Depot

Ostatnio coś mi ciężko przychodzi pisanie tekstów. Niby materiału dużo, pomysły są, ale jak już przejdę do rzeczy, to nie mogę sklecić jednego zdania. Mam nadzieję, że to nie potrwa długo🙂

————— @@@—————–

Depot, czyli stacja kolejowa Kombinatu, to jedna z tych lokacji, które od razu przychodzą mi do głowy gdy pomyślę o  Half-Life 2. Jeszcze zanim gra trafiła na sklepowe pułki, wydawcy karmili nas koncepcyjnymi grafikami i screenami. Jedna z nich od pierwszego wejrzeniana wejrzenia, na zawsze już wbiła mi się w pamięć:

depot2

Koncept Viktora Antonova, posiada wszystko co potrzebne do opisania świata w którym przypadło działać Gordonowi F. Mamy tu symboliczny wręcz kontrast, występujący w całej grze. Monumentalny, zimny i bezduszny Kombinat, wdziera się w Ziemię – przyjazną nam ludziom (no nie zawsze), niszcząc wszystko na swojej drodze. Stacja, niczym  monolit wyróżnia się spośród okolicy. Patrząc na nią odczuwamy niepokój, wiemy że coś tu jest nie tak. Muszę przyznać, że uwielbiam patrzeć na tą grafikę. Inne wizje stacji też są wspaniałe.

Przechodząc Half-Life 2 po raz pierwszy, cały czas miałem nadzieję, że w końcu napotkam taki widok na swojej drodze i będę mógł popaść w duchową ekstazę😉 Niestety. Pomimo iż sama stacja ma się dobrze i dzieje się w niej sporo akcji (to tu spotykamy Alyx i ratujemy Eliego), to nie ma tego wymarzonego (jak z pocztówki) widoku. To jedna z setek rzeczy przez które nigdy nie pokocham HL2 z całego serca😉

Z początku Depot, miał być miejscem do którego Gordon dociera po pokonaniu Gunshipa przy latarni morskiej. Ostatecznie stał się częścią Novy Prospect. Tutaj są przeładowywane i rozładowywane pociągi przeworzące więźniów, taki magazyn dla przyszłych Stalkerów. Stacja posiada też własny teleport, który ulega (a jakby inaczej) eksplozji, po tym jak z niego korzystamy. Ach ten Gordon, czego się nie dotknie, wybucha.

No tak, ale wróćmy do reszty grafik koncepcyjnych Antonova:

depot-3

Tutaj stacja jest jeszcze większa, monumentalna i obca.

depot-4

Czyż nie wygląda wspaniale🙂

depot-5

A to jeszcze inna wersja.

Co dostaliśmy ostatecznie? Zupełnie co innego, też fajny wariant, aczkolwiek w grze prawie w ogóle jej nie widać, nie w pełnej krasie. Można jedynie zobaczyć taką kupę ( na początku Nova Prospect i zaraz po tym jak Dog zostawia nas odlatując w siną dal na Dropshipie przed spotkaniem z Alyx):

d2_prison_010000d2_prison_060000

Jest to jedynie model do skyboxa, tak więc nie ma co liczyć na detale. Można się mu dokładniej przyjrzeć, w całości i w dziennym świetle w modzie Missing Informtaion 1.5.1 (niedługo na grinder74.com), w mapce e3_depot:

e3_depot0000

źródła: 1, „Raising the Bar”

3 Responses to “Depot”


  1. 1 Ozi 23 Marzec, 2009 o 15:10

    Ciekawy artykuł, nigdy nie widziałem tych konceptów, nawet ten budynek w nova prospekt był dla mnie niezauważalny. Szkoda, że nie zobaczyliśmy tego budynku w hl2 tak jak na konceptach. Można gdzieś zobaczyć wszystkie koncepty z hl2 tego autora? Bo na jego stronie nie ma wszystkich i są małej wielkości.

  2. 2 zwieracz 23 Marzec, 2009 o 16:11

    Z tego co się orientuję, to w „Raising the Bar” można zobaczyć najwięcej jego grafik.


  1. 1 HL2 & HL1 SP Maps & Mods - polska baza map i modyfikacjii single player dla Half-Life 2 & Half-Life 1 » Garść informacji… Trackback o 23 Marzec, 2009 o 09:42

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Marzec 2009
Pon T Śr T Pt S S
« Lu   Kwi »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Archiwum


%d bloggers like this: