Jak dodać spowolnienie czasu do normalnej rozgrywki Half-Life 2? Bullet time w dowolnym momencie, uruchamiany na przycisk klawiatury?
Rozwiązanie jest dosyć proste i opiera się na kilku komendach wpisanych do konsoli. Generalnie możemy to zrobić na dwa sposoby:
1. Na piechotę. Sami wpisujemy komendy.
Dla bezpieczeństwa, lepiej zrobić sobie kopię pliku config.cfg (który znajdziemy w katalogu: C:\Program Files\Steam\steamapps\[nasz login]\half-life 2\hl2\cfg)
– Uruchamiamy grę, wciskamy tyldę „~”, aby wejść do konsoli (jeśli się nie otwiera to włączamy konsolę: opcje klawiatury>zaawansowane>włącz konsolę).
– wpisujemy następujące polecenia:
bind b „+slowtime” (przypisujemy czynność pod „b”, możesz wybrać dowolny klawisz)
alias „+slowtime” „sv_cheats 1;host_timescale 0.3″ (spowolnienie czasu do 0.3 normalnej prędkości, 1.0 prędkość normalna)
alias „-slowtime” „sv_cheats 1;host_timescale 1″ (umożliwia powrót do normalnej prędkości)
Komendy wpisujemy w takiej kolejności jak wyżej, każdą z osobna zatwierdzamy Enterem.
Teraz w grze, bullet time zadziała gdy przytrzymamy przycisk (w moim przypadku „b”), a wyłączy się po puszczeniu klawisza.
Jeśli wyjdziemy z gry, to przy ponownym uruchomieniu musimy powtórzyć czynność.
Dlatego możemy sobie ułatwić życie:
2. Teraz łatwiejszy sposób 😀
– otwieramy Notatnik
– wklejamy powyższe komendy
– zapisujemy plik, np: slow.cfg (rozszerzenie najważniejsze) do katalogu cfg (wymieniony wyżej)
– w grze, wystarczy wpisać w konsoli komendę:
exec slow.cfg
– i już, efekt spowolnienia działa.
3. Ewentualnie możemy ściągnąć małą modyfikację 🙂
– wchodzimy na stronę: >klik< i pobieramy Half-Life 2 Bullet Time Mod V1
– mod to po prostu plik .cfg, który zawiera wyżej wymieniane komendy plus bonus (m.in. zwiększona moc i zasięg gravity guna)
– po rozpakowaniu archiwum, plik bullettime.cfg umieszczamy w katalogu cfg
– w grze, w konsoli wpisujemy: exec bullettime.cfg
Wszystkie sposoby to właściwie to samo 🙂 W pierwszym przypadku chciałem po prostu pokazać sposób działania.
ps. Normalnie gdy przypisujemy przycisk klawiatury do polecenia (komendą bind), to zmiana ta pozostaje nawet po wyjściu z gry, jest zapisywana do pliku config.cfg. W tym przypadku akurat tego nie ma, nie do końca wiem dlaczego 🙂 ale metoda jest bezpieczna.
Bullet time możemy zastosować, również w innych grach opartych o Source engine.
Świetnie był TimeShift i F.E.A.R. ( w nich mogliśmy sobie pobawić się czasem ).To teraz i w Half-Life 2 to jest !
1:02 jak w katyniu
Tam nie mieli takich efektów… 😀
Nie no dobra to było niesmaczne, kajam się …
Hmm ja zrobilem tak by niepisac komend co wwlaczenie gry:
zrobilem plik slow.cfg tak jak w opisie ale dodalem komende w pliku autoexec.cfg o tresci exec slow.cfg w ten sposob gra sama laduje slow.cfg
Jak zrobić plik o rozszerzeniu .cfg z zwykłego pliku tekstowego ?
A mam pytanie co zrobić by trzeba było trzymać danego przypisanego klawisza by działało spowolnienie czasu a ponowne naciśnięcie go wyłączało ? w innych grach ten efekt działa chyba nawet w wszystkich SMODach.
Wystarczy zmienić ręcznie rozszerzenie pliku.
To kwestia odpowiednich komend, ale teraz nie wiem za bardzo jak by to było w jednym przycisku. Na dwa przyciski najłatwiej, jeden włącza, drugi wyłącza, wtedy bez wszystkich tych aliasów i +slowtime.
Nie wiem czy można zbindować dwie czynności do jednego klawisza, czy komp będzie wiedział, żeby dawać na zamianę raz jedną raz drugą. Ewentualnie możesz dać slowtime na kilkanaście sekund i żeby się sam wyłączał.