Gdzie się podziały tamte potwory?

Uwaga, artykuł z nowej serii „Tęgie rozkminy Zwieracza*

Gdzie się podziały stare stworki, no gdzie? W lodówce? Pod łóżkiem?

W HL-u mieliśmy masę fajnych kreatur, oprócz zombie były Bullsquidy, Houndeye, Gargantua i Gonarch na przykład. Dlaczego nie ma ich w HL2? Damn.

Wcale mnie nie przekonuje to, że nie pasowały do całokształtu drugiej części, pasowały jak najbardziej. Wiadomo, że niektóre miały być, ale ostatecznie je wycięto, ale z innych zrezygnowano już dosyć wcześnie, bo nawet brak jakiś wczesnych konceptów i beta modeli. Dlaczego w HL2 miałoby nie być Gonarcha? A przy okazji Poison Gonarcha, Fast Gonarcha? Każdy podgatunek miałby swoją „mamuśkę”. Wyobrażacie to sobie? Dla mnie miodzio, żyłyby w jaskiniach jak Antliony, albo biegały stadami po piaszczystym brzegu morza jak dzikie konie. Wyobraźcie sobie taki widok. Początek gry, jedziemy pociągiem przez Wasteland, tak jak to miało wyglądać w becie i w oddali widzimy stado wielkich Gonarchy, albo jeden, który walczy ze stadem Antlionów (albo odziałem Combine, do wyboru do koloru). Ucieczka przed takim rozwścieczonym potworem kanałami City 17, to byłoby by przeżycie na miarę pierwszego spotkania z Gargantuą. Kopalnia Wiktorii, którą zwiedzamy po Ravenholmie byłaby idealnym miejscem dla „Wielkiej Mamuśki”.
Naprawdę szkoda, że tyle besti nie weszło do HL2. Byłoby ciekawiej, biegające houdeye, może nawet udomowione? Barney by miał swojego przybocznego… Nawt Pit Drony z Opposing Force też by pasowały.

Chciałbym się zmierzyć gdzieś z Gargantuą zamiast Antlion Guardem, który jakiegoś specjalnego wrażenia na mnie nie zrobił. Antliony są fajne, ale czemu nie miało by być na Ziemi więcej stworów. Byłoby ciekawiej, większy chaos, zamieszanie, lepszy klimat totalnej zagłady. Albo te wielkie, zielone macki z rogami (te z Silo D), idealnie by wyglądały wyrastając z piasków, na wybrzeżu, walcząc np, z antlionami.

Z drugiej strony czemu to zawsze musiałby być walka, a może tak symbioza?

Gdzieś widziałem filmik, z importowanym modelem Gargantui do Gmoda. W końcu wszystkie modele są w Half-Life: Source, tak więc bardzo blisko, w zasięgu ręki😉 . Ktoś chce zrobić moda? Nie? No dobra poczekajmy co pokażą twórcy Black Mesy, będziemy mieć gotowe modele pod OrangeBoxa… a może już pod Source Episode Three…

A co z zombie, z headcrabami? Dlaczego mamy tak mało rodzajów zombie (tylko 4), które zombi są straszniejsze, te z HL czy z HL2? O tym w środę. Kolejna, krótka rozkmina Zwieracza🙂

*Kidzior, all right reserved.

16 Responses to “Gdzie się podziały tamte potwory?”


  1. 1 Thirder 10 Sierpień, 2009 o 14:04

    w Half-Life 2 jeszcze więcej powiązanych z starymi gatunkami razy Xen powinny być

  2. 2 Thirder 10 Sierpień, 2009 o 14:05

    chodzi Mi o obcych bo dziwnie napisałem😉

  3. 3 Dabu 10 Sierpień, 2009 o 15:50

    Te potwory wymienione na początku newsa były szczególnie niebezpieczne i mogłyby zagrozić kombinatowi. Zapewne zostały zwyczajnie unicestwione. Headcraby zostały, gdyż kombinat sam je używa jako broń, a antliony żyją, bo potrafią się ukrywać w tunelach. Ot, cała tajemnica…

    A co do „tylko” 4 rodzai zombi. Co byś chciał więcej? Jest zombiak klasyczny, kombinatowy, posion i fast. Nic już więcej nie da rady zrobić. Antlion zombie? Advisor zombie? Wątpię.

  4. 4 Niezbo 10 Sierpień, 2009 o 16:04

    „albo jeden, który walczy ze stadem Antlionów”, „ucieczka przed takim rozwścieczonym potworem kanałami”
    Zabiłeś mnie tym! Teraz już nie zasnę… taki mod MUSI powstać!!

    Ta ucieczka to świetny pomysł, ja to widzę tak:
    Tunel zapchany samochodami, a na plecach oddech Fast Gonarch’a. Freeman ucieka czyszcząc sobie drogę od wychodzących grupkami (2-3 szt.) zombie. Zza pleców odgłosy fruwających samochodów i ryk rozwścieczonego Gonarch’a.
    Ahhh, to naprawdę mogłoby być piękne😀

  5. 5 war3st 10 Sierpień, 2009 o 17:14

    Chciałbym widzieć Bullsquida który robi sobie śniadanie jedząc hmm… policjanta albo rebelianta… Może Valve już nie chce widzieć tych potworów z HL1 bo były za straszne dla nich? xD

  6. 6 Niezbo 10 Sierpień, 2009 o 19:07

    Popatrzcie na to z innej strony: jakby Valve zostawiło postacie z Xen, to ludzie gromy by ciskali, że idą na łatwiznę i nie potrafią nic nowego wymyślić:/

  7. 7 cssghost 10 Sierpień, 2009 o 20:00

    No przydałby się jakiś NORMALNY zombiak. Zwykły zombie jest za wolny. Szybki jest zbyt przewidywalny i nudny. Infected jest bez sensu – rozrzuca zarażone robaczki. Zombine jest za głupi.

    Gdyby był taki SUPER zombie – połączenie Zombine z fast zombie. Jednocześnie szybki, niebezpieczny i ciężki do zabicia. Taaaak… To było by coś…😀

    Ale faktycznie… Mało jest ciekawych przeciwników w HL2. Jedynie co mi się podobało to Manhacks czy jokoś tak… Ten przenikliwy dźwięk… mmmm…
    Ale jak nauczyłem się je traktować gravity gunem to mi fascynacja mineła…

  8. 8 zwieracz 10 Sierpień, 2009 o 22:24

    A co do “tylko” 4 rodzai zombi. Co byś chciał więcej?

    Tak🙂
    Chociaż z czysto growego punktu widzenia, to tyle rodzajów starczy, bo są przecież inni przeciwnicy i gracz się nie nudzi. Ale Advisor zombie brzmi ciekawie.

  9. 9 war3st 11 Sierpień, 2009 o 08:23

    Vortagiant (dobrze napisałem?) mógłby zostać w roli Zombie. Pomyślcie sobie, taki trudny by był pewnie do zabicia że hohoho. Ale pomysł z Advisor Zombie jest świetny.

  10. 10 Dabu 11 Sierpień, 2009 o 09:36

    Tylko, że Advisor ma śliską głowę, biedny headcrab, długo musiałby się namęczyć, żeby prawidłowo na niego wskoczyć.

  11. 11 dreamerpl 11 Sierpień, 2009 o 10:13

    ja chciałbym zobaczyć freeman zombi i alyx zombie ewentualnie gman zombie Xd z fast zombie można walczyć z zamkniętymi oczami :p ale bluesqid (chyba tak się pisze ) zombie to by było coś :]

  12. 12 zwieracz 11 Sierpień, 2009 o 14:15

    Vortigaunt Zombie? To jest genialne🙂 Coś jak te w pierwszej części, ale bardziej bezmyślne. Walące piorunami zombie, to był by wymagający przeciwnik.

  13. 13 Marek Karcz (@MarekKarcz) 19 Grudzień, 2012 o 18:49

    Cześć.
    Nie przypominam sobie, abym był autorem tego tekstu… A nie dosyć, że podobno mój, to jeszcze na dodatek – linkuje do mojego bloga.😉
    WTF?!😀

    • 14 Marek Karcz (@MarekKarcz) 19 Grudzień, 2012 o 18:53

      tylko aby dostawać powiadomienia…😉

      • 15 zwieracz 20 Grudzień, 2012 o 13:53

        Chodziło mi o sam zwrot „tęgie rozkminy”. Kiedyś, dawno, dawno temu trafiłem właśnie na twojego bloga. To było moje źródło tego zwrotu, nie wiedziałem wtedy, że jest on szeroko znany. Jako, że nie chciałem aby mnie posądzono o plagiat więc dałem odnośnik, ot taki wentyl bezpieczeństwa🙂

        Niezły masz refleks btw😉


  1. 1 HL2 & HL1 SP Maps & Mods - polska baza map i modyfikacjii single player dla Half-Life 2 & Half-Life 1 » Garść informacji Trackback o 17 Sierpień, 2009 o 08:30

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Sierpień 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Lip   Wrz »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archiwum


