zapiera dech w piersiach. Wielkie, opuszczone blokowiska – coś pięknego.

zeitgeist_media_050901hzeitgeist_media_050901j

4. Zeitgeistto mod trochę z innej beczki. Rok 1934. Pierwsza Wojna Światowa była dłuższa, a jej losy potoczyły się inaczej. Świat jest teraz inny od tego, który znamy z podręczników do historii. Muszę przyznać, że powaliły mnie promocyjne screeny. Zupełnie odmienny klimat od tego co dotychczas wśród modów można było zobaczyć. Klimat kojarzy mi się trochę z Bioshockiem, ale tutaj nie będziemy działać pod wodą😛

33cvqqhWTBMpic1

5. Operation Black Mesaco tu dużo mówić, po prostu Opposing Force na silniku Source. Kto by nie chciał zagrać?

fivetwelvefour_redux0006fivetwelvefour_redux0001

6. Radiator – Wyszły już 2 krótkie epizody, ale to nie wszystko, bo mam być tego o wiele więcej. Od kiedy zagrałem w część drugą „Handle with Care” (właściwie to 2 etap części pierwszej) to nie mogę doczekać się kolejnych części. Bardzo specyficzny mod, nie dla wszystkich. Ja go uwielbiam😛

7. They Hunger: Lost Souls – Długo oczekiwany i długo produkowany, prawdę mówiąc to nie wiem czy kiedyś się doczekamy. Pierwsza część, jeszcze pod starego, dobrego HL, była boska, dlatego czekam na powtórkę tego miodu na silniku Source. Prawdę mówiąc to wątpię w powtórzenie sukcesu, ale na pewno nie będzie to kiszka.

chells_legend_mainscreen0104chells_revenge_eps1_5

8. Chell’s Legend – jedyny w zestawieniu mod do Portala. Mod śledzę już od dłuższego czasu i muszę stwierdzić, że zaczynam się obawiać o jego przyszłość, prace posuwają się bardzo wolno, ale trzymam kciuki. Nie jestem jakimś super fanem zagadek/testów z Portala, wolę tą część poza zasięgiem kamer GLaDOS, ale dobrym modem nie pogardzę, bo są naprawdę rzadkie. Portal: Prelude przeszedłem jednym tchem. A do Chell’s Legend przekonał mnie głównie jeden element, planowane tło dla menu głównego jest po prostu boskie (pierwszy screen) i dowodzi, że mapper nie jest jakimś tam leszczem (bez obrazy dla leszczy😉 ).

Jak widać w ocenie modów kieruje się głównie wyglądem, ale nie oszukujmy się, skoro nie wiemy jaki będzie gameplay, to możemy jedynie oceniać po wyglądzie. On pokazuje czy modem zajmują się odpowiedni ludzie. Jeśli coś wygląda kiepsko to nie zachęca do czekania.

————

Po za tym z chęcią zagram w kolejne części The Citizen i Eye of the Storm. Jednak motywy oparte na Half-Life 2, czyli kolejne potyczki z Kombinatem, trochę mi się już przejadły.

A wy na jakie mody czekacie?

10 Responses to “Czekając na moda”


  1. 1 dreamerpl 16 Wrzesień, 2009 o 14:47

    to ja tak
    Black mesa
    Barney chronicles
    Op. Black mesa
    They Hunger: Lost Souls
    i to tyle bo o modach to tyle wiem co jest u grindera :]
    ps: Zwieraczu przerobiłem ten plakat z red hevy na plan lekcji ale puki się zmienia to go nie drukuje wyśle zdjęcie do ciebie jak już będę miał nowy plan podany :]
    Ps2: nad czym znowu pracujesz w soruce sdk😀

  2. 2 zwieracz 16 Wrzesień, 2009 o 15:22

    wow, plan lekcji, nieźle🙂
    W source sdk nic konkretnego jeszcze, ot to i tamto testuję.

  3. 3 Abrakadabra 16 Wrzesień, 2009 o 16:01

    Ja głównie nie czekam na żadnego moda tak że nie wytrzymałbym dłużej (nawet czekanie na Hl2 Ep3 mi się znudziło- głównie dlatego że napewno by mi nie poszedł, bo mam za słabego kompa).

    Ale z powyższej listy to czekam na te mody:

    Black Mesa- wiadomo

    Raindrop- fajnie wygląda

    Zeitgeist- pierwszy raz słyszę o tym modzie ale wygląda SUPER. I w dodatku akcja dzieje się w 1934. Nawet nie wiem z czym się tam walczy ale bym sobie z takiej broni z tamtych czasów postrzelał (mi. Thomphson M1928)

    Radiator- PIERWSZE ROZDZIAŁY BYŁY SUPER!!!

    They Hunger: Lost Souls- któtko mówiąc kto grał w moda pod HL1 zrozumie

    i to nie koniec…. Jeszcze są mapy które jeszcze nie wyszły i nawet Spy nie wie o czy będą, ale są od autora który tworzy świetne mapy. Kto jest tym autorem? To proste- Zwieracz😀

  4. 4 zwieracz 16 Wrzesień, 2009 o 20:26

    dobra, dobra już tak nie smaruj ;P

  5. 5 Spaqin 16 Wrzesień, 2009 o 20:36

    Ja?
    A ja…
    Hah.
    Bardzo wyczekuję ofc Black Mesy, Radiatora, Raindrop.
    Z Zeitgeistem zetknąłem się całkiem niedawno.
    Do tego City 17: Episode One czy jakoś tak, co to ma naprawdę dynamiczne światła pod Sorsem.
    Czekam też na Room Escape, Korsakovia (mod twórcy Dear Esther!), na remake Dear Esther, 99 Bolts: Chasing Winona, Operation: Metal Storm, Grey, BLACKSECTOR, Tear, 1985. I jeszcze trochę, ale nie będę się dzielił całą Watchlistą z moddb :3
    No i ze staro Half-Lajfowych to Cry of Fear, Arrangement, Cat Life…

  6. 6 Ozi 17 Wrzesień, 2009 o 14:39

    Ja bym pierwszą trójkę dał wspólnie na jednym miejscu, pierwszym miejscu. Poza tymi modami, nie ma nic, na co bym czekał. No może echo i radom xD .

  7. 7 cssghost 17 Wrzesień, 2009 o 22:27

    Ja jakoś za modami nie przepadam. Kiedyś zagrałem w Minervę, Mistake Of Pythagoras i hmmm już nawet nie pamietam w co. Ostatnio wykasowałem 5 folderów z modami (1 folder – 1 mod), więc nie było tego dużo.
    Został tylko NoName z sentymentu…😉

    Co nie zmienia faktu, że czekam na Black Mesa Source. Zaglądam na ich stronkę co kilka godzin z nadzieją, że to dzisiaj…
    Nie mogę się doczekać!😀

    Muahahahaha!😀

  8. 8 Paluch. 19 Wrzesień, 2009 o 09:37

    Ta też na Black Mesa Source nie mogę się doczekać…

  9. 9 grinder74 21 Wrzesień, 2009 o 11:53

    wszystkie wymienione powyzej podnosza cisnienie,
    ale zdecydowanie najbardziej Raindrop i Black Mesa Source🙂

    dodatkowo:

    – Nightmare House 2
    – Cat-Life (HL1)
    – The Gate 2
    – Ivan’s Secrets (mod tworcy Union)

    te ostatnia pozycje polecam wszystkim ktorzy czekaja na Raindrop

  10. 10 zwieracz 21 Wrzesień, 2009 o 15:32

    Nightmare House 2 na tak🙂 zapomniałem o tym.


Skomentuj

Kalendarz wpisów

Wrzesień 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Archiwum


