Skyscraper – Vertigo – Palace

Palace

Pierwotnie akcja Half-Life 2 miała się toczyć w Stanach Zjednoczonych, a City 17 miało przypominać mroczne, spowite mrokiem miasto, niczym Nowy Jork. Miało być ciemno, ale bardziej ze względu na zanieczyszczenia, wysyłane do atmosfery przez Kombinat, niż przez porę nocną. Trochę taki klimat noir, jak ze starego kryminału przeplatany technologicznym terrorem Kombinatu. Chyba najbliżej temu do Orwellowskiego „1984 roku” czy „Łowcy androidów” Ridleya Scotta.

W tej mrocznej scenerii Gordon miał szaleć ze swoim łonem… tzn łomem także po dachach wysokich wieżowców. Jedną z lokacji miał być tak zwany „Wieżowiec” (Skyscraper) zwany też Vertigo (zawrót głowy; lęk wysokości) lub Palace (no chyba wiadomo). Próbkę tego levelu można zagrać w Missing Information 1.5,1, ale poziom ten jest kompletną kaszaną, jeśli chodzi o wykonanie, niczego konkretnego nie prezentuje oprócz kilku wielkich bloków mieszkalnych o przesadnie wysokich ścianach.

Wracając do bety. Gordon wraz z Alyx mieli się w tym miejscu rozbić swoim samolotem, wracając z Weather Control, która to lokacja (oraz samolot, który teraz stał się helikopterem) także została wycięta.

Vertigo2Vertigo_pool

Skyscraper miał być typowym luksusowym budynkiem, z basenami, architektonicznymi duperelkami, błyszczącymi posadzkami i łukowymi sklepieniami. Podobno jest to poprzednik Overwatch Nexus.

Lokacja miała 2 wersje. Pierwsza przypominała typowy drapacz chmur z miast USA. Druga wersja to już postsowiecki kolos w stylu PKiN w Warszawie (przynajmniej tak go widzą kolesie z CombineOver Wiki). Według mnie to raczej go średnio przypomina😛

D4_palace_01000000D4_palace_010006

Muszę przyznać, że bardzo mnie pociąga ta wczesna, mroczna wersja HL2, umiejscowiona w mieście pełnym wieżowców gdzieś tam w USA (czytaj: najpewniej Nowy Jork). Taki „Palace” całkiem dobrze by się wtedy wpasowywał w ogólną historię, ale do tej wersji którą ostatecznie dostaliśmy, moim zdaniem w ogóle nie pasuje.

W kawałek „Vertigo” można zagrać dzięki poniższej mapie umieszczonej na garrysmod.org. Przerobionej z WC-mappacka na engine Episode Two. Jeszcze w nią nie grałem, ale możliwe, że wymaga do działąnia także moda Missing Information.

d4_palace_01 [WC Mappack]

——–

żródło: half-life.wikia.com

15 Responses to “Skyscraper – Vertigo – Palace”


  1. 1 Dabu 4 Wrzesień, 2009 o 12:57

    Concept arty i początkowe pomysły były faktycznie dużo bardziej ponure (w TF2 taka sama sytuacja). Ale mamy, to co mamy… Mimo wszystko HL’owy świat w EP1 i EP2 taki właśnie się staje, więc nie ma co tak biadolić😉.

  2. 2 Abrakadabra 4 Wrzesień, 2009 o 15:50

    Dla mnie to za bardzo żadna część nie była tak ponura jak beta/alpha HL2. Ep1 nie było ponure a Ep2 to podobnie co Ep1. HL2 ogólnie to dobra gra ale moim zdaniem było by lepiej gdyby był ten fajny mroczny klimat. Chyba najlepszy taki dobry klimat w serii miałem za pierwszym przechodzeniem HL2 ale to nie było to samo😦 Ale na szczęście są mody które mają niektóre fajne poziomy (e3_terminal ma ten fajny klimat😉 ) Oczywiście nie mówię że HL2 nie jest dobre tylko że poprostu brakuje mi troche tych fajnych map😀

  3. 3 kico 4 Wrzesień, 2009 o 20:40

    w końcu został im jeszcze ep3 więc kto wie😛

  4. 4 Dabu 4 Wrzesień, 2009 o 21:17

    No nie wiem czy śnieżne tereny mogą być w jakiś sposób mroczne😉.

  5. 5 Paluch. 4 Wrzesień, 2009 o 22:58

    Mogą…
    A ja w końcu muszę zassać HL2 beta

  6. 6 war3st 5 Wrzesień, 2009 o 09:12

    Polecam dobrego Missing Information xD

  7. 7 Artek 5 Wrzesień, 2009 o 12:37

    Mogą być mroczne patrz „The Thing” brrr…

  8. 8 Abrakadabra 5 Wrzesień, 2009 o 15:13

    Zgadzam się Artkiem (nie wiem czy dobrze odmieniłem twój nick😀 ), sam w tą grę/film nie grałem/oglądałem ale opis gry i screeny mówią same za siebie. Muszę sobie wreszcie kupić tą grę😀 … no chyba że ktoś wie skąd można ściągnąć demo to zobacze czy warto😉 (Ale demo chyba nie istnieje😦 )

  9. 9 zwieracz 5 Wrzesień, 2009 o 17:51

    Tylko, że nie wiemy jak Valve poprowadzi rozgrywkę w 3 Epizodzie. Może zrobią taki mroczny, ciemny etap, np w Kraken Base. To dobry materiał na jakiś horrorororrowy klimat.

  10. 10 Abrakadabra 5 Wrzesień, 2009 o 18:37

    Możliwe też że nawet nie dolecimy do Kraken Base tylko np zestrzelą nas na jakieś pustyni😀 Dobra, trochę przesadzam ale wszytko jest możliwe

  11. 11 NavarioN 5 Wrzesień, 2009 o 18:48

    Na pewno będzie jakieś efektowne lądowanie.

  12. 12 Artek 5 Wrzesień, 2009 o 19:31

    Odnośnie The Thing to polecam film Carpenter’a z osiemdziesiątego któregoś-efekty trochę leciwe, ale klimat wbija w fotel,w grę niestety nie grałem. Ja natomiast się cieszę, że gdzieś po drodze HL2 nabrał cech socrealistycznej dystopii zamiast horroru czy noir, chociaż bardzo lubię klimat filmów noir, ale jest całkiem sporo gier posiadających ten klimat np: Blade Runner,
    deus ex invisible war,mój ukochany Dreamweb-starusieńki, natomiast gry osadzonej w państwie bloku wschodniego, z całą tego architektoniczną/wizualną konsekwencją, przed hl2 (chyba) nie było, dlatego mnie urzekł.

  13. 13 kico 5 Wrzesień, 2009 o 19:48

    @Dabu o sorki na smierc zapomnialem o czym to wogule ma być przez tą szkołę😄

  14. 14 zwieracz 5 Wrzesień, 2009 o 20:22

    The Thing, fajny film. Efekty specjalne przez swoją plastikowość i sztuczność sprawiają, że film bardziej przeraża niż te produkcje wypchane grafiką komputerową🙂

  15. 15 Dabu 5 Wrzesień, 2009 o 23:18

    Ale w The Thing mroczne były tylko wnętrza bazy. Nie wiem jak wam, ale ja wręcz czułem, że nic (oprócz mrozu ;)) im na zewnątrz nie grozi. Dopiero wejście do środka wiązało się z niebezpieczeństwem. Ja tak to odczuwałem…


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Wrzesień 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Sier   Paźdź »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Archiwum


%d bloggers like this: