Własne voice menu (Left 4 Dead)

O co chodzi?

‚Voice menu’ czyli ‚radial menu’ to menu z wyborem komend głosowych dostępne podczas gry, patrz zdjęcie poniżej: (hmm… 3x wyraz ‚menu’ w zdaniu 😉 )

radialmenu_small

W grze mamy dwa takie menusy. W ustawieniach klawiszy, w opcjach są to pozycje: ‚rozkazy’, ‚pytania i odpowiedzi’. Wystarczy pograć choć trochę w L4D, żeby zauważyć, że większość okrzyków jest kompletnie nieprzydatna. Na szczęście w dosyć prosty sposób, można stworzyć własne menu z komendami. Teoretycznie można pozmieniać te istniejące, ale bezpieczniej chyba zrobić nowe i przypisać je do dowolnego klawisza klawiatury. Dzięki temu nie namieszamy sobie zbytnio.

Do naszego menu możemy wrzucić właściwie dowolną komendę z konsoli (mogą to być też kody, ale tylko przy grze w singla). Aby dodawać okrzyki/informacje, np: wołanie o pomoc, czy ostrzeżenie przed Tankiem, będzie nam potrzebna  komenda vocalize. Pozwala ona na odegranie pliku dźwiękowego z dostępnej bazy dźwięków gry. Poniżej przedstawiam listę okrzyków postaci gracza jakie możemy wykorzystać w menu (źródło):

vocalize PlayerAlertGiveItem
vocalize PlayerAreaClear
vocalize PlayerAskReady
vocalize PlayerChoke
vocalize PlayerCoverMe
vocalize PlayerDeath
vocalize PlayerFollowMe
vocalize PlayerFriendlyFire
vocalize PlayerHealing
vocalize PlayerHealingOther
vocalize PlayerHelp
vocalize PlayerHurrah
vocalize PlayerHurryUp
vocalize PlayerImWithYou
vocalize PlayerIncapacitated
vocalize PlayerIncoming
vocalize PlayerKillThatLight
vocalize PlayerLaugh
vocalize PlayerLeadOn
vocalize PlayerLedgeHangEnd
vocalize PlayerLedgeHangMiddle
vocalize PlayerLedgeHangStart
vocalize PlayerLedgeSave
vocalize PlayerLedgeSaveCritical
vocalize PlayerLookOut
vocalize PlayerMoveOn
vocalize PlayerNegative
vocalize PlayerNiceJob
vocalize PlayerNiceShot
vocalize PlayerNo
vocalize PlayerReviveFriend
vocalize PlayerSorry
vocalize PlayerSpotAmmo
vocalize PlayerSpotFirstAid
vocalize PlayerSpotGrenade
vocalize PlayerSpotPills
vocalize PlayerStayTogether
vocalize PlayerTaunt
vocalize PlayerThanks
vocalize PlayerVomitInFace
vocalize PlayerWaitHere
vocalize PlayerWarnBoomer
vocalize PlayerWarnCareful
vocalize PlayerWarnHunter
vocalize PlayerWarnSmoker
vocalize PlayerWarnTank
vocalize PlayerWarnWitch
vocalize PlayerWatchOutBehind
vocalize PlayerYes
vocalize PlayerYouAreWelcome
vocalize smartlook

Dobra, ale jak to wrzucić do gry?

Cała nasza praca sprowadza się do edycji pliku RadialMenu.txt, który znajdziemy w katalogu:

C:\Program Files\Steam\steamapps\common\left 4 dead\left4dead\scripts

Przed edycją robimy kopię zapasową pliku. Tak na wszelki wypadek 🙂

Zawartość RadialMenu.txt jest podzielona na 5 części. Każda z nich to jedno menu, interesują nas 2 pierwsze, a właściwie tylko pierwsze 🙂 Każde menu ma 9 pozycji.

Ogólnie struktura pojedynczego menu wygląda następująco:

//————————————————————–  – taka tam linia 😉
„Orders,Survivor,Alive” w kolejności: nazwa menu (możemy dać dowolną), drużyna, stan gracza)
{
„Center” – pozycja w menu
{
„command”    „vocalize smartlook” – komenda
„text”        „#L4D_rosetta_look” – nazwa pozycji w menu
}

}

Najprościej jest skopiować pierwsze menu w pliku (od kreski do kreski) i wkleić go gdzieś pomiędzy następnymi, a następnie uzupełnić według swojego uznania. Dla przykładu, poniżej kod mojego menu widocznego na screenie:

//———————————————— ————–
„MyMenu,Survivor,Alive”
{

„Center”
{
„command” „vocalize PlayerHelp”
„text” „Help”
}
„North”
{
„command” „vocalize PlayerWarnBoomer”
„text” „Boomer”
}
„NorthEast”
{
„command” „vocalize PlayerWarnHunter”
„text” „Hunter”
}
„East”
{
„command” „vocalize PlayerWarnSmoker”
„text” „Smoker”
}
„SouthEast”
{
„command” „vocalize PlayerWarnTank”
„text” „Tank”
}
„South”
{
„command” „vocalize PlayerWarnWitch”
„text” „Witch”
}
„SouthWest”
{
„command” „vocalize PlayerSpotFirstAid”
„text” „apteczka”
}
„West”
{
„command” „vocalize PlayerSpotGrenade”
„text” „grenade”
}
„NorthWest”
{
„command” „vocalize PlayerSpotPills”
„text” „Pills”
}

}

Modyfikujemy i zapisujemy.

To jeszcze nie koniec 🙂

Już podczas gry, musimy przypisać nasze menu do jakiegoś klawisza na klawiaturze, bądź myszce. Używamy w tym celu komendy bind, wpisując w konsoli takie polecenie:

bind h „+mouse_menu MyMenu”

Zamiast ‚MyMenu’ wstawiamy nazwę naszego menu, którą nadaliśmy w pliku RadialMenu.txt. Oczywiście zamiast ‚h’ możemy wybrać dowolny klawisz.

Takich własnych menu, możemy zrobić ile nam się żywnie podoba 🙂

Powyższy tutorial, to moja wersja 🙂 TEGO poradnika. Tam też macie przykład menu z kodami.

21 Responses to “Własne voice menu (Left 4 Dead)”


  1. 1 Thirder 18 Kwiecień, 2009 o 16:49

    Przydało Mi się to.

  2. 2 ass 22 Maj, 2009 o 19:08

    A na wrzask jest?

  3. 3 zwieracz 23 Maj, 2009 o 10:17

    No nie tylko nie ten dźwiękowy spam, wszystko tylko nie agonalny krzyk Zoey, to zabija uszy 😉

    To ‚vocalize PlayerDeath’ 😀

  4. 4 Fredator88 22 Lipiec, 2009 o 16:28

    A na „bumbiA!” Louisa?

  5. 5 zwieracz 22 Lipiec, 2009 o 20:21

    Cholerka, widać, że dawno w lefta nie grałem, bo nie kumam który to okrzyk. Ale samego się chyba nie da ustawić, bo on jest pewnie losowany z kilku okrzyków pod pozycją: NiceShot, Nicejob, okrzyk radości, czy inny.

  6. 6 mika 4 Sierpień, 2009 o 10:52

    hej. Cos mi nie dziala. zrobilem tak jak w twojej instrukcji, przypisalem go klawisz g i nie otrzymuje zadnego dodatkowegomenu. 2 pozostale nadal dziaja.

  7. 7 zwieracz 4 Sierpień, 2009 o 21:27

    Przyczyny mogą być różne:

    – czy nazwa menu w pliku i podczas przypisywania pod klawisz jest taka sama?
    – czy nie wcięło jakiegoś znaku, każdy przecinek może być ważny,

  8. 8 zenek 5 Sierpień, 2009 o 16:41

    zrobiłem dokładnie tak samo jak opisałeś i nie działa…
    może źle wpisuje binda?
    bind x „+mouse_menu moje” musi być te ” ??

  9. 9 zwieracz 5 Sierpień, 2009 o 21:12

    Musi

  10. 10 zenek 13 Sierpień, 2009 o 16:56

    to nie wiem co jest źle bo nadal nie działa :/

  11. 11 Fabuluss 15 Sierpień, 2009 o 16:52

    @zenek

    Polecam moje menu, jeśli nie wychodzi ci zrobienie.

    http://rapidshare.com/files/267699544/RadialMenu.txt.html

    Wystarczy wrzucić do folderu i dodać komendę w grze.

    Moje menu nazywa się fab i fab2, ale oczywiście możesz zmienić nazwę.

  12. 12 Fabuluss 18 Sierpień, 2009 o 16:32

    Jeszcze jedno.

    Może Ci nie wychodzi, bo wrzucasz te znaki “ ”, które pewnie skopiowałeś a są one złe. Musi być to „, obok klawisza „enter”.

  13. 13 alien00 18 Sierpień, 2009 o 16:35

    Hehe, po wysłaniu posta znaczki zmieniły zmieniły kształt.

    Nie kopiuj ich, bo nie działają w konsoli, sam musisz wpisać.

  14. 14 help 25 Wrzesień, 2009 o 09:53

    Ja nie wiem robie wszystko co jest napisane i nic to zwykle menu dziala niby wpisuje to bind h „mouse_menu fab” i nic nie dziala help moje gg 8640166

  15. 15 McMiniek 11 Luty, 2010 o 20:52

    Dzięki wielkie! Teraz mam fajne menu i drę się do wszystkich :d

  16. 16 zwieracz 11 Luty, 2010 o 21:58

    Cieszę się twoim szczęściem 😉

  17. 17 Hytrus55 24 Lipiec, 2010 o 11:48

    Blagam pomozcie mi robie wszytko co jest tu napisane ale nic nie dziala moj steam hytrus55 lub gg 24384063 (czasami jestem ale lepjej na steam)

  18. 18 ryszakowy 22 Styczeń, 2011 o 21:46

    MI działa mam 10 różnych menu i drę się do wszystkich
    a specjalne 10 menu z kodami używam tylko jak mam grać
    na serwie mojego kumpla on jest adminem
    wiecie takie bzdury jak give smg_podać nazwę smg z css
    i give rifle_to samo co wyżej
    i mam giwery z css w l4d!
    w l4d2 też działa ale nóż to już badziewna broń meele
    mój steam jak coś HAAAAAAAX!!!
    a l4d mam ns ale to dosłownie to samo

  19. 19 19shadow92 20 Luty, 2011 o 01:22

    robilem tak jak napisales ale to nie dziala nie wiem czemu jak by ktos mugl mi pomoc z tym z gory dzieki na steme moj nik to :19shadow92[PL]

  20. 20 Kibin 4 Grudzień, 2011 o 14:09

    A gdzie znajduje się ten plik z menu w L4D2? Nie ma go pod podaną ścieżką, więc zapewne zmienili jego miejsce przechowywania w drugiej części gry.

    • 21 zwieracz 6 Grudzień, 2011 o 14:35

      Hmm, na to wygląda. Może jest gdzieś w plikach .vpk, tylko, że nawet nie wiem jak je otworzyć, bo w przeciwieństwie do Lefta 1 nie ma tam pliku dir.

      Nie wiem, może spróbuj po prostu skopiować (lub zrób nowy plik) do katalogu script plik z Lefta 1, to menu działa chyba tak samo w obu częściach.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Luty 2009
Pon W Śr C Pt S N
« Sty   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Archiwum


%d blogerów lubi to: