Half-Life 2 beta

Podejście pierwsze.

Do tej pory nie miałem jeszcze okazji grać w wersję beta. Złożyło się na to wiele czynników z lenistwem na czele😛 Jakoś tak zawsze napawało mnie niechęcią ściąganie plików większych niż 1 GB, poza tym nie miałem wcześniej wystarczająco dużo miejsca, żeby instalować coś nowego. Ostatnio sytuacja uległa zmianie i postanowiłem wreszcie zabrać się za ten stary i pełen błędów kawałek kodu.

Wersja beta, o której mówię to nic innego jak słynny „wyciek” z Valve. Kod który został wykradziony w 2003 roku. W Internecie „żyją” dwie wersje bety Half-Life 2 [1]. ‚Russian beta’ i ‚anon beta’, na razie udało mi się ściągnąć tą drugą. Niestety jest to podobno ta uboższa wersja, która nie zawiera ponoć wielu koncepcyjnych broni jak Immolator czy Combine Guard Gun (którymi można pobawić się bez problemów w modzie Missing Information).

Wersje te są dosyć późne, gra ma już ogólny zarys zbliżony do wersji finalnej. Nie zawierają już takich etapów jak: Borealis, Air Exchange czy Skyscraper.

Niestety jak to bywa w Internecie wszystko ma wiele wersji, niby to samo a jednak może się różnić. Przez najbliższy czas będę bawił się wersją ‚anon beta’ z pod tego adresu: Anon beta.

Jak się już zorientowałem, pakiet nie posiada słynnego WC mappacka, czyli zbioru starych map (w formacie .vmt, czyli nie skompilowanych), pochodzących z wczesnych faz produkcji.

A jak pierwsze wrażenia po odpaleniu? Z powodu tego, że beta jest strasznie zabugowana i wywala do systemu przy wczytywaniu co drugiej mapy :] jeszcze za dużo w nią nie pograłem. Zresztą nie ma tu mowy o graniu, tylko bardziej o samym rozglądaniu się po mapach.

Jedno co się od razu rzuca w oczy to pustka🙂 , mapy są na wczesnym poziomie produkcji (jedne bardziej zaawansowane drugie mniej), puste korytarze, testowe tekstury, liczne adnotacje umieszczone na mapie, które służyły zapewne jako komunikacja pomiędzy członkami teamu developerskiego🙂

Z broni jakie są dostępne mamy:

– pistolet (niczym się nie różni)

– karabin maszynowy SMG1 (bez zmian, aczkolwiek ikonka w menu wyboru broni pochodzi jeszcze od SMG2)

– shotgun (trochę ‚chudszy’ od finalnego)

OICW (który nie ma jeszcze dobrze zrobionego systemu powiększenia)

– Gravity Gun (wygląda bez zmian, ale tak jak przy smg1, w menu mamy ikonkę psyh guna)

– RPG (bez zmian)

– Tau Cannon – Gaus Cannon (w menu pod ikonką Flare Guna)

– granaty i łom bez zmian

Arsenał zależy od konkretnej mapy. Na jednej mamy dostępną dodatkowo MP5 i snajperkę.

W grze aktywny jest ‚friendly- fire’. Możemy np, zabić Barneya podczas naszej pierwszej rozmowy. Śmiesznie to wygląda, gdy leżący na ziemi trup Barneya rusza ustami i rozmawia z dr Kleinerem😀

Poza tym postać Gordona buja się lekko na boki podczas chodzenia strefami, co także zostało później porzucone.

To takie pierwsze wrażenia, na pewno będzie ciąg dalszy. Stay tuned!🙂

Na koniec kilka screenów z pierwszych etapów, poznajecie?🙂

d1_trainstation_010000d1_trainstation_010002d1_trainstation_010004

d1_trainstation_010006d1_trainstation_010011d1_trainstation_010014

d1_trainstation_010021d1_trainstation_010023d1_trainstation_030000

d1_trainstation_030001d1_trainstation_030002d1_trainstation_030003

d1_trainstation_050006d1_trainstation_050009d1_under_010012

16 Responses to “Half-Life 2 beta”


  1. 1 Thirder 21 Marzec, 2009 o 14:11

    wejrzeniana- wejrzenia

  2. 2 MyssterX 28 Marzec, 2009 o 21:33

    Na prawdę polecam ci pobrać tę drugą wersję, gdyż jest tam działający w 100% houndeye http://www.youtube.com/watch?v=Gb9Y-VtBcUs&feature=channel_page (parę screenów z tej wersji odemnie)

  3. 3 zwieracz 29 Marzec, 2009 o 11:13

    Czyli russian beta? Poszukam.

    I chyba chodzi o bullsquida? ;]

  4. 4 kamilk 16 Grudzień, 2009 o 14:34

    mam pytanie. ściągnąłem hl2 beta i jak włączam nową gre to nic sie nie dzieje… Wie ktoś??

  5. 5 kamilk 16 Grudzień, 2009 o 14:37

    half life beta ściągnąłem z tej strony: http://www.torrentreactor.net/torrents/77769/HL2-Beta-%28Half-life-2-beta%29 Wszystko git rozpakowane , ale nowa gra nie działa plz pomocy!!

  6. 6 zwieracz 16 Grudzień, 2009 o 18:23

    Mapy trzeba odpalać poprzez Create Server. W dodatku mapy same się nie przełączają, nie ma kontynuacji, trzeba każda odpalać z osobna.

    Co do wersji. Jeszcze nie sprawdziłem jej dobrze, ale ta z poniżej strony jest podobno lepsza od tej którą podałem we wpisie i prawdopodobniej też od twojej. Jest do niej mnóstwo dodatkowych plików i map. Wszystko do pobrania na jednej stronie. Trzeba się zarejestrować, żeby mieć dostęp do downloadu. Strona jest po rosyjsku, ale można przełączyć na angielski, przynajmniej częściowo:

    http://www.hl-beta.spb.ru

  7. 7 slozbon 13 Styczeń, 2010 o 13:59

    Zwieracz pytanie – mi mapka z laboratorium kleinera nie działa.
    masz jakies pathe?
    dasz link?
    a artykuł niezły i jakbyś miał ruską betę to daj linka

  8. 8 zwieracz 14 Styczeń, 2010 o 14:23

    U mnie działało, żadnych pathy nie instalowałem. Wszelkie pliki i ruska beta znajdują się na http://www.hl-beta.spb.ru. Trzeba się zarejestrować.

  9. 9 Michał 18 Styczeń, 2010 o 14:43

    Mam problem jak uruchamiam instalator to mi wyskakuje błąd o nazwie: Błąd Invalid Filename.Pomurzcie. Nie Mogę Za instalować Half Life 2 Beta😦 przez BitTorent ściągałem.

  10. 10 zwieracz 18 Styczeń, 2010 o 14:56

    Z tego co pamiętam, to ja tylko rozpakowałem archiwum, nie było instalatora. W najgorszym przypadku, źle ci się ściągnęło, a najlepszym wystarczy zmienić nazwę pliku, ale nie mam pojęcia na jaką. A może musisz to odpalić na dysku gdzie masz system? Nie wiem.

  11. 11 truś41 8 Kwiecień, 2010 o 19:13

    kamilk,anon beta to gra w wersji non-steam.W
    katalogu gry znajduje się plik hl2.exe i to on otwiera grę
    (swoją drogą odradzam ściąganie tej wersji grafika jest badziewna,a poza tym nie da się spawnować NPC-ów)

  12. 12 Fighter 2 Maj, 2010 o 22:09

    Chociaż rosyjska wersja posiada więcej rzeczy polecam ściągnąć Anon, z jednej przyczyny – ruska wersja jest bardzo nie stabilna. W dodatku niektóre bronie i mapy znajdują się w patchach do Anona. A także powstał Patch MP do Anona ale jeszcze nie testowałem.

  13. 13 Thirder 5 Maj, 2010 o 11:50

    Mógłbym zobaczyć stronę z tym patchem czy też , jak nie testowałeś to i nie wiesz z której strony patch ściągnąć ?

  14. 14 Thirder 5 Maj, 2010 o 22:19

    Half-Life 2 Russian Beta to syf nawet się zainstalować nie da wyskakuje ,,Invalid Filename” – nie polecam pobierać.

  15. 15 krzychu 29 Sierpień, 2010 o 21:21

    ej czemu jak zrespawnuje npcsa w obydwu wersjach to nic sie nie dzieje a jak mi sie uda to w ogole nie reaguja na nic? o co chodzi


  1. 1 HL2 & HL1 SP Maps & Mods - polska baza map i modyfikacjii single player dla Half-Life 2 & Half-Life 1 » Garść informacji… Trackback o 30 Marzec, 2009 o 06:52

Skomentuj

Kalendarz wpisów

Marzec 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Lu   Kwi »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum


