Borealis

Borealis

Borealis – legendarny statek naukowo-badawczy należący do Aperture Science. Jak dowiadujemy się w ‘Episode Two’, lodołamacz zniknął bez śladu wraz z częścią suchego doku podczas jednego z eksperymentów z technologią portali. Do tej pory była to tylko miejska legenda (i nawiązuje do prawdziwej miejskiej legendy, patrz Eksperyment Filadelfia). Judith Mossman odnalazła go po latach skutego lodami Arktyki. Wiadomość o tym wysłała wprost do White Forest, Kombinat przechwycił jednak komunikat. W ‘Epidode One’ Alyx Vance wykrada, przechwycone dane w etapie z reaktorem Cytadeli. Na szczęście Mossman zaszyfrowała dane dotyczące statku i dopiero w ‘White Forest’ Eli i Kleiner odkodowują przekaz, gdzie ujawnia się prawda o statku.

Borealisll

Borealis najprawdopodobniej zawiera na swym pokładzie potężną aparaturę do tworzenia portali.

Z zakodowanych informacji można wyczytać nawet więcej:

borealis_plans_01

Widać, że w Episode Three czeka nas jeszcze większe zacieśnienie związków z ‘Portalem’.😀

Zaczyna się więc wielki wyścig do tajemniczego urządzenia, bo z tego, co widzimy w przekazie, na miejscu jest już Kombinat, ale czy na pewno wiedzą czego szukają? Przecież informacje o Borealis były zakodowane, możliwe że też je odczytali. W słynnych grafikach, wizjach dotyczących Trzeciego Epizodu widzimy statek obudowany technologią obcych. Ale w przekazie Mossman statek jest jeszcze wolny. Czy zdążą go opanować w tak krótkim czasie? Czy pozostanie to niespełinoną wizją artysty? W historii HL było już kilka paradoksów czasu, choćby właśnie ten z Mossman. W jaki sposób tak szybko, od teleportacji z Cytadeli, dotarła na koło podbiegunowe i znalazła statek? Na ten temat można by długo dyskutować, tutaj go pominę 🙂

borealis_filmslide_001

Borealis to o tyle ciekawa lokacja, że towarzyszy HL2 od samego początku. Pierwsze materiały promocyjne gry (targi E3) pochodziły między innymi właśnie ze statku.

2

Miał to być poziom pomiędzy ‚Air Exchange’, a ‚Kraken Base’. Gordon miał przepłynąć tą drogę na pokładzie statku podwodnego w towarzystwie niejakiego Odella, czyli przyszłego Odessy Cubbage. Po drodze mieli zawitać na Borealis, gdzie wymieniliby kilka ciężkich argumentów z żołnierzami Kombinatu. Poziom ten został zrekonstruowany przez fanów i udostępniony w modzie Missing Inforamtion.

Borealis nie pasował(a) do nowej i ostatecznej wersji Half-Life 2, ale ma szanse powrócić w wielkim stylu w czwartej części sagi (wliczając pierwszego Halfa, to w piątej). Czekamy🙂

Borealis_schematic_001Popularne teorie dotyczące statku:

  1. Możliwe, że na pokładzie Borealis znajduje się kopia, drugie urządzenie, bądź część GLaDOS.
  2. Na statku znajduje się maszyneria umożliwiająca ponowne odpalenie wielkiego portalu, rozpętanie burzy portalów. Kombinat chce użyć technologii Aperture Science do wezwania posiłków.
  3. Znajdują się tam nagrania głosu Gordona Freemana😉
  4. Jest to prawdziwa siedziba Supermana.
  5. Są tam pierwsze screeny i trailer do Half-Life 3.

Borealis można znaleźć w licznych fanowskich produkcjach. Występuje m.in. w:

Missing Information

Lost Concept Dev Release 4

City 17 v4.0 Beta 2.0a

Fake Episode 3 maps

34 Responses to “Borealis”


  1. 1 Abrakadabra 5 Czerwiec, 2009 o 19:26

    Zawsze się dziwiłem jak GLaDOS może być na Borealisie skoro w Portalu została znisczona. Naukowcy by jej nie odbudowali bo zostali zabici a same „Aperture Science” już praktycznie nie istniało (tylko z początku mieliśmy takie pozory). Wypłynięcie Borealisa też było przed incydentem. Chyba że akcja Portala dzieje się na statku (ale to też mało prawdopodobne bo po zniszczeniu Glados lądowaliśmy na parkingu). Może jesteśmy w Portalu w przyszłości gdzie Glados wróciła do bazy. Według mnie Valve pogubiło się już we własnych zagadkach.

    Dla tych co nie wiedzą to najnowszy „Missing Information 1.5” posiada także oryginalną mapę z bety- jakoś „devtest” (sam rozdział „borealis” jest chyba stworzony przez zespół pracujący nad modem)

  2. 2 zwieracz 6 Czerwiec, 2009 o 16:19

    Ano, fabuła jest trochę zagmatwana. Może napis GLaDOS na tych tajnych aktach jest tylko żartem twórców, ale może na Borealis czeka druga kopia GLaDOS, nie uruchomiona? Na pewno jest tam coś związanego z portalami, ale co dokładnie? Portal gun?😛

  3. 3 Redook 8 Czerwiec, 2009 o 18:05

    „W historii HL było już kilka paradoksów czasu, choćby właśnie ten z Mossman.”

    O co dokladniej chodzi? Ne pamietam zeby w HL bylo cos takiego a lubie wyszukiwac idiotyzmy zwiazane z czasem w filmach/grach itp🙂

  4. 4 zwieracz 9 Czerwiec, 2009 o 13:59

    Chodzi o to, że w Half-Life 2 po raz ostatni widzimy Mossman na szczycie Cytadeli, na krótko przed tym gdy następuje wielki wybuch. Siedzi tam razem z Elim, jak stamtąd uciekli? Najprawdopodobniej teleportem, bo zaraz potem, gdy budzimy się już w Episode One, wszyscy są już w White Forest (albo w drodze do). Mossman musiała od razu wylecieć na północ (albo też się teleportowała prosto na miejsce) i dziwnie szybko znalazła statek, bo już w 2 poziomie, w reaktorze Cytadeli, Alyx przechwytuje jej transmisje. Wszystko w zaledwie kilka godzin, trochę to właśnie podejrzane🙂

  5. 5 Spaqin 10 Czerwiec, 2009 o 14:55

    Jęczysz zwieracz, bo to nie było w kilka godzin; O ile pamiętam, to jak potem Alyx z Gordonem uciekli teleportem z Cytadeli teleportem Kombinatu, to teleport trwał całkiem długo (conajmniej 2 tyg z tego co pamiętam), a co do znalezienia statku całkiem szybko, to może miała farta? :F

  6. 6 zwieracz 12 Czerwiec, 2009 o 10:15

    Nie, ale to nie tak🙂
    2 tygodnie minęły od teleportacji, ale to było wtedy gdy uciekali z Depotu, po uratowaniu Eliego, czyli jeszcze przed akcją w Cytadeli.

  7. 7 czolko 28 Czerwiec, 2009 o 19:49

    jeśli chodzi o nova prospect to z teleportera mineło tydzień jak wylądowali u Klinera

  8. 8 MrMgr 22 Sierpień, 2009 o 12:50

    @ Abrakadabra

    Jak to GlaDOS została zniszczona, piosenki nie słuchałeś?

  9. 9 Luxord 28 Wrzesień, 2009 o 22:08

    Moja „teoria” wygląda tak.
    Czasowo gry idą w kolejności:
    Portal Flash Version Mappack i pierwszy Half-life, HL2, HL2:ep1, HL2:ep2, HL2:ep3, Portal.
    Dlaczego? A no tak. Według doktorka Klinera Aperture pracowało nad jakimś projektem. Prawdopodobnie chodzi o technologię portali, ale nie jest powiedziane, że nie chodziło o GLaDOS`a. W sumie to tylko sztuczna inteligencja (dość nieudana w moim mniemaniu). W Portal FV, jest scena gdzie części GLaDOS`a są pakowane na statek, więc jest to jeszcze przed tym jak Borealis zniknął. Dofinansowanie dostało jednak Black Mesa i Aperture robiło „swoje” w inny sposób. W Black Mesa oczywiście był wypadek, tak pojawili się kosmici itd. W HL2, Borealis już jest na biegunie, a dr Mossman w momencie ucieczki z cytadeli (załóżmy, że portalem), mogła mieć ten sam przypadek co Freeman przy nieudanej pierwszej teleportacji u Klinera (z tąd znalazła go tak szybko). W Ep1 który może być kilka(-dziesią) godzin po HL2 Alyx zgrywa wiadomość od Mossman, co oznacza, że już w tej chwili Mossman tam jest, a Kombinat musiał szukać stadku już wcześniej, mogli wiedzieć o tej technologi od Breen`a (ewentualnie wykryli gdzie się teleportowała pani doktor i nie musieli szukać). Ep2 pokazuje dopiero treść wiadomości i otwiera furtkę dla ep3. Zakładam, że w ep3 Freeman nie tyle będzie używał portali co pomoże mu GLaDOS (w sumie mogą tam być wstępne badania nad „portal gun”, ale napewno nie takie jakie były w Portal`u), zabawnie będzie GLaDOS stwierdzi, że Kombinat to dobry obiekt do testów, w końcu nie ma on(-a) jeszcze rdzenia moralności. No i został Portal. Uważam, że w ep3, statek nie zostanie zniszczony, ale znowu gdzieś zniknie (za sprawą g-man`a na przykład) i po pewnym czasie laboratorium Aperture zostanie gdzieś zbudowane, GLaDOS zmontowany jak się należy, albo nie należy, a resztę historii znamy.
    Obiekcje do teorii:
    1. Głównym sprawcą wszystkiego może być G-man. Równie dobrze, on może prowadzić jakieś badania (nie wykluczone, że dla Aperture). Wywołał wypadek w Black Mesa, prowadził „za rękę” Freeman`a, ostrzegał Elie`go przed konsekwencjami i możliwe, że wskazał dokładne współrzędne Borealis`a dr Mossman.
    2. GLaDOS i jego rdzeń moralności. Nie mam pojęcia kiedy go dostał i w zwykłym Portalu i w Flash Version w całym ośrodku nie ma żywego ducha, statek jest co prawda gotowy do drogi, ale gdzie jest załoga? (czyżby już ktoś ją zastąpił?)
    3. Moja chronologia może być trochę inna (zobaczymy co będzie w ep3), ale co do GLaDOS`a jako, że jest to AI jest nieśmierteln(-na), więc jako, że naukowcy to gatunek zazwyczaj uparty i durny mogli go odbudowywać mielion dwiesta razy.

    Jak macie jakieś obiekcje do tego co napisałem to piszcie, może coś lepszego się wymyśli

  10. 10 Luxord 28 Wrzesień, 2009 o 22:24

    Największy problem mam z Portalami. Logiczne było by, gdyby Portal był po Portal Flash Version, ale ostatnie słowa GLaDOS`a w PFV mogą wskazywać, że jest na odwrót:
    „Are you trying to escape? [chuckle] Things have changed since the last time you left the building. What’s going on out there will make you wish you were back in here. I have an infinite capacity for knowledge, and even I’m not sure what’s going on outside. All I know is I’m the only thing standing between us and them. Well, I was.”
    Ja wyjaśniam sobie to w ten sposób, że akcja PFV jest tuż przed HL2 (najlpeiej podczas okupacji kombinatu), a to, że jest stwierdzenie, że obiekt eksperymentu wyszedł na powierzchnię już wcześniej, chodzi po prostu o poprzedniego klona)

    W najgorszej wersji oba portale są w tym samym miejscu, najpierw był Portal potem PFV, na statku są szczątki GLaDOS`a, a finall boss`em PFV sterował tylko jego program z jakiegoś innego komputera. (nie chce wierzyć w tą wersje bo jej nudna)
    Sorry za dubble post

  11. 11 zwieracz 29 Wrzesień, 2009 o 15:00

    Nie ma sprawy, nieźle się rozpisałeś, dzięki za ten wartościowy głos🙂

    Prawdę mówiąc to nie brałbym Portal Flash Version pod uwagę bo to chyba fanowska produkcja i nie wchodzi w oficjalny świat HL.

    GLaDOS jak sama twierdzi wytruła cały personel Aperture neurotoksyną, ale kiedy to dokładnie było nie wiadomo.

    Co do G-Mana to nie wydaje mi się, żeby pracował dla Aperture. To tylko firma na Ziemi, mało znaczący pionek w tej wielkiej grze😉, G-man zdaje się pracować dla jakieś międzygalaktycznej korporacji, która ma na pieńku z Kombinatem. Jego spokojne podejście do wszystkiego i bycie jakby ponad rzeczywistością wydaje się wskazywać własnie na coś więcej, być może sam nie jest człowiekiem. Przy okazji, to ciekawy jestem jakby wyglądała konfrontacja G-Mana z Advisorem.

    Ale wracając do wątku. Jest teoria, że G-Man zrobił specjalnie ten bajzel żeby rozprawić się z Kombinatem na Ziemi. Być może jego asem w rękawie jest właśnie Borealis/GLaDOS?
    Ponownego zniknięcia statku w Ep3 to nawet ciekawy pomysł. Byłoby to ciekawe zakończenie i otwarcie dla nowej historii w HL3. Ale mama nadzieję, że Valve zaskoczy nas czymś jeszcze lepszym.

    Z kolei używanie przez Gordona Portal Guna byłoby chyba zbyt dużym posunięciem Valve (chociaż tłumaczyło by tak długi okres robienia Ep3), w końcu ma wyjść też Portal 2, więc w Ep3 zostaną pewnie przy standardowej rozgrywce, może w jakiejś finałowej walce z bossem dostaniemy portal guna🙂

  12. 12 posiadacz orange boxa 19 Październik, 2009 o 20:44

    Ciekawe czy w ep 3 mozna bedzie spotkac (chociazby martwą) chell i ASHPD. hl 2 z portal gunem wydaje sie zbyt proste, no moze ze wsadza tą głupią powierzchnie odporną na portale…

  13. 13 Luxord 15 Listopad, 2009 o 14:50

    Może mam chore podejście do życia, ale bardzo chciałbym, żeby w ep3 (jeśli będzie dość mocno powiązany w portalem), była scena gdzie Gordon z Alyx wpadli do jakiegoś pomieszczenia gdzie byłyby składowane trupy Chell. Było by przynajmniej wiadomo ile mniej więcej eksperymentów przeprowadził(-a) GLaDOS. Reakcja Alyx była by bezcenna. A co do Portal Device to niech ją Gordon (albo Alyx dla urozmaicenia) zdobędzie gdzieś pod koniec, używa do końca, a w HL3 w czołówce niech to się najnormalniej w świecie zepsuje,wybuchnie.
    Albo idąc bardziej „Choliwódzkim” tropem w Dr Mossman użyje urządzenia (po odpowiedniej modyfikacji) żeby statek przeniósł się gdzieś hennnnn… daleko a ona razem z nim.

  14. 14 Meraqel 16 Listopad, 2009 o 13:13

    Nie chciało mi się czytać wszystkich waszych komentarzy i nie wiem czy ktoś z was o tym wspominał, ale skoro borealis może otworzyć portal na inna planetę, to wydaje mi się to dosyć pewne ze cała akcja ep3 nie będzie działa się tylko na ziemi.
    W Half-Life mamy Xen to może pora na coś nowego😛

  15. 15 zwieracz 16 Listopad, 2009 o 17:33

    Good point, jakoś nie brałem tego zbytnio pod uwagę, a to może być niezły pomysł na rozgrywkę albo jej koniec i otwarcie drogi dla HL3.
    Ewentualnie oprócz innego wymiaru, można by do tego dodać podróż w czasie. Ja bym mile widział takie coś.

  16. 16 Luxord 16 Listopad, 2009 o 22:11

    Nie wiem czy przeszedłby taki numer. Akcja gry na innej planecie nie trzymałaby się kupy, nawet jak na sagę Half-life. A inny wymiar już podprowadził Wolfenstein.
    Zauważyłem ostatni, że jeśli chodzi o filmy lepiej ogląda się te w których nie ma happy-endu. Może zrobią coś takiego z ep3. Akcja, akcja, akcja, heroiczna końcówka i bum… nie udało się, otwarto portal na planetę kombinatu i obraz zaciemnia się z widokiem jak ich flota wlatuje na naszą planetę… (Stiphen King fajną książkę by napisał na ten temat :])

  17. 17 Merqel 17 Listopad, 2009 o 19:46

    Do zwieracza: Wpadło mi to do głowy kiedy pomyślałem ze mówią nam tylko to ze mamy Borealis który ma urządzenie do otwierania portali i utknął on na Antarktydzie. Coś mi się wydało to za krótkie jak na epizod, który robią od ponad 2 lat? Co oni maja tam do zrobienia? Skały lodowe i puste otwarte przestrzenie zasypane śniegiem xD? I wcale nie czepiam się miejsca akcji Ep3. Myślę ze będzie super mroczny klimat (coś w stylu The Thing). Wracając do tematu innego świata w ep3: Skoro można sobie otworzyć portal na borealis, to lecimy do świata advisorów, rozpier. ich i po sprawie. xD
    Gordon jest wielki xD!

    do Luxord:
    Akcja na innej planecie trzymała by się kupy, cały czas walczysz z istotami z innej planety, z innej rzeczywistości xD LUDZIU! ok. xD Nie chce mi się ci tłumaczyć oczywistego😛 Złe zakończenie, ale zależy dla kogo. Dla Gordona na pewno nie. Gabe zapowiadał ze saga nie skończy się na ep3. Czyli Gordonon przeżyje. Nalot na ziemie w końcówce ep3, ale czy tego już nie było? Wojna 7 godzinna <- Valve mogło by się zabrać za prequel dwójki!:D Istna wojna światów😀

    Osobiście na ta chwile bardziej od ep3, ciekawi mnie to jak będzie wyglądać Xen w Black Mesa. xD!

  18. 18 Merqel 17 Listopad, 2009 o 22:08

    Luxord
    1 wypadek w black mesa spowodował Dr Breen. ponieważ był on zarządcą w tym kompleksie i dogadał się z advisorami i to on dał nam zły kryształ który rozpoczął najazd kombinatu na ziemie.

    2 Mossman była na Antarktydzie z rebeliantami. Eli oglądając filmik z transmisji, w której Mossman zostaje zaatakowana przez kombinat mówi „nie powinniśmy byli jej puścić” czyli wiedział że Mossman udaje się na jakaś misje, może nawet wiedział ze jest na tam tym kontynencie. Wiec nie mogła mieć wypadku z portalem w cytadeli. (przynajmniej tak zrozumiem to co napisałeś :P)

    3 Gman na pewno nie jest pracownikiem aperture, to gryzło by się z tym ze mógł sobie wolno chodzić po black mesa (całe to jego rozmawianie z naukowcami itp). Ewentualnie jest pracownikiem jakiejś innej organizacji, może rządowej? Jak sama jego nazwa wskazuje – Gman jest określeniem dla pracownika federalnego. Jak dla mnie to On może zostać wielką tajemnicą tej gry xD Wyjaśnienie tej zagadki mogło by popsuć trochę klimat HL. Nie uważacie?

  19. 19 Luxord 18 Listopad, 2009 o 23:30

    To co pisałem ty tylko teorie… fakt miejscami mają dziury, ale to głównie, że mam mało czasu na komputerze i zwykle piszę je dość późno (mózg usypia). A co do końcówki ep3. to właśnie mi chodzi o powtórkę wojny 7. godzinnej, tylko tym razem w trochę inny sposób. Teorii o Gman`ie jest więcej niż multum, jedna bardziej radykalna nie robi różnicy. Aperture też powinno wcisnąć swoje 3 grosze. Dr Mossman – Eli faktycznie wiedział, że ona się wybiera na wyprawę. Wiedział też o istnieniu Gman`a. Nie jest powiedziane, że Mossman o nim nie wie, więc dalej utrzymuje, że o statku mogła (ale nie musiała) wiedzieć od niego.

  20. 20 Merqel 29 Listopad, 2009 o 20:39

    Powiem tez ze w ep2 mamy GALaDOS’a który pracuje dla Advisorów😉
    http://www.youtube.com/watch?v=wSZtVFYxad8 <- slychac go w 9min35sec (w hl2 i ep1 tez słychać podobny zniekształcony kobiecy głos który pełni te sama role) Wiec w ep3 tez na pewno będzie GALaDOS, i pewnie będzie na Borealis.

    Dodam jeszcze ze na 80% w ep3 udamy się batyskafem na podwodna stacje w której będzie urzędowała Mossman. Czemu tak? Ponieważ miało być to w becie. A a skoro nie odpuścili sobie Borealis, to takiego dobrego pomysłu jak baza podwodą na pewno też nie wyrzucą.

    I ciągle mam nadzieje ze poleci się portalem do innego wymiaru SIC!

  21. 21 Merqel 29 Listopad, 2009 o 21:57

    Zapomniałem… Gratuluje Zwieraczu 2 miejsca! xD Chociaż według mnie należny się 1. Ponieważ każdy mógł by sobie zrobić wielkiego kwadrata i nawalić przedmiotów i tym niby koleś dostał 1 miejsce xD WTF xD

    Ja od miesiąca pracuje nad nowym projektem. (rebelianci wysyłają zwiadowce do ich bazy ponieważ stracili z nią kontakt i chcą sprawdzić co się dzieje, na miejscu dowiadujesz się ze wszyscy się pozabijali nawzajem ^^ – sam początek) na mapach ma być mroczny klimat, ładnie zrobiony graficznie i dużo akcji. Wiec jeśli będę pchał prace do przodu, i mi się nie odechce to w przyszłości zobaczycie tego moda na dbmod. Chciał bym go skończyć przed wypuszczeniem ep3 xD. Tylko muszę kumpla podszkolić w robieniu map bo jest totalnie zielony😛 I będzie nas 2 w teamie ^^ Mam jeszcze jeden projekt nad którym na razie zawiesiłem prace, ale nie wyrzucam Conceptart’ow wiec jak skończę nowy projekt to zabieram się za stary😛 Stary projekt zawiera element eksploracji city 17 po wybuchu cytadeli xD Wiec wiecie ^^ I dzieje się równolegle do ep2. Mnóstwo roboty, ale ja mam czas na takie hobby😉

    Sory za post nie w temacie😛 Ale to mi można wybaczyć, choćby za to ze się udzielam w dyskusji xD😛

    Gordon be with you! xD

  22. 22 ZAKMEN 24 Luty, 2010 o 22:54

    Merqel faktycznie masz racje z glosem tej galados. Teraz mnie olsniło moim zdaniem kombinat dawno posiada galados-a. Za każdym razem gdy zabijemy ktoregoś z żolnierzy kombinatu odzywa sie ten sam głos mówiąca że „jednostka zagineła”. Jest też inny dowód mianowicie chodzi o zachowanie cytadeli kiedy dr Breen dowiaduje sie o tym ze jestesmy w miescie o nr 17 cytadela przechodzi w stan najwyższej gotowości wysyłając w miasto skanery które przekazują informacje gdzie się znajdujemy. Widzimy też że cytadela jest polączona liniami najprawdopodobniej z innymi cytadelami a także (moim zdaniem) wlasnie z galados-em.
    A g-man jest chyba adwersarzem(czy cos) moze to potwierdzic rozmowa brena z tym robalem rozmawiali oni o zamienym ciele. Mozliwe ze to jest wlasnie ograniczenie o ktorym mowi nam gman w hl2 i te jego wydluzanie slow moze dlatego nigdy nie slyszzelimy adwersarzy. Byl tez taki moment w ep2 kiedy mielismy zamknac wlaz przez ktory dostawal sie kombinat w powietrzu wisial adwersarz ktory tylko sie przyladal a przy jego sile mogl nas spokojnie zabic dziurawiac nasz mozg.

  23. 23 ZAKMEN 24 Luty, 2010 o 22:55

    musze napisac jeszcze jedna wiadomosc bo nie zaznaczylem powiadomienia sory

  24. 24 Michciak 24 Październik, 2010 o 13:23

    ZAKMEN masz rację z tym GLaDOS’owym „jednostka zaginęła”. Możliwe, że Kombinat ukradł GLaDOS’a z Borealis.

  25. 25 zwieracz 25 Październik, 2010 o 12:18

    Z GLaDOS i Kombinatem to bym nie przesadzał. Brzmi podobnie, bo po prostu oba głosy podkłada ta sama osoba.

    Ale jeśli na Borealis znajduje się kopia GLaDOS czy inna jej, część, lub inne urządzenie Aperture związane z portalami, to Kombinat na pewno będzie chciał położyć na tym łapska. Wygląda na to, choć trudno w to uwierzyć, że znajduje się tam lepsza technologia niż posiada Kombinat.

    ps. Jeśli pseudo-plany Borealis nie są tylko żartem, a zawierają prawdę, to na statku znajdują się też siatki dezintegracyjne z Portala. Ciekawe jak Kombinat sobie z tym poradzi🙂
    http://borealis.net.pl/index.php/Siatka_dematerializuj%C4%85ca

  26. 26 wrona229 17 Grudzień, 2010 o 21:09

    Gdzie mogę znaleźć całe plany borealis?

  27. 27 zwieracz 18 Grudzień, 2010 o 10:24

    Też chciałbym zobaczyć całe plany Bolka🙂 Na razie jest ich tylko tyle http://half-life.wikia.com/wiki/Borealis#Gallery

  28. 28 wrona229 18 Grudzień, 2010 o 13:45

    Dzięki

  29. 29 ryszakowy 9 Styczeń, 2011 o 00:03

    Ja popieram CZĘŚCIOWO luxorda mossman nie była sama w bazie arktycznej może zaraz po teleportacji albo przed znaleźli ten statek którego nazwy nie umiem wymuwić? mossman sie tam pojawiła i spiła całą śmietankę ? według mnie to idzie tak”
    1. mossman sie teleportuje w cytadeli zaraz po niej eli do wihte forest
    2.znajdują borealis’a czy jak tam mossman sie pojawia w bazie i nagrywa transmisję
    3. eli nalega na zniszczenie statku
    4. prawdopodobnie w EP3 gordon i alyx używają broni ze statku ja stawiam na jakieś działo cząsteczkowe i niszczą siły kombinatu
    5. wysadzają statek i uciekają. na youtube jest według mnie lipny pseudo trailer że nie widać ekspolzji statku tylko godon i alyx leżą w kałuży krwi na lodzie gordon patrzy na alyx i ekran się sciemnia LIPA!!!
    6. po powrocie śmigłowcem do withe forest kleiner trzyma portal gun’a i muwi że na statku były plany glados. guna zbudował bo były też i jego plany puszczają transmisję głosu freemana wchodzi magunson ( bomby magunsona w EP2 ) i mówi do alyx że dog złapał advisora który zabił eliego wprowadzają ” mózg ” eliego do jego ciała i tutaj mamy scenę w której nie mamy sterowania. alyx łapie gordona za rękę ” wszyscy wiemy że ona jednak coś do niego czuję ” eli się budzi alyx się do niego przytula eli pyta gordona czy zrobił to co się marzyło eliemu w EP2 czyli wnuki ale słowami -zrobiłeś co do ciebie należało? ( o statek nie pyta ) a alyx muwi -tato to nie pora na głupie dowcipy zniszczyliśmy kombinat! i wtedy eli się ( budzi ) -zniszczyliście ten cholerny statek? i słychać g mana -zniszczyli nie dopuścił bym żeby tak cenny nabytek ( gordon ) się zmarnował lecz eli ty już nie żyjesz -nagła zmiana planów ( głos gordona ) kleiner alyx i magunson stają przed elim gordon bieże portal guna od kleinera i mamy z powrotem sterowanie musimy z rzucić na gmana kilka przedmiotów on zatrzymuje czas i tylko gordon czyli my się rusza portal gun zostaje unicestwiony i widzimy pięści gordona tak jak na zamienniku łomu który można ściągnąć z fpsbanana.com i taka piącha leci w twarz gmana on upada i muwi -panie freeman zostaje pon zwolniony szkoda że nie pozna pan prawdy że jest pan kierowany przez gracza w tej grzę. i głos gordona sraty taty frajeże . gman się dezintegruje tak jak zombie po kuli energi czas wraca do normy alyx przytula się do gordona jak w EP1 i prosi -ZOSTAŃ ZE MNĄ NA ZAWSZE… to chyba wyznanie miłości? ( już niema sterowania ) ręka gordona wędruje na ramię alyx i znów głos gordona -nie martw się nigdzie nie się nie wybieram. to jak zaczniemy sprzątać o kombinacie? napisy końcowe i filmik całej ekipy VALVE na którym muwią -dziękujemy za wybranie naszej gry! i ostateczny KONIEC!!!!! piszę to o godzinie 01:00 w nocy więc proszę o wyrozumiałość

  30. 30 zwieracz 9 Styczeń, 2011 o 14:00

    „piszę to o godzinie 01:00 w nocy”
    To widać ^^ Mam nadzieję, że tak się akcja przyszłego HL’a nie potoczy ;P Bardzo lubię G-Mana i jego „bycie ponad wszystkim”.

  31. 31 Dell la Rosa 21 Czerwiec, 2012 o 18:02

    Ja tam to walał bym zobaczyć jak to G-Man werbuję Chell i zaczyna się współpraca Gordona i Alyx a nią. Tak wspaniała trójka🙂. Więc jeszcze by się powalczyło z kombinatem za pomocą Portal Guna i tych działek. Oraz się zniszczyło podróbkę GlaDoS. Jeszcze na końcówce gry znowu by został otwarty portal, ale na Xen. I tym razem by to była tylko zabawa przy użyciu PG. Na koniec G-Man powiadamia ich (Gordona i Chell) że oni nie są jedynymi którzy są na usługach ,,pracodawców” i że znowu musi uśpić Gordona. Ale naglę Alyx (bo ona też jest z nimi) próbuję pchnąć G-Mana, ale robi on zgrabny unik i spych ją z tej wysepki. Gordona chcę szybko uratować ale G-Man go zatrzymuję. Wszystko znowu ciemnieję i pan G mówi: ,, Nie bój się. Ona jest mi potrzebna. Jedynie trzeba ją było wystarczająco ,,przygotować””.
    Mam nadzieję że mój pomysł się wam podoba.

    • 32 zwieracz 24 Czerwiec, 2012 o 16:34

      Trochę szalone, trochę podobne do końcówki HL2 (Alyx w niebezpieczeństwie, czas zostaje zatrzymany), ale wszystko jest możliwe ^^


  1. 1 HL2 & HL1 SP Maps & Mods - polska baza map i modyfikacjii single player dla Half-Life 2 & Half-Life 1 » Garść informacji… Trackback o 8 Czerwiec, 2009 o 14:11
  2. 2 Tydzień z Portal 2: Dzień 3 – arktyczny łącznik « zwieracz Trackback o 20 Kwiecień, 2011 o 07:47

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Czerwiec 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Maj   Lip »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Archiwum


%d bloggers like this: