mapping – od czego zacząć?

Mod, mapa, a może nowa kampania do Left 4 Dead? Od czego zacząć?

Od lektury oczywiście :) Czytanie i zbieranie informacji na początek.

Z czym się je Source SDK? Z pomocą jak zwykle przychodzi Internet. Tutoriale, poradniki i Fora. Stron poświęconych tworzeniu modyfikacji do gier Valve jest dosyć sporo.

Dzisiaj zrobiłem taki mały zestaw co ważniejszych wg mnie adresów:

Polskie strony (no tu dużego wyboru nie ma):

sourcesdk.pl - Właściwie to jedyna polska strona traktująca o tworzeniu map na silniku Source. Spora baza tutoriali, niestety prezentują bardzo nierówny poziom. Obok bardzo dobrych, jest masa pisanych jakby na kolanie, w języku podwórkowym ;) . Jednak zawsze można zwrócić się bezpośrednio o pomoc na forum strony.

Strony zagraniczne:

developer.valvesoftware.com – taka ‚encyklopedia’ moddingu, oficjalne wsparcie dla modyfikujących,

interlopers.net – bardzo polecam, dużo tutków, podzielone na kategorie, przejrzyste, z obrazkami :)

forums.steampowered.com – oficjalne Forum SDK na Steamie

chatbear.com – a to już zamknięte Forum, które przekształciło się w to Steamowe (link wyżej),

The Whole Half-Life – pokaźna baza poradników do obu Halfów,

editlife.net – kolejna bogata w materiały strona,

iwannamap.com – Forum, jeśli też chcesz mapować, wstąp :)

hl2world.com – już mało aktualne, ale…

fpsbanana.com/tuts – dział tutoriali na fpsbanana też zawiera sporo ciekawych materiałów, szczególnie z okolic tworzenia modeli, skórek i ich wstawianiu do gry,

halfwit-2.com – głównie o o tworzeniu map dla trybu single player,

l4dmods.com – specjalnie o Left 4 Dead, ale na innych stronach też można znaleźć pomoc.

qxx.planetquake.gamespy.com/bsp/ – trochę teorii o formacie .bsp (to już dla zainteresowanych, trudny tekst)

Ale od czego tak naprawdę zacząć konkretnie w tym natłoku stron?

Kompletnie początkującym polecam tutorial Prababa (po polsku) TU albo TU. To dobry start do mappingu.

Następny krok, to jak połączyć mapy ze sobą: twhl.co.za

Jeśli opanowałeś już podstawy i chcesz żeby twoja mapa była zoptymalizowana tak jak należy, koniecznie odwiedź:

Half-Life 2 Map Editing Optimization Guide – podstawy optymalizacji w Source.

Potem już można zabrać się za tworzenie całych modów. To już bardziej skomplikowana sprawa, ingerencja w kod gry itd. Pomoc także można znaleźć w powyższych linkach. Kilka porad jak ładnie ‚opakować’ swoją modyfikację znajdziecie, np: tutaj.

Na poczatek chyba wystarczy, mam nadzieję że komuś ten wpis pomoże znaleźć odpowiednie informacje aby zacząć  lub rozwinąć swoje mapperskie zdolności :D

6 Responses to “mapping – od czego zacząć?”


  1. 1 Thirder 23 Luty, 2009 o 10:04

    Ciekawe czy Ja zostanę mapperem po tym .

  2. 2 Unplugged 23 Luty, 2009 o 15:01

    Czy to oznacza, że bawisz się w level design?

  3. 3 zwieracz 23 Luty, 2009 o 16:12

    Tak, można to tak nazwać :)

  4. 4 c0m4r 7 Marzec, 2009 o 16:56

    Eee z google każdy potrafi korzystać :P Ale na pewno się przyda jak kiedyś zabiorę się za mapping (obym miał kiedyś tyle czasu :)).


  1. 1 HL2 & HL1 SP Maps & Mods - polska baza map i modyfikacjii single player dla Half-Life 2 & Half-Life 1 » Garść informacji… Trackback o 22 Luty, 2009 o 22:54
  2. 2 ZDR#2: Czytamy tutoriale « zwieracz Trackback o 1 Marzec, 2010 o 08:57

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s




Kalendarz wpisów

Luty 2009
P W Ś C P S N
« sty   mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 188 other followers

%d bloggers like this: